Technologie motocyklu CBR1000RR Fireblade

Vzhled sportovního motocyklu

Superbikové srdce

Posunout

Logo Honda Fireblade SP

Pan Sato-san – hlavní vedoucí projektu

„Jeho hlavním cílem je vždy poskytnout zážitky, které nejsou v běžném životě dostupné, něco, co se nedá překonat.“

Řízení výkonu

Takto funguje systém pro volbu jízdních režimů modelu CBR1000RR Fireblade.

Detailní záběr digitálního displeje TFT motocyklu Honda CBR1000RR Fireblade

Jízdní režimy se po zvolení zobrazí na digitálním displeji TFT

Volič výkonu funguje prostřednictvím systému RMSS a nabízí jezdci pět úrovní ovládání. Výběr první úrovně zajistí maximální výkon pro všech šest převodových stupňů. Úroveň dva zajišťuje plynulejší odezvu plynu při rozjíždění a zastavování. Nejvyšší výkon zajišťuje pátá úroveň, která nabízí bezpečnější odezvu škrticí klapky uprostřed jejího rozsahu, všechny úrovně však poskytují stejnou reakci na začátku dráhy plynu.

Příklady využití různých jízdních režimů modelu CBR1000RR: Režim jedna využívá naplno výkon motoru, který potřebujete při jízdách na okruhu. Režim dva je vhodný pro silnice plné serpentin a běžnou jízdu po městě, režim tři nabízí vyšší míru bezpečnosti až do úrovně pět zajišťující jistotu zejména za mokra nebo v nestabilních jízdních podmínkách.

Detailní záběr voliče výkonu motocyklu Honda CBR1000RR Fireblade

Dokonalá ovladatelnost na dosah ruky. Režim, který vám vyhovuje, můžete snadno zvolit pomocí spínače na levé rukojeti řídítek.

Výkon v centru pozornosti

Mimořádně živá pohonná jednotka, která má také skvělý zvuk.

Detail motoru motocyklu Honda Fireblade.

Motor je mistrovským dílem, který v segmentu silničních motocyklů nemá konkurenci a představuje spojení konstrukčního řešení z motocyklu RC213V s elektronickou výbavou.

Nový motor, který je v souladu s filozofií modelu Fireblade, je o 2 kg lehčí než u předchozí verze CBR1000RR a disponuje novými písty a pístními kroužky, které umožnily zvýšit kompresní poměr až na 13 : 1, což přineslo zvýšení výkonu o 8 kW. Pyšní se maximálními otáčkami na hranici 13 000 ot/min a produkuje syrový zvuk vycházející z titanového výfuku.

Další změny

Ke zvýšení výkonu rovněž přispívá přepracovaná konstrukce klikového hřídele, vyšší zdvih ventilů a nové nastavení vaček. Olejová vana a kryt zapalování z hořčíku spolu s lehčími součástmi kluzné spojky pak přispívají k dalšímu snížení hmotnosti motoru.

Boční pohled na motocykl Fireblade s titanovým výfukovým systémem

Nový titanový výfukový systém s tvarem umožňujícím dosáhnout vyšší světlé výšky je také lehčí a umístěný tak, aby přispíval k centralizaci hmoty.

Pohled zezadu na motocykl Honda Fireblade.

Šestý smysl

Volitelná kontrola točivého momentu Honda je funkce převzatá z motocyklu RC213V-S.

Nájezdy do rychlých zatáček i výjezdy z nich ještě nikdy nebyly tak dokonalé. Jednotka FI-ECU neustále sleduje – metodou na způsob multitaskingu – v jakém poměru by mělo být zrychlování zadního kola a zpomalování předního kola a podle toho upravuje nastavení elektronického ovládání plynu (TBW). Jde o velmi užitečnou funkci, neboť zamezuje podkluzování zadního kola a přední kolo drží pevně na vozovce, takže budete mít pocit naprostého souznění s motocyklem Fireblade a spojení se silnicí.

Přední tříčtvrtinový pohled na motocykl Honda CBR1000RR Fireblade s jezdcem na závodní dráze

Jasné a zřetelné

Dravý a cílevědomý vzhled zajišťují velmi jasná LED světla.

Obtékání vzduchu je řízeno tvarováním plochy kolem LED světlometů. Jejich intenzivní jas nelze přehlédnout. Zúžili jsme také přední aerodynamický kryt o 24 mm a při závodním posezu se jezdec stává součástí aerodynamického tvaru. Koncové světlo a směrová LED světla jsou nesmírně elegantní a dokonale začleněné do zadní části.

Detailní záběr světel LED motocyklu Honda CBR1000RR Fireblade

Strategicky umístěné ventilační otvory zvyšují stabilitu při vysokých rychlostech.

Detailní záběr osvětlení a směrových světel LED motocyklu Honda CBR1000RR Fireblade

Zezadu vypadá motocykl CBR1000RR stejně dynamicky jako zepředu.

Vyváženost a ovladatelnost

Jízdní vlastnosti modelu Fireblade se proměnily.

Přední tříčtvrtinový pohled na motocykl Honda CBR1000RR Fireblade

Pod nádhernou kapotáží se ukrývá hliníkový rám se zcela novou konstrukcí.

Zcela nové konstrukční uspořádání tohoto jedinečného rámu s vyšší tuhostí tvoří dvojitá kolébka z dutých profilů vyrobených tlakovými litím hliníku. Menší tloušťka stěn umožnila snížit hmotnost o 300 g, takže celkově je tento motocykl ve srovnání s předchozím modelem Fireblade lehčí o neuvěřitelných 15 kg. Také pomocný rám byl zcela přepracován a je vyroben z tlakově litého hliníku. Má tenké stěny, vysokou tuhost a hmotnost o 600 g nižší než předchozí Fireblade.

Stabilita zajištěna

Součástí podvozku je elektronický tlumič řízení Honda (HESD), který zajišťuje stabilitu předního kola při vyjíždění ze zatáček. Zkonstruovali jsme také kyvné rameno systému zavěšení Pro-Link s menší tloušťkou stěn, abychom dosáhli dalšího snížení hmotnosti. Dohromady tak vznikl podvozek nabízející mimořádnou výkonnost a agilitu.

Výřez bočního pohledu na motocyklu Honda CBR1000RR Fireblade

Rám modelu Honda CBR1000RR Fireblade je opatřen úchvatným černým lakem.

Pohled zezadu na motocykl Honda CBR1000RR Fireblade s jezdcem na závodní dráze

Podvozek modelu Fireblade nabízí dokonalou jistotu při zatáčení a je tak lehký, že dokáže měnit směr doslova silou vůle.