Nový Civic Sedan
Desátá generace sedanu Honda Civic představuje zcela nový sportovní čtyřdveřový kompaktní vůz. Pro společnost Honda představuje zásadní posun v segmentu nižší střední třídy, protože má za sebou nejdelší globální program vývoje jednoho modelu v historii společnosti.
„Stvoření této desáté generace modelu Civic představuje nejrozsáhlejší a nejambicióznější vývoj nového modelu, který kdy společnost Honda zrealizovala,“ uvedl pan Mitsuru Kariya, hlavní inženýr a vedoucí globálního projektu. „Kromě nebývalého podílu oddělení výzkumu a vývoje se realizace týkala prodejních a výrobních kapacit na celém světě, od Severní Ameriky a Japonska po Evropu, Jižní Ameriku a Asii. Tento dosud nejsportovnější model Civic vytváří ve třídě kompaktních vozů nové standardy z hlediska dynamického výkonu, úspornosti spotřeby, prostornosti, bezpečnosti a kvality interiéru.“
Sportovní charakter modelu sebevědomě vyjadřuje jeho cílevědomá silueta. Zcela nový sedan Civic je širší, delší a nižší než jeho předchůdci. Krátký přední přesah a přesné linie prozrazují vysokou úroveň aerodynamiky. Ostrá a agresivní maska, výrazné podběhy kol a tvarované přední a zadní otvory pro vstup vzduchu zdůrazňují sportovní charakter modelu Civic.
Nový Civic byl od základu technicky přepracován tak, aby mohl nabídnout živou a atraktivní dynamiku. Lehká a velmi tuhá karoserie – výsledek moderních vývojových a konstrukčních postupů – doplňuje nízké těžiště a nový, propracovaný systém zavěšení a přímo se podílí na strhující a atraktivní jízdní dynamice.
Nová širší a delší platforma nabízí špičkový vnitřní prostor. Zcela nový interiér se vyznačuje jednoduchým a střídmým uspořádáním, novými technologiemi, výjimečným vyladěním a velmi kvalitními materiály. Nižší poloha sezení přináší řidiči pocit lepšího propojení s vozem. Zcela nový Civic pokračuje v tradici modelu tím, že kombinuje bezkonkurenční prostor pro cestující a náklad s univerzální a praktickou užitností. Druhá generace systému infozábavy a připojení Honda – CONNECT – integruje aplikace Apple CarPlay a Android Auto.
S tímto novým sedanem Civic má premiéru zcela nový benzínový motor VTEC TURBO, který byl speciálně vyvinut pro výkonný, atraktivní a úsporný provoz.
Honda Sensing je systém technologií rozšířené bezpečnosti a podpory řidiče, který je k dispozici standardně pro celou modelovou řadu. Díky tomuto systému patří tento vůz mezi nejbezpečnější ve své třídě.
Koncepty, přístup a technologie integrované do zcela nového modelu Civic utvrzují pozici Honda jako sportovní a technologicky rozvinuté značky. Zároveň potvrzují zájem společnosti Honda o Evropu a o segment kompaktních vozů.
Karosérie a podvozek
Čtyřdveřový pětimístný sedan se samonosnou karosérií. 1,5litrový benzínový motor a dvě převodovky pro pohon přední nápravy.
Technické údaje
Motor
1.5 litrový VTEC TURBO Benzínový čtyřválec |
||
|
6MT |
CVT |
Typ |
4 ventily/válec |
|
Obsah (cm3) |
1498 |
|
Výkon |
182 k (134 kW) při 5 500 ot./min. |
182 k (134 kW) při 6 000 ot./min. |
Točivý moment |
240 Nm při 1 900 - 5 500 ot./min. |
220 Nm při 1 700 - 6 000 ot./min. |
Převodovka
1,5litrový VTEC (benzínový) |
|
Manuální |
6 rychlostních stupňů |
CVT |
Variabilní se 7 simulovanými „rychlostními stupni“ |
Zavěšení a odpružení
Vpředu |
Vzpěra MacPherson |
Vzadu |
Vícebodové |
Rozměry (mm)
Vnější |
(mm) |
Celková délka |
4 630 |
Celková šířka |
1 800 |
Celková výška |
1 415 |
Objemy (v litrech)
Zavazadlový prostor |
519 (zvednutá sedadla) |
Hmotnosti (kg)
Motor |
1,5litrový VTEC TURBO 6MT |
1,5litrový VTEC TURBO CVT |
Pohotovostní hmotnost vozidla (s plnou palivovou nádrží) |
1279-1321 |
1307-1348 |