Close

Technologie motocyklu CBR1000RR Fireblade SP/SP2

VZHLEDEM SPORTOVNÍ MOTOCYKL

SRDCEM SUPERBIKE

Posunout

Logo Fireblade SP

Pan Sato-san – hlavní vedoucí projektu

Jeho hlavním cílem je vždy poskytnout zážitky, které nejsou v běžném životě dostupné, něco, co se nedá překonat.

Stále dokonale vyladěný

Jak elektronická výbava motocyklů Fireblade, Fireblade SP a SP2 zajišťuje propojení jezdce, motocyklu a vozovky.

Přední poloprofil motocyklu Honda Fireblade SP na závodní dráze

Dlouho předtím, než začnete Fireblade naklápět do zatáčky, jeho vysoce technicky vyspělý mozek zahájí potřebné propočty.

Mozek

Nervovým centrem motocyklu je jednotka měření setrvačnosti (IMU) fungující v 5 osách (zrychlování ve 3 osách, úhlová rychlost ve 2 osách) umístěná v blízkosti těžiště motocyklu, která neustále měří úhel náklonu a příčného i podélného stáčení.

Z ostatních snímačů se shromažďují také údaje o otáčkách kol, otáčkách motoru a poloze brzdy a plynu, a u modelů SP a SP2 se v závislosti na jezdcem zvoleném režimu odpružení následně použije optimální útlum při stlačení a odskoku, což zajišťuje dokonalou regulaci odpružení při různých rychlostech.

Brzdový systém

Systém pro omezení ztráty kontaktu zadního kola s vozovkou (RLC) pomáhá udržet pod kontrolou zadní kolo při prudkém brzdění a pozdním nájezdu do zatáček. Systém ABS je vyladěný pro závody a reguluje brzdnou sílu v zatáčkách s omezenými zásahy při vysokých rychlostech, jakých se dosahuje na závodní dráze.

 

Boční pohled na motocykl Honda Fireblade SP na závodní dráze

Vy a váš stroj máte situaci vždy pod kontrolou, při jakémkoli náklonu.

Detailní záběr kola modelu Honda Fireblade SP

Systém ABS působí při nájezdu do zatáčky, zvyšuje pocit jistoty, když chcete zajet co nejrychlejší kolo, a pomáhá také profesionálním jezdcům.

Výkon v centru pozornosti

Mimořádně živá pohonná jednotka připravená pro rychlou jízdu na dráze.

Fireblade SP sdílí s modelem Fireblade řadový čtyřválcový motor DOHC se stejným maximálním výkonem 141 kW a maximálním točivým momentem 114 Nm, díly z hořčíkové slitiny, kluznou spojku a titanový tlumič výfuku. V základní verzi je ale osazen rychlořazením, které umožňuje bezspojkové řazení nahoru, a asistentem pro podřazování, který zajišťuje bezspojkové řazení dolů s automatickým meziplynem.

SP2. Stvořen k závodění.
Motor modelu SP2 je jako speciál s homologací připraven k montáži dílů ze závodních sad HRC. Z výroby má rovněž integrovanou elektroniku, která umožňuje dosáhnout dalších úrovní funkčnosti a výkonu speciálně na závodní dráze. HRC systém řízení rozjezdu lze nastavit mezi 6 až 12 000 otáčkami a k dispozici je také funkce pro omezení rychlosti v závodních boxech.

 

CBR1000RR Fireblade SP záběr na motor

Motor modelu Fireblade je čtyřválcové mistrovské dílo, jehož konstrukční řešení a elektronika čerpá z motocyklu RC213V.

CBR1000RR Fireblade SP – pravá strana

Titanový tlumič výfuku, jehož tvar umožňuje dosáhnout vyšší světlé výšky, šetří hmotnost a přispívá k centralizaci hmoty.

Řízení výkonu

Takto funguje systém pro volbu jízdních režimů (RMSS).

Detailní záběr přístrojového panelu modelu Honda Fireblade SP

Výkonová charakteristika motoru, ovladatelnost podvozku a v případě modelů SP a SP2 také odpružení Öhlins se řídí elektronicky a za jízdy se průběžně upravují. Systém pro volbu jízdních režimů má 3 přednastavené možnosti označované jako RYCHLÝ, ZÁBAVNÝ a BEZPEČNÝ, které se volí přepínačem na levém řídítku.

Režim 1: RYCHLÝ

Poskytuje maximální lineární výkon s plynulou odezvou plynu, nízkou míru zásahů systému HSTC a brzdění motorem při současném nastavení vysoké tlumicí síly.

Režim 2: ZÁBAVA

Výkon je řízen u prvních tří převodových stupňů se střední mírou zásahů systému HSTC, brzdění motorem a nastavení tlumicí síly odpružení.

 

 

 

 

Režim 3: BEZPEČNÝ

Řídí výkon motoru od prvního do čtvrtého převodového stupně, přičemž silné zásahy volitelné kontroly trakce zlepšují trakci zadního kola a zvyšují účinek brzdění motorem. Odpružení se nastaví tak, aby poskytovalo nízkou tlumicí sílu.

Uživatelské režimy

K dispozici jsou dva uživatelské režimy, takže celkem můžete využít pět jízdních režimů. Při jejich výběru lze režimy 1, 2 a 3 nezávisle naprogramovat tak, aby vyhovovaly stylu jezdce, jeho hmotnosti, profilu trati a jízdním podmínkám. Některá nastavení lze také zcela vypnout.

 

Přesně nastavené odpružení

Dokonale vyladěná ovladatelnost a přilnavost

Modely Fireblade SP a SP2 jsou první motocykly značky Honda, které jsou vybaveny elektronicky řízeným odpružením s krokovým motorem (S-EC), 43mm převrácenou vidlicí NIX30 a zadním tlumičem TTX36, vše značky Öhlins. Podle toho, který režim odpružení si jezdec zvolí, poskytne systém optimální zpětnou vazbu – která se automaticky nastavuje prostřednictvím řídicí jednotky odpružení (SCU) – pro normální jízdní podmínky, stejně jako pro síly vznikající na závodní dráze při prudkém zrychlování, brzdění a zatáčení.

Detailní záběr tlumiče inteligentního systému elektronického odpružení

Hybridní stavba hliníkové zadní kyvné vidlice Pro-Link je neuvěřitelně tuhá, zatímco plynový zadní tlumič Öhlins TTX36 nabízí špičkovou kvalitu, široké možnosti nastavení a 60mm zdvih.

Detailní záběr kol Marchesini

Od 43mm převrácené přední vidlice Öhlins NIX30 dostává jezdec silnou zpětnou vazbu a odezvu. Model Fireblade SP2 je také vybaven zlatými koly Marchesini a čtyřpístkovými monoblokovými třmeny Brembo.