Earth Dreams Technology

Earth Dreams Technology

Filozofie

"Hlavním těžištěm naší filozofie Earth Dreams Technology je nalézt rovnováhu mezi ekologickými parametry a dynamickými výkony, které se od značky Honda očekávají", říká Suehiro Hasshi, vedoucí vývoje modelu Civic s 1,6litrovým motorem i-DTEC. "Je důležité, aby jízda s našimi automobily byla zábavou".

Nová hnací ústrojí Honda řady Earth Dreams technology do Evropy přivážejí s premiérou 1,6litrového dieselového motoru i-DTEC, který je již nabízen v modelu Civic a pozdeji na podzim 2013 také v modelu CR-V. Z této filozofie budou v budoucnu vycházet i všechna další hnací ústrojí značky.

"Jedná se o zcela nový přístup", vysvětluje Tetsuya Miyake, hlavní konstruktér nového 1,6litrového motoru i-DTEC. Nenašli jsme žádné konkurenční motory, kterým bychom, se chtěli vyrovnat, protože všechny takto stanovené cíle by byly příliš nízké. Rozhodli jsme se proto vytvořit takový motor, kterému se budou chtít vyrovnat naši konkurenti".

Vysoký výkon, nízké emise

Nejdůležitější při vývoji tohoto vozu byla důmyslná a čistá konstrukční řešení", říká Suehiro Hasshi, vedoucí projektu Civic 1.6 i-DTEC. "Naším cílem bylo provést mnoho drobných a detailních zlepšení, která by společně vytvořila velký rozdíl. V tom spočívá výzva a krása filozofie Earth Dreams Technology".

Namísto vývoje speciální upravené verze s lepšími ekologickými parametry přichází značka Honda s rozšířením modelové řady Civic o verzi s 1,6litrovým motorem i-DTEC. " Nechtěli jsme vytvářet speciální verzi a obětovat kvůli ekologii část jízdní dynamiky", říká Tetsuya Miyake. "Chtěli jsme vytvořit automobil, se kterým bude jízda zábavou, a který nabídne správnou rovnováhu všech důležitých atributů. Celý vývojový tým pracoval na tom, aby motor ve vozidle mohl naplno předvést své možnosti. Toto je 'plnohodnotný automobil'".

V rámci tohoto holistického přístupu byla u verze Civic 1.6 i-DTEC optimalizována aerodynamika a odpružení. "Snižením hmotnosti nového motoru jsme byli schopni vytvořit velmi agilní a lehký automobil, aniž by bylo nutné přijímat kompromisy v komfortu a kvalitě jízdy".

Filozofie

 

 

NOVÝ MOTOR 1.6 i-DTEC

Nejlehčí dieselový motor v dané třídě

Nový 1,6litrový motor i-DTEC značky Honda je tvořen hliníkovou hlavou válců a hliníkovým blokem s otevřeným chladícím prostorem. Jedná se o nejlehčí dieselový motor v dané třídě, který váží o 47 kg méně než 2,2litrový motor i-DTEC značky Honda.

Všechny jednotlivé díly byly upraveny s důrazem na minimalizaci jejich hmotnosti a rozměrů, nejmodernější výrobní postupy pak pomohly hmotnost ještě dále snížit.

Tloušťka stěn válců se snížila na 8mm - u motoru 2.2 i-DTEC je 9mm. To je u dieselového motoru zcela vyjímečná hodnota. Dále byly u 1,6litrového motoru i-DTEC použity lehčí písty a ojnice.

Nižší mechanické tření

Hlavním úkolem kontruktérů značky Honda bylo snížit mechanické tření 1,6litrového motoru i-DTEC na úroveň srovnatelnou s benzínovými motory. "Všechny rotující díly byly pečlivě optimalizovány s ohledem na jejich tření", říká Tetsuya Miyake. Byla například použita kratší a tenčí spodní část pístu. Při 1500 ot./min má 1,6litrový motor i-DTEC přibližně o 40% nižší mechanické tření než 2,2litrový motor i-DTEC.

"Tím se nejen snižují emise a klesá spotřeba paliva; zlepšuje se tím také odezva motoru na sešlápnutí i uvolnění plynového pedálu, díky čemuž je jízda s ním zábavnější. Povedlo se nám snížit mechanické tření motoru na hodnotu srovnatelnou se stávajícími benzínovými motory, což je vynikající výsledek".

Inteligentní turbodmychadlo

Turbodmychadlo Garrett 4. generace použité u 1,6litrového motoru i-DTEC má efektivní konstrukci s proměnlivou geometrií a jeho otáčky jsou přesně řízeny elektronickými systémy motoru, čímž se minimalizuje tzv. turboefekt a je zajištěna optimální kombinace zátahu v nízkých a středních otáčkách a výkonu ve vysokých otáčkách. Turbodmychadlo má maximální plnicí tlak 1,5 bar.

Účinný systém vstřikování paliva a proudění vzduchu v motoru

Motor 1.6 i-DTEC značky Honda využívá solenoidové vstřikovače Bosch schopné pracovat s vysokými tlaky až 1800 bar. Díky vysokému tlaku je palivo vstřikováno rychleji, dochází k jeho jemnějšímu rozprášení a lepšímu promíchání se vzduchem. To má za následek čistší a účinnější splaování, jež přispívá ke snižení emisí a spotřeby paliva.

Konstruktéři značky Honda se zaměřili také na zlepšení objemové účinnosti válců. Tohoto zlepšení se podařilo dosáhnout díky vysokému průtoku sání a otvoru v hlavě každého válce, který zajišťuje víření směsi. Tím je dosaženo přesného řízení procesu spalování a snížení horkých zón vedoucích k nežádoucím emisím. Průtok vzduchu motorem je řízen pomocí nízkotlakého a vysokotlakého systému recirkulace spalit EGR (Exhaust gas recirculation), který snižuje emisi oxidů dusíku.

Nová převodovka

S verzí Civic 1.6 i-DTEC přichází zcela nová, lehká a kompaktní převodovka. Tato šestistupňová manuální převodovka je o 7 kg lehčí než jednotka nabízená u verze 2.2 i-DTEC a pomáhá motoru dosahovat maximálního točivého momentu 300 Nm. Nová převodovka přináší špičkovou účinnost přenosu síly v dané třídě, hladké a přesné řízení a nové řešení zpětného chodu, které snižuje její zatížení a je méně hlučné.

NOVÝ MOTOR 1.6 i-DTEC