Svět značky Honda

Šest desetiletí v Evropě

První továrnu mimo Japonsko jsme založili právě v Evropě, což byl na svou dobu významný počin. V květnu 1963 začala v Aalstu výroba motocyklů. Super Cub 100 byl první motocykl, který sjel z výrobní linky.

Posunout

Logo značky Honda

Snaha být nejlepší

Protože Soichiro snil o prvním místě.

Rané začátky

Jak se naše cesta do zámoří stala jízdou snů

Společnost Honda nejprve expandovala do Severní Ameriky, ale Evropa následovala záhy. Začali jsme zjišťovat, jak bychom mohli v Evropě růst, a nakonec si za středisko naší snahy vybrali místo v Belgii.

Oceňovaný model Ballade

Výrobní závod Honda of the UK Manufacturing.

S výrobou vozidel v Evropě jsme začali díky spolupráci se společností British Leyland. Ta hledala na konci 70. let partnera pro vývoj malého, vysoce kvalitního sedanu.

Okamžitý úspěch

Rychle jsme jim poskytli souhlas s licencovanou výrobou vozu Ballade, který měl být brzy uveden v Japonsku. Když byla v roce 1981 zahájena výroba tohoto vozu v Evropě, byl přejmenován na Triumph Acclaim a sklidil obrovský úspěch.

Budování základny v Evropě

Po této původní licenční smlouvě následovalo 15 let partnerství, ze kterého vznikly vedle sdílení technologií společné počiny, jako byl model Legend v roce 1986 nebo Accord v roce 1993. V roce 1985 jsme zvolili pozemek o rozloze 1,5 km2 v britském Swindonu jako místo pro náš první závod na výrobu automobilů v Evropě nazvaný Honda of the UK Manufacturing (HUM). 

Mechanik společnosti Honda pracující na vozidle

Naši mechanici dbají na detaily a kontrolu kvality, takže nehrozí přehlédnutí vady.

Letecký snímek továrny Honda ve Swindonu

Pětidveřový Civic, Civic Type R a CR-V se vyrábějí tady, v závodě Honda of the UK Manufacturing ve Swindonu.

Výroba motorů byla zahájena v roce 1989 a první vůz Honda, který jsme vyrobili v Evropě a kterým byl model Accord, vznikl v roce 1992. Výroba modelů Civic byla zahájena v roce 1994 a výrobu vozů CR-V jsme zde spustili v roce 2000.

Evropské miliony

Společnost Honda v Evropě roste.

Růst značky Honda v Evropě byl takový, že v roce 2002 došlo k prvnímu exportu vozů CR-V do Severní Ameriky. V odpověď na požadavky místního trhu jsme v roce 2005 zahájili výrobu prvního vznětového motoru a v roce 2007 oslavili výrobu miliontého vozu Civic vyrobeného v Evropě.

O rok později jsme si připíjeli šampaňským znovu, tentokrát na zhotovení 2 000 000. vozu vyrobeného v Evropě. Třetího milionu jsme ve Swindonu dosáhli v roce 2015.

Pohled zepředu na model Honda CR-V s dělníky v továrně

Slavný pětidveřový model

Společnost Honda v Evropě dnes.

Náš závod ve Swindonu vzkvétá. Je to globální středisko výroby pětidveřových modelů Civic vyvážející do 70 zemí světa. Přibližně polovina zde vyrobených vozů směřuje do USA. Celkové investice do závodu překročily od roku 1989 2,2 miliardy GBP, přičemž veškeré kapitálové investice pocházely z vlastních zdrojů společnosti Honda.

Evropští vizionáři

Za účelem podpory požadavků výroby a prodeje máme v Evropě tři centra výzkumu a vývoje. Dvě sídlí ve Velké Británii a v Německu a zaměřují se na automobily, jedno se věnuje motocyklům a nachází se v Itálii.

Detailní záběr motoru Honda Earth Dreams
Zadní tříčtvrtinový pohled na pětidveřový model Honda Civic

Pětidveřový Civic se vyrábí pouze v závodě HUM, což je ve společnosti Honda téměř unikát. Ať už ho uvidíte kdekoli na světě, máte jistotu, že pochází z Evropy.