Honda Clarity poháněná palivovými články překonala podle pravidel EPA dojezd 589 km

31. října 2016

Vůz Clarity Fuel Cell dosáhl podle pravidel EPA dojezd 366 mil (589 km) při spotřebě paliva 68mpge (28,9 kme/l)

·         V Evropě začne značka Honda model Clarity Fuel Cell v rámci programu HyFIVE nabízet na omezeném počtu trhů

·         Clarity Fuel Cell dorazí do Evropy koncem roku 2016

Americký Úřad pro ochranu životního prostředí (EPA) potvrdil u modelu Honda Clarity Fuel Cell dojezd 366 mil (589 km) a spotřebu 68 mil na galon (28,9 km/l) ekvivalentu benzínu v kombinovaném cyklu[1], což představuje nejlepší dojezd mezi všemi elektromobily bez spalovacího motoru (včetně vozidel s palivovými články a čistě elektrických vozidel) ve Spojených státech.

Clarity Fuel Cell je první automobil s palivovými články, u kterého je celé hnací ústrojí umístěno pod kapotou. V porovnání s modelem Honda FCX Clarity společnost Honda zmenšila velikost svazku palivových článků o 33 procent a zároveň zvýšila jeho výkonovou hustotu o 60 procent. Díky kompaktnímu svazku palivových článků a integrovanému hnacímu ústrojí nabízí Honda Clarity Fuel Cell prostornější kabinu s prostorem pro pět osob.

V Evropě uvede značka Honda model Clarity Fuel Cell v rámci programu HyFIVE na omezený počet trhů s cílem podpořit rozvoj, používání a životaschopnost infrastruktury pro doplňování vodíku coby paliva. Společně s partnery z oboru chce Honda rozšířit vozidla poháněná palivovými články a přispět k rozvoji potřebné infrastruktury. První vozy Clarity Fuel Cell dorazí do Evropy před koncem roku.

 

[1] 29,3 v městském provozu / 28,4 mil na dálnici / 28,9 mil v kombinovaném cyklu na galon ekvivalentu benzínu (MPGe); dojezd 366 mil (589 km). Na základě hodnocení EPA pro rok 2017. Pouze pro srovnávací účely. Dosahovaná hodnota MPGe a dojezd se mohou lišit v závislosti na způsobu jízdy a údržby vozidla, jízdních podmínkách, stavu hnacího ústrojí a dalších faktorech.