Sen

Od snů až k jízdě

Bez pana Soichira by neexistovala žádná historie společnosti Honda. Pan Soichiro měl svůj sen a během své dlouhé kariéry usiloval o jeho realizaci – od prvního jízdního kola s motorem až po letadla HondaJet a robota Asimo.

Jak řekl pan Soichiro: „Máme jen jednu budoucnost a ta, máme-li odvahu vzepřít se konvencím, vzejde z našich snů.“

Posunout

Vůně benzínu

Olej v lahvičce od parfému se značkou Honda.

Začátek snu – pan Soichiro Honda vidí poprvé automobil a jeho život se od té chvíle změní.

Pohled na jízdní kolo s motorem z pravé strany.

Náš první automobil byl jízdní kolo

V roce 1946 pan Soichiro zkonstruoval své první vozidlo s pohonem – jízdní kolo opatřené motorem.

V poválečném Japonsku to nebylo jednoduché. Jezdilo jen velmi málo aut a ještě méně motocyklů.

Pan Soichiro našel cestu, jak zpřístupnit jednoduchý způsob přepravy každému. S využitím jízdního kola, starého armádního generátoru pro vysílačku a trochy představivosti zkonstruoval jednoduchý motorizovaný bicykl, který dokázal lidem velmi výrazně usnadnit každodenní život.

Tento nápad na dopravní prostředek pro všechny se stal základem snu, který nakonec umožnil panu Hondovi vyrábět všechny typy dopravních prostředků pro nejrůznější kategorie lidí.

Proč zůstávat u dvou kol?

V roce 1963 se pan Soichiro rozhodl postavit svůj první automobil.

Japonská vláda to však nepovažovala za dobrý nápad a schválila zákon, který donutil společnost Honda vyrábět pouze motocykly. Ale pan Soichiro byl už v té době známý jako člověk, který chce jít svou cestou. Proto se nevzdal a zkonstruoval model S500 Roadster.

Ten se stal nejen prvním automobilem značky Honda – byl to také první japonský červený automobil, který přinesl na japonské silnice a dálnice zářivé barvy.

První automobil značky Honda – přední tříčtvrtinový pohled zleva.
Automobily Honda uspořádané do tvaru americké vlajky.

Za čistší Ameriku

Když vláda USA schválila v roce 1970 zákon o ochraně ovzduší (Clean Air Act), většina výrobců vozidel se spokojila s konstatováním, že nové normy není možné splnit.

Ve společnosti Honda jsme toho o znečišťování ovzduší mnoho nevěděli. Věděli jsme ale, že náš motor CVCC má velmi nízké emise. Po dlouhé řadě zkoušek a testování se stal tento motor prvním, který vyhověl požadavkům zákona Clean Air Act. A my jsme se začali snažit udržovat vzduch co nejčistší. Stalo se to naším závazkem, který přetrvává do současnosti v podobě motorů z programu Earth Dreams ohleduplných k životnímu prostředí.

Když ze začátku neuspějete

Model S2000. Dárek k 50. narozeninám společnosti Honda. Tedy dokud si s ním náš prezident nevyjel.

Po ujetí kola vrátil klíče a položil jednoduchou otázku: „Nic lepšího nesvedete?“

O rok později si společnost Honda dala dárek k 51. výročí. Model Honda S2000. Ukazuje se, že sny jsou důležitější než termíny.

Pohled ze strany na automobil Honda S2000.
Přední pohled shora na automobil Honda S2000.

Honda S2000

Originální, výrazněji tvarovaný prototyp – zkonstruovaný k 50. výročí společnosti Honda.

Přední tříčtvrtinový pohled na model Honda FCX Clarity.

Sny o budoucnosti

Jsme tady už více než 70 let, ale pro nás jsme pořád ještě na začátku.

Stavíme si před sebe nové cíle, jiné sny. Chceme měnit věci k lepšímu a umožnit, aby svět fungoval efektivněji.

Zkonstruovali jsme automobily s elektromotory na palivové články, například model FCX Clarity s nulovými emisemi, a spoutali jsme energii ze slunce, aby poháněla vůz vyhrávající závody – Honda Dream.

Pokud je tedy toto Honda dnes, co bude Honda zítra?