Posunout

Centralizace hmoty

Všechny prvky motocyklu RC213V směřují k co největší centralizaci hmoty a kladou si za cíl posunout výkony až na hranice možností. Snížení hodnot setrvačnosti má výrazný vliv na dynamiku celého motocyklu. Konstrukční prvky modelu RC213V-S vychází z motocyklu RC213V. Patří sem materiály prvků karoserie i výrobní postupy. Speciální sportovní sada dostupná pro jízdu na uzavřených závodních okruzích dále zvyšuje výkon a zajišťuje pak dokonalou shodu s parametry setrvačnosti modelu RC213V.

Mark Márquez s novým motocyklem RC213V-S

Motor

Při vývoji pohonné jednotky motocyklu RC213V bylo naším cílem vytvořit motocyklový motor s potenciálem vítězit v závodech MotoGP. Stanovili jsme si dva hlavní cíle: dosáhnout dostatečně vysokého výstupního výkonu, který umožní rychlosti potřebné pro MotoGP, a zajistit kompaktní velikost – tak malou, jako má motor o objemu 800 ccm montovaný do rámu motocyklu RC213V. Abychom dosáhli těchto cílů a současně splnili předpisy pro závody seriálu MotoGP, zvolili jsme 90° vidlicový čtyřválec s objemem 1 000 ccm.

Vysoký výkon zajišťuje využití 360° fázového úhlu klik, který přináší vyšší účinnost plnění prostřednictvím příznivé pulzace výfuku na základě časování zapalování válců. Konstrukce V4 s válci skloněnými v úhlu 90° také zajišťuje maximální výkon díky sníženému tření – omezuje mechanické ztráty díky absenci tlumiče klikového hřídele, má ve srovnání s řadovým čtyřválcovým motorem menší počet ložisek (3) a využívá uzavřené klikové skříně pro snížení ztrát způsobených pohybem pístu.

Detailní záběr motoru modelu RC213V-S

Rám a barevné varianty

Detailní záběr na zadní kolo modelu RC213V-S

Rám: Hliníkový rám motocyklu RC213V přispívá k vysoké torzní tuhosti a zajišťuje, že výkon motoru je správně přenášen na zem.

Zvýšení torzní tuhosti s sebou obvykle přináší nárůst hmotnosti. U motocyklu RC213V však byla torzní tuhost zvýšena jen na místech, kde to bylo opravdu nezbytné.

Tam, kde toto řešení použito nebylo, zvyšují tuhost výztužné destičky. Výsledkem je lehký rám. Každá část rámu je pečlivě ručně sestavena a pracuje na ní specializovaný svářeč, který vytváří potřebné svary metodou svařování netavící se elektrodou v ochranné atmosféře inertního plynu (TIG).

Výsledkem je proces, který zaručuje vysokou přesnost a kvalitu svarů. Při výrobě modelu RC213V-S se používají stejné materiály a výrobní postupy. Kapotáž je přichycena šrouby vyrobenými z titanové slitiny, což dále přispívá ke snížení hmotnosti. Šrouby jsou potaženy molybdenovým mazivem pro lepší axiální stabilitu.

Barevné varianty: Model RC213V-S je dostupný ve dvou provedeních. Tříbarevné provedení odkazuje na závodní historii značky Honda a současně na historický odkaz Japonska. Druhé provedení představuje barevně neutrální typ CFRP (Carbon). Povrchové plochy této barevné varianty nejsou opatřeny barvou. Mezi charakteristické vlastnosti uhlíkových vláken patří náchylnost k degradaci (změně barev) při vystavení ultrafialovým paprskům. Díly z uhlíkových vláken je třeba před použitím nastříkat barvou nebo nalakovat, ale je možné si je tak přizpůsobit podle svých požadavků.

Detailní záběr na tříbarevné provedení modelu RC213V-S