Zcela nový Civic Hatchback

23. září 2016

Nový Civic hatchback

Zcela nová Honda Civic desáté generace představuje pro společnost Honda zásadní posun v segmentu nižší střední třídy, protože má za sebou nejdelší program vývoje jednoho modelu v historii společnosti.

 

Civic je klíčový model Hondy v Evropě a je symbolem popularity a produkce značky v regionu. Mnozí evropští zákazníci považují Civic za synonymum pro značku Honda. Proto se tým konstruktérů zaměřil na dynamickou renesanci tohoto modelu. Pro dosažení tohoto cíle bylo zapotřebí nového myšlení a nových přístupů k pojetí karoserie, k aerodynamice vozu a ke konstrukci podvozku.

 

Model těží ze své 40leté tradice a zůstává věrný původnímu konceptu Civic: „automobil pro všechny, automobil pro celý svět“. Vyznačuje se harmonií výrazného a sportovního designu a všestranné praktičnosti – se staronovým zaměřením na atraktivní jízdní dynamiku.

 

Výrazný design karoserie

Sportovní charakter modelu Civic sebevědomě vyjadřuje jeho cílevědomá silueta. Zcela nový Civic je širší, delší a nižší než jeho předchůdci. Krátké přesahy a přesné linie prozrazují vysokou úroveň aerodynamiky. Ostrá a agresivní maska, výrazné podběhy kol a tvarované přední a zadní otvory pro vstup vzduchu zdůrazňují sportovní charakter modelu Civic.

 

Zcela nová platforma

Nový Civic byl od základu technicky přepracován tak, aby mohl nabídnout jedinečnou a atraktivní dynamiku. Lehká a velmi tuhá karoserie – výsledek moderních vývojových a konstrukčních postupů – doplňuje nízké těžiště a nový, propracovaný systém zavěšení se přímo podílí na strhující a atraktivní jízdní dynamice.

 

Vylepšený interiér s novou generací infozábavy

Zcela nový interiér se vyznačuje jednoduchým a střídmým uspořádáním, novými technologiemi, výjimečným vyladěním, velmi kvalitními materiály a nižší polohou sezení, které přinášejí řidiči pocit lepšího propojení s vozem. Druhá generace multimediálního systému Honda – Connect – integruje aplikace Apple CarPlay a Android Auto.

 

Zcela nové benzínové motory VTEC TURBO

S novým modelem Civic mají premiéru dva nové benzínové motory VTEC TURBO, které byly speciálně vyvinuty pro výkonný, atraktivní a úsporný provoz.

 

Honda Sensing jako standard

Honda Sensing je systém technologií rozšířené bezpečnosti a podpory řidiče, který je k dispozici standardně pro celou modelovou řadu. Díky tomuto systému patří tento vůz mezi nejbezpečnější ve své třídě.

 

Sportovní, svěží a výrazný design karoserie

 

Nový Civic Hatchback se vyznačuje siluetou karoserie s elegantními a dozadu směřujícími křivkami. Představuje nový směr svěžího a výrazného designu Honda, který vyjadřuje silný a sportovní charakter. Ostré linie doplňuje nejkomplexnější aerodynamika v segmentu kompaktních vozů, včetně kompletního zakrytí podvozku.

 

Atletický vzhled začíná nízkým profilem a širokými tvary, které odráží širší rozchod. Verze hatchback je o 30 mm širší a o 130 mm delší než předchozí verze pětidvéřového modelu Civic. Vůz je o 20 mm nižší než jeho předchůdce a má elegantní linii střechy. Tyto velkorysé rozměry podtrhují výrazný design a sportovní styl a zároveň přispívají k atraktivní dynamice a větším prostoru v interiéru.

 

Nová větší a širší kola a pneumatiky ještě více zdůrazňují rozložitý postoj vozu. Dynamický vzhled karoserie doplňuje dlouhý rozvor, krátké přesahy a elegantní kabina.

 

Mezi detaily sportovního a důmyslného designu patří krátký přední přesah karoserie s výraznými otvory pro vstup vzduchu podtrhující sportovní a cílevědomý vzhled. Výsledkem je ostrá, agresivní a moderní interpretace masky rodiny vozů Honda včetně charakteristických předních kombinovaných světlometů Honda.

 

V závislosti na verzi modelu jsou tenká a moderní přední kombinovaná světla vybavena buď nejmodernějšími LED světlomety, nebo výbojkovými halogenovými žárovkami. Všechny modely jsou vybaveny denními LED světly, které mají tvar hokejky na vnějším okraji kombinovaných světlometů.

 

Elegantní a dozadu směřující obrysové křivky karoserie přecházejí do kontury na boční straně vozu. Ta rozděluje přední a zadní kliky dveří a nakonec kulminuje ve výrazných zadních LED světlech tvaru C.

 

Ostré záhyby a tvarované výstupy vzduchu v zadním nárazníku podtrhují dramatický a sportovní vzhled.

 

Jako celek pak design modelu Civic působí moderním a dynamickým vzhledem, který nepostrádá dávku elegance.

 

Kompletně nová technicka, zcela nová platforma vyvinutá pro strhující jízdní dynamiku

 

Vývoj modelu Civic byl dosud největším technickým programem společnosti Honda. Vycházel z předpokladu, že zákazníci na cílových globálních trzích nyní očekávají vysoké standardy kvality a vylepšení dynamického výkonu.

 

Cílem bylo zachovat původního ducha modelu Civic jako vozu s výrazným sportovním charakterem. Na začátku vývoje této platformy prováděl technický tým srovnání nejlepších vozů třídy kompaktů na světě, včetně vozů předních značek. Tento proces vyhodnocování nakonec vedl ke stanovení cílových vlastností nového modelu Civic ohledně jízdy, ovladatelnosti, řízení a úrovně hluku, vibrací a otřesů (NVH) a zároveň kvality a celkového vylepšení interiéru.

 

Bez ohledu na ambiciózní technický program zůstává nový model věrný konceptu „automobil pro všechny, automobil pro celý svět“. Zachovává si pozici dostupného kompaktního vozu z hlediska nákladů, úspornosti provozu a vyrobitelnosti. Z tohoto hlediska bylo při vývoji zapotřebí nového myšlení a nových přístupů k pojetí karoserie, aerodynamice vozu, pohonu a konstrukci podvozku. 

 

Nová pokročilá samonosná platforma

K vytvoření lehké a podstatně tužší struktury zásadně přispěla nová konstrukce platformy, výběr materiálů, technický postup a moderní výrobní metody. Celek je o 16 kilogramů lehčí než u předchozí generace Civic a zároveň má o 41 procent větší torzní tuhost.

Mezi zásadní konstrukční prvky platformy patří „kruhové“ konstrukce v přední a zadní oddělovací přepážce, které obepínají celý vnitřní prostor kabiny. Na tuhosti platformy se rovněž podílí struktura přední podlahy včetně příčných výztuh v přední části motorového prostoru a mezi základnami předních a prostředních sloupků.

 

Další novinka byla zavedena v procesu montáže karoserie, která zahrnuje moderní a vysoce efektivní spojovací technologie. Nejprve je sestaven kompletní vnitřní rám, poté vnější rám a nakonec spoje. Tento postup se odlišuje od tradičního postupu výroby karoserie, při kterém se nejdříve montuje vnější rám, poté vnitřní rám a spoje. Tato nová výrobní technologie zásadně přispívá k celkové tuhosti karoserie.

 

V nejdůležitějších místech skořepiny jsou bodové sváry vzdáleny pouhých 20 mm od sebe na rozdíl od běžně používané vzdálenosti 40 a 45 mm. Toto uspořádání také přispívá ke zvýšené tuhosti a odolnosti.

 

Výsledkem těchto konstrukčních, technických a výrobních novinek je 19procentní zvýšení celkové ohybové tuhosti karoserie v porovnání s předchozí generací Civic, a 23procentní zvýšení torzní tuhosti. To naopak přináší větší možnosti jak vyladit zavěšení pro vynikající jízdní vlastnosti  a ovládatelnost.

 

Nejagilnější a nejdynamičtější Civic všech dob

Pokročilá platforma představuje optimalizovaný základ podstatně vylepšené dynamiky podvozku. Konstruktérský tým si stanovil za cíl dosáhnout nejlepší jízdní vlastnosti a ovládatelnost dané třídě vozů.

 

Zcela nové zavěšení, nižší těžiště a zvýšená tuhost karoserie dávají této nejnovější generaci modelu Civic atraktivní jízdní vlastnosti. Jedinečný jízdní komfort je výsledkem důkladného vývoje a zaměřeného na technologie pro zlepšení odpružení.

 

Palivová nádrž modelu Civic byla přemístěna a podlaha vozu je nižší než u předchozího modelu. V kombinaci s úpravami podvozku a zavěšení se těžiště nového modelu snížilo o 14 mm. Tyto změny rovněž umožnily přemístit polohu řidiče blíže vozovce. Polaha kyčelního kloubu (H-bod) je o 35 mm níže, což vytváří sportovnější dojem.

 

Přední zavěšení se vzpěrami MacPherson a spodním příčným ramenem zajišťuje vysokou příčnou tuhost pro lineárního ovladatelnost  a nízkou podélnou tuhost pro optimální poddajnost.

 

Zcela nové víceprvkové zadní zavěšení a nový tuhý pomocný rám zajišťují vysokou stabilitu a jízdní pohodlí.

 

Velká pozornost byla věnována specifickému umístění úchytů zavěšení, aby byla zajištěna optimální tuhost pro zvýšení účinnosti zavěšení. Silentbloková pouzdra plněná hydraulickou kapalinou vpředu a vzadu při jízdě skvěle izolují a také omezují vibrace podvozku. Nové pomocné rámy vpředu a vzadu jsou navíc specificky umístěny tak, aby se na ně přes zavěšení přenášelo více síly při zatáčení.

Vyšší verze jsou vybaveny 4bodovými adaptivními tlumiči, které umožňují řidiči co nejlépe přizpůsobit jízdu podmínkám. Jedná se o první využití této technologie u vozu Honda nižší střední třídy.

 

Zcela nové 1,0 a 1,5litrové benzínové motory VTEC TURBO přinášejí kombinaci dynamických charakteristik a špičkového výkonu

 

Nový Civic Hatchback je prvním modelem, který společnost Honda nabízí v Evropě s 1,0litrovým tříválcovým a 1,5litrovým čtyřválcovým benzínovým přeplňovaným motorem. Technická invence značky Honda již v historii přinesla řadu nejoceňovanějších a velmi výkonných motorů v oboru. Konstrukce těchto nových hnacích jednotek VTEC TURBO je zaměřena především na dynamický výkon a podporu oduševnělého a sportovního charakteru nového modelu Civic. Zároveň tyto motory dosahují velmi konkurenceschopné úspory paliva a účinnosti. Oba motory budou k dispozici buď s nově zkonstruovanou šestistupňovou manuální převodovkou nebo s automatickou převodovkou CVT.

 

Díky většímu točivému momentu při nízkých a středních otáčkách motoru nabízí tříválcová 1,0litrová benzínová hnací jednotka VTEC TURBO pozoruhodné vylepšení při každodenním provozu. Maximální točivý moment 200 Nm s šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici při 2 250 ot./min. S převodovkou CVT je maximální točivý moment 180 Nm k dispozici od 1 700 do 4 500 ot./min. Maximální výkon je 129 k (95 kW) při 5 500 ot./min.

 

Větší čtyřválcový 1,5litrový benzínový motor VTEC TURBO nabízí podstatně větší výkon a točivý moment než 1,8litrový motor VTEC předchozího modelu Civic. Maximální výkon je 182 k (134 kW) při 5 500 ot./min. (při 6 000 ot./min. s

převodovkou CVT). Maximální točivý výkon 240 Nm s šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici od 1 900 do 5 500 ot./min. Maximální točivý výkon 220 Nm s převodovkou CVT je k dispozici od 1 700 do 6 000 ot./min.

 

Špičkový vnitřní prostor s vyšší užitností

 

Zcela nový Civic stejně jako jeho předchůdci nabízí špičkovou praktičnost a bezkonkurenční prostor pro cestující a zavazadla. Velmi kvalitní materiály, jednoduchý a důmyslný designový motiv a nová přístrojová deska s digitálním displejem poskytují svěží a nadstandardní vnitřní prostor.

 

Prostornější kabina pro cestující

Cestující mají mnohem lepší výhled a více prostoru, ve kterém si mohou užívat nadstandardní uspořádání a povrchovou úpravu. Částečně k tomu přispívá delší a širší podvozek a o 30 mm delší rozvor náprav.

 

Poloha řidiče je o 35 mm níže než u předchozí generace Civic, což u řidiče a spolujezdce na předním sedadle vzbuzuje bezpečnější pocit sepětí s vozem. Zlepšený výhled vpřed je výsledkem zvetěšení úhlu výhledu o jeden stupeň směrem k linii vozovky.  Kompaktnější provedení přístrojové desky, která je o 65 mm níže, zlepšuje výdled směr vpřed a před vozidlo – úhel výhledu na vozovku se zvětšil na 7,6°. Zmenšení A-sloupku o 9mm vedlo ke zvětšení úhlu výhledu na 84,3° (zlepšení o 11,6°), což představuje nejlepší hodnotu v rámci třídy. To rovněž vytváří v kabině pocit otevřenosti a vzdušnosti.

 

Ergonomicky optimalizovaná přední sedadla jsou navržena tak, aby poskytovala nejvyšší úrovně pohodlí. Sedadlo řidiče je vybaveno stavitelnou stehenní opěrkou se 14 stupni nastavení pro zajištění optimální polohy sezení. Přední sedadla mají o 10 mm větší rozsah posunu dopředu a dozadu a o 10 mm větší rozsah nastavení výšky než předchozí model Civic.

 

Prostor pro ramena vpředu se rozšířil o 10 mm a prostor mezi předními sedadly se rozšířil o 15 mm. Prostor pro ramena vzadu je novém modelu hatchback větší o 20 mm, zatímco cestující vzadu mají rovněž o 95 mm více prostoru pro nohy a také o 45 mm více prostoru pro kolena. Pohodlí cestujících vzadu je vylepšeno stavitelnými sedáky. Vystupování a nastupování je pro všechny cestující mnohem snadnější.

Pocit lehkosti a vzdušnosti dále podporuje velká panoramatická sklopná a posuvná střecha (k dispozici u modelů vyšších tříd).

 

Špičkový objem a univerzálnost zavazadlového prostoru

Objem zavazadlového prostoru (478 litrů) zůstává jedním z největších v dané třídě. Prostor má navíc lepší přístup a univerzálnost. Zadní sedadla jsou rozdělena v poměru 60:40, prahy jsou nízké a zavazadlový prostor má široký otvor (1 120 mm). V kombinaci s rovnou plochou zavazadlového prostoru lze snadno naložit těžké, široké a dlouhé předměty. Skrytá přihrádka pod podlahou nabízí dodatečný bezpečný úložný prostor (vyjma modelů Sport).

 

Prémiový design a kvalita interiéru

Design nového interiéru nabízí nejpohodlnější a nejdůmyslnější kabinu ve třídě kompaktních vozů. Propůjčuje zcela novému modelu Civic moderní, elegantní a jednoduchou estetiku, která doplňuje výrazně tvarovanou karoserii. Dvojice horizontálních linií zdůrazňuje pocit šířky a délky a tím také prostornosti.

 

Důmyslné a nadstandardní prostředí podtrhují doplňky kabiny z vysoce kvalitních materiálů, včetně jednolité měkké přístrojové desky s lisovaným stehováním a prvotřídního čalounění sedadel.

 

„Technologické centrum“ v konzole

Středová konzola je vyvedena v matné černé barvě a představuje „technologické centrum“.

 

V dolní části před řadicí pákou se nachází dvoudílná úložná přihrádka, která je určena speciálně pro osobní elektronická zařízení. Do přední přihrádky lze přístroje viditelně umístit a pohotově k nim přistupovat. U některých verzí je k dispozici integrovaná bezdrátová nabíjecí podložka pro chytré telefony. Otvorem uprostřed středové konzoly lze vést kabely ze zadní přihrádky do přední. To umožňuje přehledné uspořádání kabelů a nabíjení a připojení zařízení. Pro snadnější orientaci ve dvoudílné úložné přihrádce za tmy je k dispozici LED osvětlení.

 

Nad úložnou přihrádkou se nachází kontrastující stříbrný panel s jednoduchými a snadno přístupnými ovládacími prvky ventilace. Stropní LED osvětlení umocňuje nadstandardní prostor.

 

V horní části středové konzoly se nachází sedmipalcový barevný dotykový displej systému Honda Connect (viz další část). Kromě dotykového ovládání funkcí infozábavy a klimatizace je u nejvyšších verzí součástí displeje také parkovací kamera.

 

Zcela nové rozvržení zobrazení přístrojů před řidičem je zřetelné, přehledné a vysoce intuitivní. Nový sedmipalcový barevný displej TFT-LCD DII (Driver Information Interface) zabírá největší středovou část nově přepracované přístrojové desky. Obsahuje velký digitální tachometr a rychloměr. Součástí displeje DII je velká plocha, na které může řidič přepínat různé informační obrazovky, mimo jiné navigační pokyny, zobrazení textu SMS a e-mailů (doplněné o hlasem aktivované odpovědi), informace o zvukové stopě, kontakty v chytrém telefonu, informace o cestě a informace o  údržbě vozu.

 

Tento primární displej je obklopen měřidly teploty chladicí kapaliny a stavu paliva, opět formou TFT-LCD displejů. Všechny displeje mají vysoký kontrast, jsou přehledné a používají soudobé symboly. Když řidič nasedne do vozu, přístroje se postupně rozsvítí jako důmyslné a milé uvítání.

 

Informace zobrazení na DII lze procházet a vybírat palcem pomocí ovladačů na levém ramenu volantu. Řidič může procházet režimy DII a upravovat nastavení, provádět abecední hledání – například kontaktů nebo hudebních stop – a také vybírat požadované informace pro zobrazení na displejích DII přístrojové desky. Na levém ramenu volantu je rovněž zabudováno ovládání telefonu Bluetooth®3 HandsFreeLink®. Kombinace ovladačů na volantu a displeje DII v přímém výhledu řidiče pomáhá minimalizovat rušení řidiče během řízení.

 

Nová generace systému Honda Connect přináší rozšířenou, intuitivnější a propojenější infozábavu.

 

Nový model Civic je k dispozici s druhou generací multimediálního systému Honda Connect. Tento systém nabízí vylepšené intuitivní ovládání a plnou integraci chytrého telefonu prostřednictvím aplikací Apple CarPlay® a Android Auto.

 

Díky integraci s aplikací Apple CarPlay může nyní systém Honda Connect přinést funkce iPhonu do zážitku z jízdy. Rozhraní se přenáší prostřednictvím zabudovaného displeje nového modelu Civic. Řidiči mohou sledovat navigaci, volat, odesílat a přijímat zprávy a poslouchat hudbu z dotykové obrazovky nebo s použitím hlasových pokynů aplikace Apple Siri. Mezi podporované aplikace v CarPlay patří Phone (Telefon), Messages (Zprávy), Maps (Mapy), Music (Hudba) a další kompatibilní software jiných dodavatelů (podle specifikace). Aplikace CarPlay je kompatibilní s operačním systémem iOS 8.4 nebo novějším a generací iPhone 5 nebo novější.

 

Aplikace Android Auto umožňuje řidičům jednoduše a intuitivně používat chytré telefony Android prostřednictvím dotykového i hlasového rozhraní a zároveň minimalizuje riziko odvádění pozornosti. Aplikace Android Auto je kompatibilní s operačním systémem Android 5.0 a vyšším. Mezi podporované funkce patří Google Maps, Google Now, zasílání zpráv, hudba a řada dalších populárních aplikací (v závislosti na trhu).

 

K systému Honda Connect je možné volitelně dodat satelitní navigaci Garmin s předinstalovanými mapami, fotorealistickým zobrazením křižovatek, naváděním v jízdních pruzích, objížďkami v reálném čase, s budovami ve 3D a plastickým zobrazením a s funkcí úsporné trasy. Společnost Honda jako jediná poskytuje bezplatné aktualizace map po dobu pěti let.

 

Volitelné možnosti konfigurace audiosystému se liší podle verze: od čtyř reproduktorů o výkonu 160 wattů, přes osm reproduktorů o výkonu 180 wattů až po prémiový systém s 11 reproduktory (465 wattů).

 

Díky standardu Honda SENSING pro celou modelovou řadu je nový Civic jedním z nejbezpečnějších vozů ve své třídě

 

Nejnovější Civic byl zkonstruován tak, aby splňoval nejpřísnější oborové normy v oblasti bezpečnosti. Očekává se, že špičková tuhost a pevnost karoserie, které jsou úspěchem konstruktérského týmu, společně s komplexním balíčkem technologií aktivní a pasivní bezpečnosti pomohou novému modelu Civic získat nejvyšší hodnocení v nejnovějších testech Euro NCAP.

 

V souladu s filozofií společnosti Honda „Bezpečnost pro každého“ jsou všechny verze nového modelu Civic vybaveny stejnými systémy pasivní a aktivní bezpečnosti.

 

Honda SENSING je systém technologií aktivní bezpečnosti a podpory řidiče, který je k dispozici standardně pro celou modelovou řadu Civic. Honda SENSING patří mezi nejucelenější systémy bezpečnostních technologií ve své třídě. Využívá kombinaci informací z radaru, z kamery a navíc z celé řady moderních snímačů a varuje řidiče a pomáhá mu v potenciálně nebezpečných situacích.

 

Systém Honda SENSING obsahuje následující aktivní technologie zabezpečení:

·         Systém pro zmírnění následků nehody: pomáhá zastavit vůz, pokud systém vyhodnotí, že je nevyhnutelná kolize s vozidlem jedoucím vpředu.

·         Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu: aktivuje se, když vůz opouští aktuální jízdní pruh bez zapnutí směrových světel.

·         Zabránění sjetí z vozovky: na základě dat z kamery na čelním skle sleduje, zda vůz nesjíždí z vozovky. Využívá elektrický posilovač řízení, který mírnými úpravami udržuje vůz v jízdním pruhu. V některých situacích může rovněž brzdit.

·         Systém pro udržování v jízdním pruhu: pomáhá udržovat vůz uprostřed aktuálního jízdního pruhu tím, že detekuje vodorovné dopravní značení a provádí malé úpravy řízení tak, aby se vůz nacházel uvnitř bílých pruhů.

·         Adaptivní tempomat: umožňuje řidiči nastavit požadovanou rychlost a odstup od vozidla jedoucího vpředu.

·         Rozpoznávání dopravních značek: sleduje a automaticky rozpoznává dopravní značky a zobrazuje je na přístrojové desce vozu.

·         Inteligentní rychlostní asistent: kombinuje automatický rychlostní limit nastavený řidičem s rozpoznáváním dopravních značek a automaticky upravuje rychlost vozu podle poslední dopravní značky.

·         Inteligentní adaptivní tempomat: předvídá a automaticky reaguje na přejíždění ostatních vozidel do jízdního pruhu na víceproudých dálnicích.

 

Mezi další bezpečnostní technologie nového modelu Civic patří:

·         Detekce objektů v mrtvém úhlu: využívá radarovou technologii k automatickému detekování vozidel v mrtvém úhlu.

·         Asistent při couvání z parkovacího místa: využívá radarové senzory na zadní straně k varování řidiče před blížícími se vozidly při couvání.

·         Víceúhlová zpětná kamera: umožňuje řidiči úplnou viditelnost a díky tomu bezstarostné couvání; normální zobrazení 130 stupňů, široké zobrazení 180 stupňů a zobrazení na výšku.

 

Do standardního vybavení patří rovněž stabilizační systém vozidla (Vehicle Stability Assist, VSA®) s řízením trakce, který umožňuje zachovávat kontrolu nad vozem při zrychlování, brzdění a zatáčení, a systém nepřímého sledování tlaku v pneumatikách (Tyre Pressure Monitoring System, TPMS).

 

HUM (Honda of the UK Manufacturing) – místo globální výroby všech nových vozů Civic Hatchback

 

Desátá generace modelu Civic těží z nejdelšího programu vývoje jednoho modelu v historii společnosti Honda. Tento vůz byl zkonstruován tak, aby předčil evropské normy a očekávání – a zároveň splnil potřeby všech globálních regionů, na kterých se Civic bude prodávat.

 

Civic je důležitý model Hondy v Evropě a představuje klíčový stimul prodejnosti a produkce značky v regionu. Zcela nový model Civic Hatchback navazuje na tuto tradici a bude hrát důležitou úlohu v naplnění plánovaného odbytu značky Honda na evropských trzích.

 

Hlavní globálním výrobním závodem desáté generace modelu Civic hatchback se stane HUM (Honda of the UK Manufacturing), evropský výrobní závod společnosti Honda. Společnost Honda již potvrdila investici ve výši 200 miliónů liber do nových výrobních technologií a procesů v rámci přípravy pro nový model, který se bude vyvážet do celého světa, včetně USA. Tato investice je součástí dlouhodobé strategie pro tento evropský závod v globálních aktivitách společnosti Honda.

 

V roce 1989 byl v závodě HUM vyroben první motor a v roce 1992 první automobil. HUM je plně integrovaný výrobní závod, kde se na jednom místě provádí odlévání motorů, sestavení motorů, lisování, svařování, lakování a sestavování rámu.

V dalších částech závodu se nachází účelová testovací dráha, buňky pro dynamické a statické testování a také administrativní a nákupní oddělení.

 

Technické údaje

 

Motor

 

 

1.5  litrový VTEC TURBO

Benzínový čtyřválec

1,0litrový VTEC TURBO

Benzínový tříválec

 

6MT

CVT

6MT

CVT

Typ

4 ventily/válec

4 ventily/válec

Výkon

182 k

(134 kW) při 5 500 ot./min.

182 k

(134 kW) při 6 000 ot./min.

129 k (95 kW) při 5 500 ot./min.

Točivý moment

240 Nm při 1 900 - 5 000 ot./min.

220 Nm při 1 700 - 5 500 ot./min.

200 Nm při 2 250 ot./min.

180 Nm při 1 700 - 4 500 ot./min.

 

 

Převodovka

 

 

1,5litrový VTEC TURBO (benzínový)

1,0litrový VTEC TURBO

(benzínový)

Manuální

6 rychlostních stupňů

6 rychlostních stupňů

CVT

Variabilní se 7 simulovanými „rychlostními stupni“

Variabilní se 7 simulovanými

„rychlostními stupni“

 

 

Zavěšení a odpružení

 

Vpředu

Vzpěra MacPherson

Adaptivní tlumiče (u některých verzí)

Vzadu

Vícebodové

Adaptivní tlumiče (u některých verzí)

 

Rozměry (mm)

 

Vnější (mm)

 

Celková délka

4 495

Celková šířka

1 800

Celková výška

1 420

Rozvor kol

2 700

 

 

Objemy (v litrech)

 

 

Pětidvéřový hatchback

Zavazadlový prostor

478 (zvednutá sedadla)