Vyšší hospodárnost
Hybridy využívají dva zdroje energie. Díky sdílení zátěže s elektromotorem spotřebuje spalovací motor hybridního vozu méně paliva než motor tradičního vozu.
Plná nádrž tak vystačí na větší vzdálenost, což snižuje provozní náklady. Například Honda HR-V Hybrid ujede na plnou 40litrovou nádrž až 739 km*.
*Údaje pro model HR-V WLTP.
Další informace o plnohodnotných hybridech

Nižší emise
Velkou výhodou hybridních vozů pro životní prostředí je, že produkují méně emisí než vozidla s běžným pohonem. Z výfuků tradičních automobilů se uvolňuje oxid uhličitý a další skleníkové plyny včetně metanu a oxidů dusíku v mnohem větší míře.
Výsledky testů se liší, ale průměrný zážehový nebo vznětový automobil vypustí za dobu své životnosti 39 až 41 tun CO2. Hybridy obvykle vypustí přibližně 33 tun.
Menší závislost na nabíjecích stanicích
Pokud jezdíte hybridním vozem, nemusíte se starat o to, abyste našli dobíjecí stanici dřív, než se váš vůz vybije. Samodobíjecí plně hybridní vůz se sám nabíjí během jízdy, zatímco plug-in hybridní vůz se do doby, než se připojíte k zásuvce, nabíjí pomocí spalovacího motoru.
Hybridní vozy využívají k dobíjení akumulátoru také chytrý proces zvaný rekuperační brzdění, při němž se energie vznikající při brzdění recykluje a částečně dobíjí akumulátor.
Dvojí výhoda elektrického a zážehového pohonu
Hybridní vozy nabízejí skvělou kombinaci výhod zážehových a elektrických vozidel. Elektrický pohon zajišťuje tichý provoz bez emisí při nízkých rychlostech ve městě. Při vyšších rychlostech a delších cestách využívají hybridy vedle elektromotoru i výkon tradičního zážehového motoru, což znamená, že je lze rychle natankovat u čerpací stanice, aniž by bylo nutné čekat na nabití vozu.
Menší nároky na údržbu
Vzhledem k tomu, že hybridy využívají elektrickou energii při nižších rychlostech, dochází k menšímu opotřebení motoru, což znamená, že mohou potřebovat méně údržby než běžné automobily.
Také brzdy vydrží déle. Nemusí pracovat tak intenzivně, protože vůz pomáhá postupně zpomalit rekuperační brzdový systém.
Nižší výkon
Většina řidičů se pro hybrid rozhoduje kvůli nízké spotřebě paliva a emisím, ale jednou z nevýhod hybridů je, že nemusí mít stejný celkový výkon jako klasické vozy. Protože se v hybridu výkon dělí mezi menší spalovací motor a elektromotor s akumulátorem, znamená to, že některé hybridy mají nižší výkon a menší zrychlení než jejich zážehové nebo vznětové protějšky.
Vyšší nákupní cena
Provoz hybridních vozů je sice levnější díky nižší spotřebě paliva, ale počáteční investice při jejich pořízení je naopak vyšší. Vzhledem ke komplexní povaze jejich pohonného ústrojí a pokročilým technologiím jsou ceny hybridů obvykle vyšší než u srovnatelných vozů se spalovacím motorem.
To může platit i při nákupu ojetých vozů, protože hybridy si po opuštění prodejny lépe drží svou hodnotu.
Náklady na údržbu
Obecně platí, že náklady na údržbu hybridů by neměly být vyšší než u průměrného vozu. Specializované mechaniky se zkušenostmi s hybridními vozy je však často obtížnější najít, což může jejich služby prodražit. Ve společnosti Honda jsou náklady na servis různých vozidle stejné a náš tým odborných mechaniků v Evropě se neustále rozrůstá.
Výměna akumulátorů v hybridních vozech může být také dražší než výměna standardního akumulátoru. Neměli byste je však měnit příliš často, protože většina výrobců na ně zpravidla poskytuje pětiletou záruku nebo záruku na 100 000 km.

Mám si koupit hybridní vůz?
Pokud se nechcete rozhodnout pro plně elektrický vůz, je hybrid ideálním kompromisem. Nabízí spoustu výhod elektrického pohonu, aniž byste museli měnit způsob jízdy nebo se starat o hledání nabíjecích stanic.
Některé hybridní vozy sice nedosahují stejného výkonu jako tradiční automobily, ale technologie Honda e:HEV hybrid zajišťuje citlivou jízdu při nižší spotřebě paliva a menšímu objemu emisí.
Zjistěte více o hybridních vozech:
Podobná životnost
Hodně se diskutuje o tom, zda hybridní vozy vydrží déle než tradiční vozy se spalovacími motory. Zatím neexistuje žádný solidní výzkum, který by to potvrzoval, a životnost vozidla do značné míry závisí na tom, zda ho správně udržujete, servisujete a staráte se o něj.
Větší možnosti nabíjení
Ano, velkou výhodou samonabíjecích hybridů je, že spalovací motor dobíjí akumulátor během jízdy. Mohou také rekuperovat energii získanou při brzdění a dobíjet tak akumulátor. Tomu se říká rekuperační brzdění. Řidiči se tak nemusí starat o to, kde na cestách najít dobíjecí stanici.
Možnost pravidelného používání
Obecně platí, že akumulátory je třeba pravidelně používat, aby se udržely nabité, takže hybridní vozy by neměly být ponechány příliš dlouho na místě. Pokud s vozem nejezdíte déle než čtyři nebo pět měsíců, může se akumulátor začít vybíjet nebo ztrácet svou účinnost. To se však liší v závislosti na výrobci a stáří nebo stavu akumulátoru.