Zavřít

Inovace

Síla zvídavosti

Detailní záběr motoru Honda VTEC.
Detailní záběr motoru Honda VTEC.
Přední tříčtvrtinový pohled na produkt Honda.
Přední tříčtvrtinový pohled na produkt Honda.

Stačí jen položit si otázku, zda by se dal změnit stávající stav věcí. Někdo si řekne… proč to tak je? Dalo by se to udělat jinak? Dalo by se to udělat lépe?

3 verze robota Asimo.
3 verze robota Asimo.

Pan Soichiro řekl: „Vynalézavost, originalita a nové konstrukční přístupy překvapují veřejnost.“

Posunout

Síla inovace

Detailní záběr motoru Honda

Už od začátku měnila společnost Honda sny na užitečné technologie usnadňující život všem lidem. Výsledky našeho myšlení nás neustále uvádí v úžas – i když ze začátku nemusí slavit úspěchy.

Soichiro Honda s prototypem komínového motoru.

Komínový motor

V Roce 1947 pan Soichiro zkonstruoval svůj první motor – „komínový“. Důmyslný nápad… a první nezdar.

Po úspěchu svého prvního produktu, jízdního kola s motorem, dostal pan Soichiro nápad přejít na další úroveň: zkonstruovat nový motor.

Prvním prototypem motoru se stal legendární „komínový“ motor. (Proč „komínový“? Protože tak vypadal!)

Jeho konstrukce měla přinést nižší spotřebu paliva a zvýšení výkonu. Vývoj tohoto motoru byl ale zastaven dříve, než se dostal do výroby. I přesto byly principy, na kterých motor pracoval, správné – a svou správnost osvědčily v budoucnu. Byl to nejranější příklad přístupu společnosti Honda, který spočívá v poučení z chyb a jeho využití k úspěchu v budoucnosti.

VTEC

Znovu vymyslet motor? Zkusme to.

Výzvou pro výzkumný a vývojový tým společnosti Honda bylo navrhnout novou technologii pro další generaci motorů Honda. Potřebovali přijít s mechanismem, který by dokázal měnit nastavení časování při vysokých i nízkých otáčkách, což by přineslo vyšší účinnost motoru. Výsledkem byl motor Honda s technologií VTEC (Variable Valve Timing & Lift Control System – variabilní časování ventilů a elektronické řízení zdvihu ventilů).

Stal se prvním motorem tohoto typu na světě a okamžitě začal slavit úspěchy. Prvním sériově vyráběným modelem společnosti Honda s technologií VTEC se stal model Integra. Tato technologie se postupně stala něčím na způsob zlatého standardu technologie motorů.

Logo VTEC.
Detailní záběr motoru VTEC.
Pohled ze strany na automobil Honda Integra.
Detailní záběr ventilů motoru.

Těší mě, ASIMO

V říjnu 2000 jsme představili robota ASIMO, který se stal prvním vyspělým humanoidním robotem na světě.

ASIMO je jedním z našich nejinspirativnějších projektů. Je to humanoidní robot zkonstruovaný jako multifunkční mobilní asistent. Jeho jméno je zkratkou anglického výrazu Advanced Step in Innovative Mobility.
ASIMO dokáže chodit a běhat i na šikmých plochách a nerovných površích. Umí plynule zatáčet, chodit po schodech a brát věci do rukou. ASIMO umí i reagovat na jednoduché hlasové příkazy a rozpoznávat tváře. Pomocí svých očí tvořených kamerami si ASIMO dokáže zmapovat své okolí a najít cestu kolem stacionárních i pohyblivých předmětů.

Robot Asimo při chůzi po schodech.

A cenu získává...

Společnost Honda získává významná ocenění v oblasti úspor energie.

Rok 2002 byl pro naši vitrínu na trofeje opravdu přínosný. Společnost Honda Motors zvítězila na soutěži International Engines of the Year Awards ve třech kategoriích. Získala ocenění za integrovaný asistenční motor (IMA) v modelu Insight, za model Civic Hybrid a za 2,0litrový motor pohánějící sportovní automobil S2000.

Model Insight získal také zvláštní uznání od Americké rady pro efektivní hospodaření s energiemi (American Council for an Energy Efficient Economy), který vyhlásila tento model pro rok 2002 za automobil nejméně škodící životnímu prostředí.

Dalším převratným úspěchem společnosti Honda se v tomto roce stal model FCX, vyvinutý jako první automobil na světě poháněný palivovými články, který získal osvědčení „vozidla s nulovými emisemi“.

Honda FCX Clarity.

Sny společnosti Honda dostávají křídla

Rozhodli jsme se, že letadla by mohla být levnější, úspornější a produkovat méně emisí. Začali jsme proto konstruovat letadlo, které by splňovalo všechny tyto požadavky.

Práci na letounu HondaJet jsme zahájili v polovině 80. let 20. století a v prosinci 2003 uskutečnilo svůj první let přes Severní Karolínu ve Spojených státech amerických.

HondaJet je experimentální kompaktní proudový letoun kategorie business jet a jak vás u společnosti Honda už asi nepřekvapí, je jiný, než ostatní letadla. Motory jsou umístěny na křídlech, ne pod nimi. Tato inovace společně s mnoha dalšími umožňuje letounu HondaJet dosahovat vyšších cestovních rychlostí a nižší spotřeby paliva – s pouze 40% emisemi škodlivin ve srovnání s běžným letadlem stejné kategorie.


Ohleduplnější motory

Program Earth Dreams Technology se začal realizovat v roce 2013 uvedením vznětového motoru 1.6 i-DTEC.

Earth Dreams Technology je název, který jsme dali našim motorům a převodovkám nové generace. Jejich technologie umožňují zvyšování výkonu při nižších dopadech na životní prostředí.

Prvním sériově vyráběným motorem v Evropě, který zcela naplňuje tuto filozofii, se stal v Británii vyráběný vznětový motor 1.6 i-DTEC. Poskytuje řidičům dokonale vyvážený poměr úspornosti provozu se skvělými zážitky z jízdy. Nejprve se začal montovat do modelu Civic a pak, v roce 2014, do modelu CR-V.

Pohled zepředu na automobil Honda CR-V.

Model CR-V 2014 je tímto vznětovým motorem 1.6 i-DTEC vybaven.

Přední pohled shora na vůz Formule 1 značky Honda.

Ekologický přístup k F1

Loga sponzorů na našich vozech F1 jsme nahradili obrázky zeměkoule.