Zavřít

Závodění

Co nejrychleji vpřed

Přední tříčtvrtinový pohled na závodní automobil Honda.
Přední tříčtvrtinový pohled na závodní automobil Honda.
Pohled zepředu na vůz Formule 1 Honda.
Pohled zepředu na vůz Formule 1 Honda.

Závodění je úzce propojeno se všemi produkty Honda. To, co se naučíme na závodních tratích, totiž použijeme v automobilech, které řídíte.

Vůz Formule 1 Honda na trati.
Vůz Formule 1 Honda na trati.

Protože každé vítězství i každá porážka nám připomíná jediný důvod, pro který to všechno děláme. Závodíme, abychom se zlepšovali.

Posunout

Formule 1

Vůz Formule 1 Honda.

V Roce 1964 jsme překvapili celý svět, když jsme přišli s naším vlastním závodním vozem F1. V roce 1965 jsme dokázali, že máme chuť vítězit.

Modely uvedené při příležitosti prvního vítězství značky Honda ve Formuli 1.

Naše první šachovnicová vlajka ve Formuli 1

Motor prvního vozu Formule 1 RA272 vycházel z technologie našich závodních motocyklů.

Šlo o 1,5litrový motor V12 – v podstatě dvanáct motorů o obsahu 125 ccm. Motor jsme namontovali do podvozku napříč, což byla úplná novinka.

24. srpna 1965, druhý rok našeho závodění, jsme se postavili do čela startovního roštu Grand Prix v Mexiku s Richie Gintherem za volantem vozu RA272. Přinesla naše důmyslná nová konstrukce motoru a podvozku úspěch na cílové čáře? Samozřejmě. Získali jsme naše první vítězství v závodech Formule 1.

Náš recept na vítězství

V roce 1989 získal Ayrton Senna titul mistra světa a Alain Prost se umístil jako druhý – první dvě místa pro společnost Honda.

Šlo o první sezónu, kdy se začaly uplatňovat nové předpisy pro motory, s přechodem od přeplňovaných motorů k atmosférickým.

Stáj McLaren-Honda v této sezóně získala rekordních 11 vítězství za sebou. Ty nám také zajistily vítězství v Poháru konstruktérů.

Type R

Nejžhavější hatchback se ze závodní dráhy nezatoulal daleko.

Kořeny modelu Type R se dají vysledovat až k vozu Formule 1 RA 272, který jako první vůz značky Honda zvítězil na závodech Grand Prix. Tento skvělý vůz v bílé barvě Championship White se odráží ve všech modelech Type R, které jsme postavili. Písmeno „R“ znamená Racing, čili závodní, a poprvé bylo použito u modelu Honda NSX Type R v roce 1992. Od té doby jsme zkonstruovali několik dalších modelů. Každé představení tohoto modelu je událostí. Nejnovější verze pyšnící se tímto kultovním emblémem, Civic Type R, by se měla dostat na trh v roce 2015.

Červený emblém Honda. Detailní záběr.

Kultovní červený emblém našeho modelu Type R – symbol pro naši stálici v silničních závodech.

Přední tříčtvrtinový pohled na model Honda Civic Type R.

Jiná stránka značky Honda: model Civic Type R, představen v roce 2015.

Honda vítězí na závodech solárních automobilů World Solar Challenge

Náš recept na vítězství? Síla snů – The Power of Dreams, a síla slunce.

V prosinci 1996 se startovní pole 46 solárních automobilů vydalo z města Darwin do Adelaide, které je přibližně 3 000 km jižněji. Prvním vozidlem, které dorazilo do cíle, se stala Honda Dream. Stanovila nový rekord trati, když dokázala udržovat průměrnou rychlost 89.9 kilometrů za hodinu po dobu čtyř dnů.

Koláž obrázků modelu Honda Dream.
Vůz F1 Honda s členy týmu.

Vždy jsme závodili, a pořád budeme.

Naše historie ve Formuli 1 sahá až do 60. let 20. století, kdy jsme měli vlastní stáj, a dodávali jsme motory i jiným stájím. Nyní, v sezóně 2015, je společnost Honda připravena znovu závodit.

Všechny závody, kterých se účastníme – ať už v nich zvítězíme, nebo ne – představují pro společnost Honda výhru. Pokaždé, když závodíme, se totiž na našich vozech něco nového naučíme. A to, co se naučíme, použijeme na vozidlech, se kterými jezdíte.

 

Pohled ze strany na vůz Honda Civic WTCC.