Real Time AWD

Real Time AWD

Při normální každodenní jízdě se systém Real Time AWD chová jako konvenční systém pohonu předních kol. Pokud však přední kola začnou ztrácet trakci, systém začne automaticky přenášet výkon na zadní kola.

Systém Real Time 4WD předchozí generace byl poháněn automaticky pomocí dvojice hydraulických čerpadel (jednoho poháněného předními koly a jednoho poháněného zadními koly) a kulové vačky, která ovládala spojku přenášející výkon na zadní kola. Pokud se přední kola začnou otáčet rychleji než zadní, rozdíl v tlacích mezi oběma čerpadly vede k aktivaci spojky a k přenosu výkonu na zadní kola. Systém byl navržen tak, aby dokázal rychle reagovat na prokluz předních kol.

Nový systém Real Time AWD pro připojení hnacího hřídele k zadnímu diferenciálu stále využívá lamelovou spojku podobnou té, kterou lze nalézt například v automatických převodovkách Honda. Namísto dvou hydraulických čerpadel a kulové vačky z předchozích systémů je nyní použit elektromotor, který pohání jedno hydraulické čerpadlo ovládající spojku. Elektromotor je ovládán inteligentní řídicí jednotku (Intelligent Control System), která zajišťuje přenos výkonu v závislosti na podmínkách. Nový systém dokáže rozpoznat změny v rychlosti otáčení kol mnohem rychleji, než jeho předchůdce, což pomáhá předcházet protáčení kol. To je významné především při jízdě na povrchu s nízkou přilnavostí, například sněhu.

Ve svém důsledku tento elektronicky aktivovaný systém přináší o 17% nižší hmotnost pohonného ústrojí (přibližně o 16,3 kg) a vnitřní tření se snížilo o 59%. Tato vylepšení přispívají k dalšímu snížení negativního vlivu na spotřebu paliva, který je běžný prakticky u každého systému pohonu všech kol.

Real Time AWD naleznete v Novém CR-V.