Honda F1

Nová éra

Staré dobré časy. Báječná léta. Zlatá éra. Historie stáje McLaren-Honda sahá až do 80. let 20. století. A teď tu stojíme znovu, abychom psali historii F1.

Posunout

Testování, zkoušky, ladění, posedlost.

Motor vozu F1 Honda.

Naše práce nikdy nekončí

Proč závodíme

Díky novým výzvám se můžeme posouvat dál, přicházet s nápady, zkoušet, zažívat neúspěchy a učit se. Inspirují nás, abychom přemýšleli zcela novými způsoby.

Právě takovou výzvou je Formule 1. Ta je pro konstruktéry nejtěžším úkolem. To znamená, že naše práce nikdy nekončí. Nikdy není zcela hotová. Neustále se snažíme o zlepšení – o něco vyšší výkon, o trochu vyšší účinnost.

Na závodním okruhu jde o rozdíl mezi závodníkem a jeho soupeřem; rozdíl mezi porážkou a vítězstvím. Po skončení závodu se do všeho pouštíme znovu od začátku.

Podstata závodění

Naše hnací jednotky spojuje spalující žár, elektrické impulsy a ohromné výpočetní úsilí.

Hnací jednotka vozu F1 se už nemůže spoléhat jen na hrubou sílu, která by hnala vůz po závodní dráze. Přísná nová pravidla od ní požadují také účinnost. Inovovali jsme řadu technologií maximalizujících výkon při minimalizaci ztrát.

S motorgenerátory, systémy pro akumulaci energie a inteligentními výpočetními jednotkami jsou naše vozy ekonomičtější, ale nejen to. Náš přeplňovaný motor V6 o objemu 1,6 l má stejnou sílu jako vidlicové osmiválce s objemem 2,4 l používané v roce 2013.

Dva členové týmu Honda F1.
Motor vozu F1 Honda.
Vůz F1 Honda s členy týmu.
Detailní záběr vozu F1 Honda.

Stvořeny pro závodění i jízdu po silnici

V současnosti se přístup při stavbě závodního vozu F1 příliš neliší od silničního automobilu Honda.

Přední pohled na model Honda Insight, na silnici.

Model Insight se stal prvním hybridním vozidlem uvedeným na trh v USA.

V roce 2015 se účinnost ve Formuli 1 dočká ocenění – proto jsme se vrátili na sportovní kolbiště. Znamená to, že naše úspěchy na závodních tratích nás mohou inspirovat k využití u silničních automobilů. Cíl je stejný: více výkonu, méně paliva.

Výkon s novým přístupem

Vždy jsme usilovali o dosažení maximálního výkonu při minimálních ztrátách – a to i u sportovních vozů, jako je model NSX a Civic Type R. Náš návrat do světa F1 s nejvyspělejší technikou nám umožňuje pokračovat v úsilí o zvyšování výkonu a účinnosti a posilovat závodního ducha na té nejvyšší úrovni.

Přední tříčtvrtinový pohled na model Honda NSX.

Honda NSX představuje spojení výkonu supersportovního vozu s hybridní technologií.

Přední tříčtvrtinový pohled na vůz F1 Honda na závodní dráze.

Nový 1,6litrový přeplňovaný motor V6 pro F1 byl vyladěn pomocí účinné technologie pro zvýšení výkonu.