Honda oznámila svoji ambici, podle které mají mít do roku 2025 všechny její vozy prodávané v Evropě elektrifikované hnací ústrojí.
· Byl představen model Honda e Prototype, který znamená další krok v zavádění elektrifikované technologie Honda
· Společnost Honda oznámila budování evropského businessu týkajícího se technologií řízení energií
· Byla oznámena partnerství se společností Moixa, která vyvíjí technologii pro agregaci zdrojů, a společností Ubitricity, jež se specializuje na dobíjení
Honda v Ženevě oznámila další urychlení svého úsilí v oblasti elektrifikace. Společnost odhalila svůj záměr, v souladu s nímž mají mít do roku 2025 všechny vozy prodávané v Evropě elektrifikované hnací ústrojí. Tyto nové ambice vycházejí z cíle, který si firma stanovila v roce 2017, podle něhož měly být do roku 2025 elektrifikovány dvě třetiny prodaných vozů. Stávají se tak hlavním hnacím motorem globálního přesunu k elektrifikaci, který společnost Honda ohlásila v rámci své vize pro rok 2030.
Výkonný viceprezident společnosti Honda Motor Europe, pan Tom Gardner, k tomu na dnešní tiskové konferenci uvedl: „…od března 2017, kdy jsme oznámili onen první závazek, nabral posun směrem k elektrifikaci značné tempo. Problémy v oblasti životního prostředí jsou nadále hnacím motorem poptávky po čistší mobilitě. Technologie se vyvíjí stále dál a lidé začínají měnit svůj pohled na samotný automobil.“
Představení modelu Honda e Prototype
Další důkaz o ambicích společnosti Honda na poli elektrifikace přichází ve formě modelu Honda e Prototype. V Ženevě zažívá svoji světovou premiéru a je předzvěstí prvního sériově vyráběného akumulátorového elektromobilu Honda pro evropský trh. Jedná se o vůz určený pro městský provoz, s dojezdem přes 200 km a funkcí rychlého nabíjení, díky níž lze 80 % kapacity akumulátoru nabít za pouhých 30 minut. Disponuje dynamickými jízdními vlastnostmi charakteristickými pro značku Honda a sportovní konfigurací s pohonem zadní nápravy. Sériová verze modelu Honda e Prototype bude představena ještě letos. Potenciální zájemci se mohou registrovat již nyní na webové stránce Honda a na vybraných evropských trzích si budou moci vůz zarezervovat počátkem léta.
Pokračující zavádění plně hybridní technologie
Počátkem roku 2019 společnost Honda úspěšně uvedla na trh zcela nový model CR-V Hybrid, který využívá plně hybridní technologii i-MMD se dvěma elektromotory. Společnost Honda předpokládá, že v rámci cílů vedoucích k 100% elektrifikaci do roku 2025 bude plně hybridní technologie hrát klíčovou roli.
Honda vyvíjí obchodní aktivity v oblasti technologie řízení energií pro Evropu
Společnost Honda u příležitosti ženevské tiskové konference sdělila první podrobnosti aktivit rozvoje technologií řízení energií pro Evropu. Tímto oznámením navazuje na koncept obousměrného dobíjení Power Manager, který byl poprvé představen na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2017.
Záměrem firmy je vybudovat portfolio produktů a služeb v oblasti řízení energií a nabízet v Evropě komplexní řešení jak pro majitele elektromobilů, tak pro provozovatele služeb.
Tom Gardner k tomu sdělil: „Pro společnost Honda je to významný krok. Naším záměrem je zavádět energetické služby, přicházet se špičkovými inovacemi v odvětví a vytvářet tak přidanou hodnotu jak pro provozovatele energetických soustav, tak pro uživatele elektromobilů.“
Honda spolupracuje se společností EVTEC na dalším vývoji své obousměrné technologie Power Manager (která je kompatibilní s akumulátorovými elektromobily, jako je Honda e Prototype) a v nadcházejících letech plánuje přijít s nabídkou komerční verze.
Společnost rovněž oznámila uzavření smlouvy se dvěma externími partnery:
- společností Moixa, která se specializuje na technologii „agregace zdrojů“, která zákazníkům umožňuje využívat výhody sdíleného řízení a kapacity akumulátoru elektromobilu
- společností Ubitricity, předním dodavatelem řešení v oblasti dobíjení, který prosazuje inovativní přístup k nabíjení přímo na ulici v městských oblastech
Dalším krokem je zahájení studií proveditelnosti pro technologie společnosti Honda ve Spojeném království v Londýně a německém Offenbachu. Oznámení o dalším průběhu jsou očekávána ještě letos.