Technologie motocyklu CBR1000RR Fireblade a modelů SP/SP2

Vzhled sportovního motocyklu

Superbikové srdce

Posunout

Logo Fireblade SP

Pan Sato-san – hlavní vedoucí projektu

„Jeho hlavním cílem je vždy poskytnout zážitky, které nejsou v běžném životě dostupné, něco, co se nedá překonat.“

Stále dokonale vyladěný

Jak elektronická výbava motocyklu Fireblade zajišťuje propojení jezdce, motocyklu a vozovky

Boční pohled na motocykl Fireblade s jezdcem.

Vy a váš stroj máte situaci vždy pod kontrolou, při jakémkoli náklonu.

Mozek

Nervovým centrem motocyklu je jednotka měření setrvačnosti (IMU) umístěná v blízkosti těžiště motocyklu, která neustále měří úhel náklonu a příčného i podélného stáčení.

Jednotka také shromažďuje údaje o otáčkách kol, otáčkách motoru a použití brzd či plynu od ostatních řídicích jednotek (ECU) – a v závislosti na jezdcem zvoleném režimu odpružení dokáže rovněž spočítat v různých rychlostech optimální potřebný útlum při stlačení i roztažení.

Brzdový systém

Systém pro omezení ztráty kontaktu zadního kola s vozovkou (RLC) pomáhá udržet pod kontrolou zadní část motocyklu při prudkém brzdění na poslední chvíli, a to především v zatáčkách. Najdeme zde také nový systém ABS, který určuje brzdnou sílu se zohledněním úhlu náklonu. Fireblade toho odpouští opravdu hodně.

Přední tříčtvrtinový pohled na motocykl Honda Fireblade na závodní dráze.

Nový systém ABS působící při zatáčení zvyšuje pocit jistoty, když do zatáčky najedete příliš rychle, což je častá chyba většiny jezdců – i těch profesionálních.

Boční pohled na motocykl Fireblade s jezdcem na dráze

Jakmile začnete motocykl CBR1000RR naklápět do zatáčky, jeho vysoce technicky vyspělý mozek zahájí potřebné propočty.

Výkon v centru pozornosti

Mimořádně živá pohonná jednotka, která má také skvělý zvuk.

Detail motoru motocyklu Honda Fireblade.

Motor je mistrovským dílem, který v segmentu silničních motocyklů nemá konkurenci a představuje spojení konstrukčního řešení z motocyklu RC213V s elektronickou výbavou.

Nový motor, který souzní s filozofií modelu Fireblade, je o 2 kg lehčí než u předchozí verze CBR1000RR a disponuje novými písty a pístními kroužky, které umožnily zvýšit kompresní poměr až na 13:1, což přineslo zvýšení výkonu o 11 k. Pyšní se maximálními otáčkami na hranici 13 000 ot/min a produkuje syrový zvuk vycházející z titanového výfuku.

Další změny

Ke zvýšení výkonu rovněž přispívá přepracovaná konstrukce klikového hřídele, vyšší zdvih ventilů a nové nastavení vaček. Olejová vana a kryt zapalování z hořčíku spolu s lehčími součástmi kluzné spojky pak přispívají k dalšímu snížení hmotnosti motoru.

Zadní tříčtvrtinový pohled na motocykl Honda Fireblade.

Nový titanový výfukový systém s tvarem umožňujícím dosáhnout vyšší světlé výšky je také lehčí a umístěný tak, aby přispíval k centralizaci hmoty.

Pohled zezadu na motocykl Honda Fireblade.

Řízení výkonu

Takto funguje systém pro volbu jízdních režimů na modelech SP a SP2.

Detailní záběr spínačů motocyklu Honda Fireblade.

Výkonová charakteristika motoru, podvozku a v případě modelů SP a SP2 také odpružení je řízena elektronicky a za jízdy je průběžně upravována. Režimy modelu Fireblade označované jako rychlý, zábavný a bezpečný lze nastavovat přepínáním spínače na levé rukojeti řídítek.

Režim jedna

Poskytuje lineární plynulou odezvu plynu, nízkou míru zásahů systému HSTC a volitelného brzdění motorem při současném nastavení vysoké tlumicí síly odpružení.

Režim dva

Řídí přísun výkonu na prvních třech převodových stupních se střední mírou zásahů systému HSTC a nastavení odpružení, brzdění a tlumicí síly odpružení.

Režim tři

Analyzuje výkon od čtvrtého převodového stupně nahoru. Vysoká míra zásahů systému HSTC zajišťuje lepší trakci a stabilitu společně s nárůstem brzdění motorem při nastavení nízké tlumicí síly odpružení.

Uživatelské režimy

K dispozici jsou dva uživatelské režimy, takže celkem můžete využít pět jízdních režimů. Při jejich výběru lze režimy jedna, dva a tři nezávisle přeprogramovat tak, aby vyhovovaly stylu jezdce, jeho hmotnosti, profilu trati a jízdním podmínkám. Některá nastavení je dokonce možné podle potřeby vypínat.

Přesně nastavené odpružení

Poprvé na sériovém motocyklu.

Modely Fireblade SP a SP2 jsou první motocykly značky Honda, které jsou vpředu i vzadu vybaveny inteligentním systémem elektronicky řízeného odpružení společnosti Öhlins. Na vidlici jsou osazeny 43mm jednotky NIX30 a vzadu tlumič TTX36. Podle toho, který režim odpružení si jezdec zvolí, poskytne systém optimální zpětnou vazbu – automaticky určovanou řídicí jednotkou odpružení (SCU) – při normální jízdě, prudkém zrychlování i brzdění nebo projíždění zatáček.

Detailní záběr tlumiče inteligentního systému elektronického odpružení.

Kyvné rameno systému zavěšení Pro-link a pomocný rám mají konstrukční tloušťku upravenou tak, aby se snížila hmotnost. Plynový tlumič TTX36 inteligentního systému elektronicky řízeného odpružení (Öhlins), jehož zdvih činí 60 mm, umožňuje nastavení předpětí a tlumení při stlačení a roztažení.

Detailní záběr kol Marchesini.

Přední odpružení modelu SP CBR1000RR má zdvih 120 mm a nabízí vynikající zpětnou vazbu díky 43mm vidlici Öhlins NIX130 s nastavením předpětí a tlumení při stlačení a roztažení; model SP2 je vybaven lehčími koly Marchesini.