Svět značky Honda

Hrdinové historie značky Honda

Boční pohled na historický model Honda Civic
Boční pohled na historický model Honda Civic
Přední tříčtvrtinový pohled na model Honda Civic na klikaté silnici
Přední tříčtvrtinový pohled na model Honda Civic na klikaté silnici

Jsme hrdí na náš Civic: poprvé byl představen už v 70. letech. O 10 generací později si nový model kupuje téměř 2 000 zákazníků denně.

Posunout

Logo značky Honda

Vozy, které nás stvořily

„Společnost nejlépe nedefinují její zaměstnanci nebo historie, ale její produkty.“ Soichiro Honda

Na čtyřech kolech

60. léta.

Věděli jste, že náš první automobil, model T360, byl nákladní vůz? Zato náš druhý vůz, model S500, dokázal naservírovat pořádnou dávku adrenalinu: malý dvousedadlový roadster nabízel neskutečných 9 500 ot/min a nejvyšší rychlost 130 km/h. Jednalo se o silniční verzi konceptu S360. Od nezávislého zavěšení po motor s dvouvačkovým rozvodem šlo o vyspělejší model, než nabízela zavedená konkurence.

Efekt jménem Honda

Prodeje byly zprvu nízké, ale vozy Honda vstoupily do povědomí – a po prodeji více než 100 000 vozů T360 přišel skutečný průlom značky Honda v oblasti osobních automobilů: model N360. Malý vůz, který dokázal oslovit, byl skutečným zázrakem, který vydláždil cestu pro naši hvězdu 70. let, model Civic…

Model T360

Náš zcela první automobil v 60. letech byl nákladní vůz. Jednalo se o velký úspěch díky prodeji více než 100 000 kusů.

Přední tříčtvrtinový pohled na nákladní vůz Honda ze 60. let
Přední tříčtvrtinový pohled na model Honda S500

Krásný sportovní vůz Honda S500 byl snem perfekcionisty a okamžitě nám získal pozornost.

Silná trojice

70. léta.

Přední tříčtvrtinový pohled na původní vůz Honda Civic

Původní model Civic byl skvěle pojatý a jeho uvedení přišlo ve správný čas.

70. léta byla divoká. A společnost Honda je ovládla. Uvedli jsme naše nejprodávanější vozidlo Civic, mistrovské dílo, které dobylo svět. Zejména v Americe se jej nemohli nabažit, protože odhalilo domácí rivaly jako neohrabaná monstra polykající litry benzínu.

Fantastické prodeje

O 46 let později se prodalo více než 24 milionů vozů Civic a našeho hrdinu mezi vozy Honda si ročně kupuje 700 000 zákazníků. Úspěch modelu Civic v 70. letech vedl k poptávce po větším vozu Honda, na kterou jsme zareagovali modelem Accord. Dokonce jsme uvedli elegantní 2+2 kupé Prelude. To rozvněž zaznamenalo velký úspěch. A to jsme teprve začínali.

Zadní tříčtvrtinový pohled na model Honda Accord

Po modelu Civic rychle následoval Accord, další vůz Honda, který se hned napoprvé trefil do černého a vyrábí se dosud.

Úspěšná 80. léta

80. léta.

Éra objemných účesů, vycpaných ramen a vysokých otáček. Náš miniaturní, ale svižný model Honda CRX 1.6i-16 způsobil senzaci, díky které se svět seznámil se zázračnou konstrukcí motoru s variabilním zdvihem ventilů (VTEC). Dnes už se jedná o moderní klasiku. Také společnost se dále vyvíjela. Model Honda Civic Shuttle byl jedním z prvních víceúčelových vozidel na světě a dokonale se hodil k přepravě většího počtu osob.

Zrození legendy

Nově jsme představili luxusní model Legend. A pro trh v USA jsme zvolili novou luxusní značku, pod kterou se prodával. Značka Acura se stala první japonskou prémiovou značkou na světě. Navrhli jsme rovněž vůz pro Evropu – rodinný hatchback Concerto. Byl tak populární, že jsme se rozhodli vyrábět ho přímo tam.

TECHNOLOGIE VTEC

V 80. letech byl v silničním vozidle poprvé použit motor s variabilním časováním ventilů.

Model Honda Concerto byl určený pro Evropu a hrál důležitou roli v naší spolupráci se společností British Leyland.

Ikony devadesátých let

90. léta.

Přední tříčtvrtinový pohled na model Honda NSX v horské krajině

Model Honda NSX byl první supersportovní vůz, který navždy změnil celý sektor vysoce výkonných modelů.

Dlouhé roky jsme snili o vytvoření vysoce výkonného supersportovního vozu. V novém desetiletí se uskutečnil. Úchvatný model NSX testoval Ayrton Senna, vůz byl tak dobrý, že poslal evropskou konkurenci zpět k rýsovacímu prknu. Zůstali jsme však nohama na zemi. S inteligentním, kompaktním modelem CR-V jsme předvídali budoucí popularitu vozů SUV. Dnes jde o nejprodávanější SUV na světě.

Zrod modelu Type R

Vysoce výkonnou řadu „R“ – R znamená Racing čili závody – jsme uvedli v 90. letech. Silniční závodní modely Civic Type R a Accord Type R pak v roce 1999 doplnil roadster Honda S2000. Byl to náš vlastní dárek k padesátinám, který aktualizoval původní model S500.

Přední tříčtvrtinový pohled na model Honda S2000
Přední tříčtvrtinový pohled na model Honda Civic Type R

Dnes se Honda Civic Type R stále vyznačuje červeným logem „H“, které prozrazuje jeho závodní DNA.

Prostorové klání Honda

První dekáda nového tisíciletí.

Historie výroby revolučních malých vozidel značky Honda sahá do 60. let. V roce 2002 jsme dokázali, že naše kreativita nikam nezmizela. Model Jazz byl kompaktním SUV nabízející vnitřní prostor odpovadající rodinnému vozidlu. Palivovou nádrž jsme umístili pod přední sedadla, čímž vzniklo více místa vzadu. Poté jsme zkonstruovali sedadla Magic Seat, která lze sklopit, vyklopit nahoru a složit, abychom vzniklý prostor plně využili. Sedadla nebyla nikdy praktičtější. Řidičům, kteří potřebovali prostor, ale nechtěli se vzdát výkonu, jsme nabídli model Honda Stream, který spojuje styl sportovního kupé a všestrannost víceúčelového vozidla.

Více prostoru

A protože nikdy nepřestáváme snít, vytvořili jsme model Honda FR-V: šest sedadel je lepších než pět, a proto jeho důmyslný interiér neznamenal kompromis mezi prostorem pro cestující a zavazadla. Naproti tomu vůz Honda Insight obsahoval pouze dvě sedadla. To však nikomu nevadilo. Byl to první hybridní vůz prodávaný v Evropě, který předběhl svoji dobu.

Zadní tříčtvrtinový pohled na interiér vozu Honda Jazz se sklopenými sedadly Magic Seats

Kdo říká, že malé vozy musí být malé uvnitř? Sklápěcí sedadla v prostorném modelu Jazz jsou natolik důmyslná, že jsme je pojmenovali Magic Seats, což v překladu znamená kouzelná sedadla.

Přední tříčtvrtinový pohled na model Honda Jazz u pobřeží

Představili jsme skvělé kompaktní SUV, které všechny ohromilo velkým vnitřním prostorem.

Návrat průkopníků a dalších hvězd

Od roku 2010 do současnosti.

Přední tříčtvrtinový pohled na původní vůz Honda HR-V

První generace vozů HR-V dostala přezdívku „Stroj na radost“.

Do revoluce v malých SUV jsme se zapojili brzy. Možná příšliš brzy. Náš model HR-V z roku 1999 byl oblíbený a obměnili jsme ho až po 10 letech. Když jsme název v roce 2015 začali znovu používat, trh byl připravený a aktuální model HR-V se stal jedním z nejprodávanějších malých SUV.

Extrémní rychlost

Pro moderní dobu jsme přepracovali také supersportovní vůz NSX, a to v podobě špičkového hybridu. Naší současnou hvězdou je vůz Civic Type R, silný vůz s výkonem 320 k a král ostrých hatchbacků. Protože, jak už říkal náš zakladatel Soichiro Honda: „Všichni máme nárok mít bláznivé sny.“

Přední tříčtvrtinový pohled na nejnovější vůz Honda NSX

Nejnovější model NSX je revoluční, stejně jako originální verze. Výkon je ohromující, přitom vůz také dokáže jet výhradně na elektrický pohon.