„Elektromobilní vize“ společnosti Honda

7. března 2017

V roce 2025 budou dvě třetiny vozů prodávaných v Evropě vybaveny elektrickým pohonem

·         Společnost Honda Motor Europe představuje „elektromobilní vizi“

·         V roce 2025 budou dvě třetiny vozů Honda prodávaných v Evropě vybaveny hybridním, plug-in hybridním a akumulátorovým pohonem a palivovými články

·         V roce 2018 bude v Evropě představen první produkt vybavený dvoumotorovým hybridním systémem

Prezident a CEO společnosti Honda Motor Europe pan Katsushi Inoue odhalil klíčové detaily nové „elektromobilní vize“ značky. Pan Inoue v projevu na ženevském autosalónu 2017 popsal plán elektromobilní budoucnosti společnosti Honda pro Evropu. Konkrétním cílem je, aby v roce 2025 byly dvě třetiny vozů prodaných v Evropě vybaveny elektropohonem. Toto prohlášení potvrzuje, že Evropa stojí v popředí globální elektromobilní strategie společnosti Honda.

Pan Inoue při dnešním představení strategie v Ženevě uvedl: „Využijeme globální prostředky společnosti Honda pro výzkum a vývoj, abychom mohli v co nejkratší době nabídnout evropským zákazníkům kompletní sortiment pokročilých elektrických hnacích jednotek.“

Zaměření společnosti Honda na elektrifikaci v Evropě bude zpočátku stimulováno zaváděním hybridní technologie do vozů této značky. Prodej prvního nového hybridního modelu, který bude vybaven dvoumotorovým hybridním systémem Honda, bude zahájen v roce 2018.

Společnost Honda bude rovněž vyrábět plug-in hybridní a akumulátorová vozidla a vozidla s vodíkovým palivovým článkem, která budou v nabídce pro evropské zákazníky.

V Ženevě bude rovněž k vidění model Honda Clarity Fuel Cell. První exempláře tohoto modelu se do Evropy dostaly na konci loňského roku. Model Clarity Fuel Cell je nejpokrokovější vůz s palivovým článkem na světě s bezkonkurenční maximální dojezdovou vzdáleností 700 km (434 mil)*.

Vstup modelu Clarity Fuel Cell do Evropy v rámci celoevropské iniciativy HyFIVE (Hydrogen For Innovative Vehicles) posiluje plán společnosti Honda na podporu rozšíření vozů s palivovými články a vytvoření dostupné sítě vodíkových čerpacích stanic v celém regionu.

Prohlášení o elektromobilní strategii pro Evropu přichází pouze několik týdnů poté, co byla Honda potvrzena jako nejrychleji rostoucí trendová značka automobilů v regionu v roce 2016. Celoroční údaje organizace evropského automobilového průmyslu ACEA ukazují, že společnost Honda prodala do konce prosince 2016 v zemích EU a EFTA 159 126 vozů, což v porovnání se stejným obdobím v roce 2015 znamená zvýšení o 20,8 %. Růst značky Honda podstatně překonal výsledky celého trhu EU s osobními vozy, který dosáhl meziročního zvýšení 6,8 %.

* Hodnocení dojezdu Hondou v souvislosti s NEDC