Close

Technologie motocyklu CBR1000RR Fireblade

Vzhledem sportovní motocykl

Srdcem superbike

Posunout

Logo Honda Fireblade

Pan Sato-san – hlavní vedoucí projektu

Jeho hlavním cílem je vždy poskytnout zážitky, které nejsou v běžném životě dostupné, něco, co se nedá překonat.

Řízení výkonu

Takto funguje systém pro volbu jízdních režimů (RMSS) u modelu CBR1000RR Fireblade.

Detailní záběr digitálního displeje TFT motocyklu Honda CBR1000RR Fireblade

Jízdní režimy se po zvolení zobrazí na digitálním displeji TFT.

Volič výkonu funguje prostřednictvím systému RMSS a nabízí pět úrovní ovládání. Výběr první úrovně zajišťuje maximální výkon pro všech šest převodových stupňů; druhá úroveň nabízí plynulejší odezvu plynu při rozjíždění a zastavování a pátá úroveň poskytuje nejmírnější odezvu plynu v celém rozsahu otáček. Všechny úrovně nabízejí stejnou reakci na začátku dráhy plynu.

Tři přednastavené jízdní režimy modelu Fireblade vám dávají plnou kontrolu: Režim 1 poskytuje plný výkon, který potřebujete při závodech, přičemž odezva motoru na zpomalení je nyní rychlejší při vjezdu do zatáček a na výjezdu je k dispozici vyšší točivý moment. Režim 2 je vhodný pro klikaté silnice nebo jízdu po městě a režim 3 nabízí maximální jistotu za mokra nebo za smíšených podmínek.

 

Detailní záběr voliče výkonu motocyklu Honda CBR1000RR Fireblade

Kromě představených jízdních režimů lze přepínačem na levém řídítku také ručně nastavit výkon motoru, brzdění a úroveň zásahů systému HSTC.

Výkon v centru pozornosti

Mimořádně živá pohonná jednotka, která má skvělý zvuk.

Řadový čtyřválcový motor DOHC modelu Fireblade je konstrukční klenot, který se pyšní 13 000 ot/min, kompresním poměrem 13:1, maximálním výkonem 141 kW a maximálním točivým momentem 114 Nm. Tento model je dokonalým ztělesněním sportovního výkonu, který snese tvrdé zacházení a přes svůj lehký titanový tlumič vydává syrový drsný zvuk.

Doménou modelu Fireblade je skvělý poměr výkonu a hmotnosti. Motor je osazen písty s optimalizovanou tloušťkou stěn a korunkovým provedením pro zvýšení komprese, vyšším zdvihem ventilů a přepracovaným časováním vaček. Olejová vana a kryt zapalování jsou vyrobeny z exotické hořčíkové slitiny a přispívají k úspoře cenných gramů.

 

 

CBR1000RR Fireblade – záběr na motor

Motor modelu Fireblade je jedinečným mistrovským dílem, které spojuje konstrukční řešení a elektroniku a skvěle se hodí na silnici i závodní okruh.

CBR1000RR Fireblade – pravá strana

Titanový tlumič výfuku šetří hmotnost a přispívá k centralizaci hmoty; jeho tvar navíc umožňuje dosáhnout vyšší světlé výšky.

Šestý smysl

Volitelná kontrola trakce Honda nabízí citlivou odezvu a plynulé ovládání.

Z rychlého projíždění klikatých zatáček jste nikdy neměli tak dobrý pocit. Mozkem, který ovládá model Fireblade, je jednotka měření setrvačnosti fungující v 5 osách, která řídicí jednotce dodává dynamické informace o tom, co přesně motocykl dělá. Volitelná kontrola trakce Honda (HSTC) s 9 úrovněmi zajišťuje požadovanou trakci zadního kola s přesnými zásahy při výjezdu ze zatáček v mezních situacích a s okamžitou odezvou plynu při prudké akceleraci. Systém zamezující zvedání předního kola je zcela oddělen od volitelné kontroly trakce a nabízí tři úrovně nastavení zdvihu. Na okruhu chcete mít minimální kontrolu trakce a maximálně zamezit zvedání předního kola. Systém to umožňuje a nabízí plynulou a přirozenou jízdu.

Přední tříčtvrtinový pohled na motocykl Honda CBR1000RR Fireblade s jezdcem na závodní dráze

Jasné a zřetelné

Ostře řezaná LED světa přispívají k agresivnímu vzhledu.

Pronikavou svítivost dvojitých LED světlometů modelu Fireblade nelze přehlédnout. Jejich konstrukce umožňuje obtékání vzduchu kolem čelního krytu a samotný jezdec se při závodním posezu stává součástí aerodynamické siluety. Výrazné koncové LED světlo je vkusně zasazené do zadní části a také směrové ukazatele jsou v LED provedení.

Detailní záběr LED světel motocyklu Honda CBR1000RR Fireblade

Strategicky umístěné ventilační otvory zvyšují stabilitu při vysokých rychlostech.

Detailní záběr LED osvětlení a směrových světel motocyklu Honda CBR1000RR Fireblade

Koncové LED světlo je u modelu Fireblade zasazeno do minimalistické zadní části.

Vyváženost a ovladatelnost

Model Fireblade nabízí úžasnou jistotu při řízení.

Přední tříčtvrtinový pohled na motocykl Honda CBR1000RR Fireblade

Ovládání a citlivost přední části máte ve svých rukou díky 43mm vidlici Showa s velkým pístem a čtyřpístkovým třmenům Tokico.

Na úrovni, v jaké jezdec Fireblade ovládá, je pocit z jízdy to nejdůležitější – jeho rám s dvojitým nosníkem vyrobený z dutých profilů litého hliníku se vyznačuje tuhostí, která je dokonale sladěná s pevnou hliníkovou vidlicí. Velký tlumicí objem 43mm vidlice Showa s velkým pístem (BPF) účinně snižuje hydraulický tlak vznikající při stlačování a roztahování. Výsledkem je menší vůle při počátečním zdvihu a plynulejší tlumení, které maximalizuje kontakt pneumatiky s vozovkou. Díky rovnoměrným změnám tlaku vyvíjí bezventilový zadní tlumič Showa při přechodu od odskoku ke stlačení konzistentní tlumicí sílu. 

Stabilita zajištěna

Radiální čtyřpístkové brzdové třmeny Tokico jsou ovládány systémem ABS, který je vyladěný pro běžnou i závodní jízdu, zatímco o stabilitu předního kola se stará elektronický tlumič řízení (HESD). Agilní, ale přesto klidný podvozek modelu Fireblade je celek, při jehož návrhu byl kladen důraz na výkon.

Pravý poloprofil černého motocyklu Honda CBR1000RR Fireblade

Elegantní, hbitý a připravený k akci. Silueta modelu Fireblade zvýrazňuje ryzí rychlost.

Pohled zezadu na motocykl Honda CBR1000RR Fireblade s jezdcem na závodní dráze

Jeho podvozek nabízí jistotu v zatáčkách a je tak hbitý, že dokáže měnit směr téměř silou vůle.