Mezinárodní autosalon Frankfurt 2019

11. září 2019

Honda na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu 2019

Obsah

1. Honda na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu 2019

2. Představení sériově vyráběného modelu Honda e

3. Honda potvrzuje další podrobnosti o technologiích pro správu energií pro Evropu

4. Honda představuje kompletní portfolio hybridních technologií

5. V čele kolekce sportovních modelů Honda se představí vůz Formule 1 vítězící v závodech

6. Informace o příslušenství Honda

 

1. Honda na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu 2019

Společnost Honda na frankfurtském autosalonu 2019 představuje sériově vyráběnou verzi elektromobilu příští generace s označením Honda e. Návštěvníci autosalonu budou mít příležitost seznámit se s jedinečnou nabídkou funkcí tohoto vozu díky interaktivní prezentaci, která bude zahrnovat virtuální realitu a další vyspělé technologie.

Prezentace je centrální součástí sekce „Svět elektromobilů“, která je inspirována designem modelu „Honda e“ a poskytuje prostředí pro sdílení jedinečných funkcí a doprovodných technologií tohoto vozu. Kromě interaktivních prezentací představí Honda také portfolio řešení dobíjení pro různé situace. Ať už jde o unikátní systém dobíjení v městských ulicích, který byl vyvinut ve spolupráci s firmou Ubitricity, nebo o obousměrný systém „Power Manager Prototype“, společnost Honda nabízí různé možnosti odpovídající všem požadavkům zákazníků.

V rámci svého stánku bude Honda také vystavovat hybridní verzi modelu CR-V, společně s ukázkou jednotlivých komponent pohotové a úsporné plně hybridní technologie i-MMD. Vůz, který byl představen na začátku tohoto roku, je prvním hybridem nové generace, který Honda na evropském trhu prodává. Expozici hybridů završuje letošní model NSX, vrchol nabídky automobilů Honda.

Středobodem prezentace sportovních modelů bude čerstvý vítěz dvou závodů v Rakousku a Německu, závodní vůz F1 Aston Martin Red Bull Racing RB15 s motorem Honda. Dále lze vidět modely Civic Type R, Civic Sport Line a HR-V Sport.

2. Představení sériově vyráběného modelu Honda e

• Byla odhalena konečná podoba sériově vyráběného modelu Honda e

• Výrazný, čistý design karoserie se snoubí s moderním, minimalistickým a pohodlným provedením interiéru, v němž hrají hlavní roli pokročilé technologie

• Platforma s pohonem zadní nápravy a doširoka rozkročeným postojem vozu zajišťuje sofistikované a dynamické jízdní vlastnosti

• Honda e je vozidlo, které odpovídá požadavkům moderního městského prostředí

• Jedinečná technologie osobního asistenta Honda dokáže díky využití umělé inteligence komunikovat s uživateli v příslušném kontextu

Společnost Honda představuje na frankfurtském autosalonu 2019 konečnou podobu sériově vyráběného elektromobilu příští generace s označením Honda e. Model Honda e byl navržen s důrazem na jednoduchý design a účelnost. Díky hladce integrované konektivitě a výjimečné jízdní dynamice dokonale odpovídá požadavkům moderního života ve městě a poskytuje zákazníkům jedinečnou hodnotu.

Čisté linie karoserie elegantně doplňuje systém zpětných kamer, který nahrazuje klasická boční zrcátka miniaturními kamerami. Záběry z nich jsou v reálném čase přenášeny na dvě šestipalcové obrazovky v interiéru vozidla. Uvedené technické řešení s kamerami, první v segmentu kompaktních vozů, přináší výrazné výhody z hlediska vzhledu a stylu, bezpečnosti a aerodynamiky.

Nový vůz je z profilu charakteristický plynulými, elegantními obrysy, které jsou doplněny „vyskakujícími“ klikami. Tak je zajištěn dokonale jednolitý vzhled, který je zhmotněním moderního a přívětivého konceptu. Díky použití zpětných kamer, nahrazujících postranní zrcátka, mohli designéři vytvořit takřka nepřerušené propojení mezi čelním sklem a předním sloupkem. Uvnitř se nachází digitální přístrojová deska nové generace přes celou šířku vozu. Ta obsahuje pět displejů a propojený informační a zábavní systém. Tyto prvky tvoří součást pohodlné, moderní kabiny, v níž jsou uplatněny decentní soudobé materiály.

Největší plochu digitální přístrojové desky přes celou šířku vozu Honda e zabírají dva dotykové LCD displeje o velikosti 12,3 palce. Tyto displeje fungují jako hlavní obrazovky informačního a zábavního systému. Usnadňují přístup k řadě aplikací a propojených informačních a zábavních služeb, díky nimž se vůz jednoduše a nenápadně stává součástí moderního městského životního stylu majitele – ten si může dopřát zábavu a pohodlí jako v obývacím pokoji. Bez ohledu na to, zda vůz jede, parkuje nebo se dobíjí, si mohou řidič i spolujezdci vychutnat vždy stejnou konektivitu a pohodlí. Mají k dispozici bohatou nabídku služeb, které jsou přístupné prostřednictvím digitální přístrojové desky nové generace.

Vůz Honda e je vybaven vysoce výkonným elektromotorem, který je k dispozici ve dvou výkonnostních variantách – 100 kW (136 k)* a 113 kW (154 k)* – a s působivým točivým momentem ve výši 315 Nm*. Akumulátor o kapacitě 35,5 kWh patří v této třídě k nejkompaktnějším. Zároveň přitom umožňuje dojezd až 220 km* na jedno dobití – skvělá hodnota pro každodenní provoz v městském prostředí. Díky funkci rychlého nabíjení lze akumulátor dobít na 80 % kapacity již za 30 minut*. Výkonný elektromotor s pohonem zadní nápravy je příslibem sportovní jízdy. Model je zárukou zábavných zážitků, pohotové odezvy a pocitu propojení s vozem. Honda e se pyšní mimořádnou akcelerací. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne přibližně za 8 sekund.*

Propojené služby a aplikace, které jsou dostupné prostřednictvím dotykové obrazovky, lze ovládat také pomocí osobního asistenta Honda za použití hlasových příkazů. Intuitivní osobní asistent Honda je důmyslná funkce řízená umělou inteligencí (AI), která využívá jedinečné kontextuální porozumění s cílem navodit přirozenou konverzaci a zajišťuje přístup k celé řadě služeb online.

Unikátního osobního asistenta Honda aktivujete slovy „OK, Honda“. Následně položíte otázku nebo vydáte pokyn. Pomocí strojového učení tato technologie časem zvyšuje porozumění hlasu dané osoby a na základě toho poskytuje přesnější reakce.

I když není majitel zrovna ve voze, může zůstat ke svému elektromobilu Honda e připojen na dálku prostřednictvím aplikace My Honda+ v chytrém telefonu.

Tato mobilní služba byla představena v roce 2017. Od té doby byla upravena, aby nabízela širší škálu funkcí. Umožňuje snadné zobrazení podrobných informací o stavu vozidla, dálkové ovládání klimatizace, monitorování zabezpečení a sledování polohy. Mezi další funkce typické pro elektromobil patří řízení nabíjení akumulátoru a sledování dojezdu. Zároveň lze z mobilního zařízení předat vozu údaje o dobíjecích stanicích a navigační pokyny.

Vůz Honda e je rovněž přístupný pomocí digitálního klíče. Lze jej tak zamykat a odemykat prostřednictvím aplikace ve smartphonu.

* Interní údaje společnosti Honda

3. Honda potvrzuje další podrobnosti o technologiích pro správu energií pro Evropu.

Kromě představení finální sériové podoby modelu Honda e sdělila společnost Honda při příležitosti konání frankfurtského autosalonu další detaily k nabídce řešení pro nabíjení elektromobilů a řízení energií. Tyto technologie jsou vyvíjeny s cílem poskytnout zákazníkům s elektromobily vhodnou dobíjecí infrastrukturu pro nabíjení v ulicích i doma. Zároveň zlepšují účinnost dodávky energie aktivním řízením poptávky v síti.

Honda Power Charger

Uživatelům, kteří mají možnost dobíjet si svůj elektromobil doma, nabíne Honda nabíjecí jednotku Power Charger, která umožňuje optimální dobíjení střídavým proudem. Tato jednotka je tvořena dobíjecím systémem, který lze připevnit na zeď nebo na podstavec. Má maximální výstupní výkon 7,4 kW (jednofázová rozvodná soustava) nebo 22 kW (třífázová rozvodná soustava). Díky těmto výkonům mohou majitelé modelu Honda e dobít svůj vůz na 100 % kapacity za 4,1 hodiny*, pokud hodnota proudu činí 32 ampér. Toto dobíjení je tak znatelně rychlejší než prostřednictvím běžné zásuvky. Tento systém zahrnuje řadu funkcí zvyšujících pohodlí a bezpečnost, mezi něž patří:

- Funkce automatického obnovení, která zajišťuje, že pokud dojde k výpadku dodávky proudu, nabíjecí jednotka se pokusí až 5krát provést restart, čímž jsou minimalizovány problémy s nižším než očekávaným dobitím

- Integrace s domácími zdroji obnovitelné energie. Lze například regulovat maximální přípustnou hodnotu dobití s ohledem na kapacitu domácích fotovoltaických panelů, domácího akumulátoru nebo tepelného čerpadla

- Identifikace prostřednictvím bezkontaktního čipu RFID, takže systém mohou používat jen oprávněné osoby

- Mechanismus zajištění dobíjecího kabelu

Jednotka Power Charger je vybavena spínacími hodinami, uživatelé tak mohou při dobíjení využít levnější energii v době nižší poptávky.

Systém dobíjení pro města ve spolupráci s firmou Ubitricity

Jedním z problémů, se kterým se potýkají řidiči elektromobilů ve městech, je nedostatečná nabíjecí infrastruktura. S cílem vyřešit tento problém vyvinula Honda – ve spolupráci s firmou Ubitricity, která se specializuje na oblast dobíjení – řešení, které usnadňuje řidičům dobíjení ve městě. Tato technologie umožňuje nainstalovat nabíjecí jednotky na sloupy veřejného osvětlení. Díky jedinečnému řešení přívodního kabelu s mobilním měřicím zařízením lze náklady za dobíjení odečíst přímo z tarifu zákazníka, čímž odpadá nutnost registrace u různých dodavatelů.

Honda Power Manager Prototype

Řešení Honda Power Manager Prototype je ukázkou obousměrného systému, který propojuje elektromobily s chytrou elektrickou sítí. Tato technologie připojení „vozu k síti“ umožňuje inteligentní odběr a distribuci elektrické energie mezi elektromobily a rozvodnou sítí. Výsledkem je zvýšení rovnováhy mezi poptávkou po elektřině a její nabídkou a lepší využití obnovitelných zdrojů.

Rozvoj těchto nabíjecích funkcí povede k další integraci elektromobilů s existující rozvodnou sítí. Pomocí energie v akumulátoru vozidla bude možné napájet domácnost nebo převádět v době vysoké poptávky energii do rozvodné sítě. Akumulátor vozu může být následně dobit v čase nižší poptávky, a to podle limitů stanovených uživatelem.

Společnost Honda vyvinula tuto technologii s firmou EVTEC. Zkušební provoz této technologie bude pokračovat i nadále, až do budoucího komerčního využití na počátku 20. let. (2020)

Ukázka chytrého rozvodného systému na stánku Hondy seznámí návštěvníky s tím, jak lze efektivně skladovat elektrickou energii z obnovitelných zdrojů a převádět ji dále do domácnosti nebo ji prodávat do sítě, což do budoucna pro vlastníky elektromobilů představuje příležitost k dosažení příjmů.

Ukázkový projekt v Londýně využívá v součinnosti s místním úřadem zkušební jednotky EVTEC. Elektrickou energii lze využít k nabíjení elektromobilů i napájení budov a v případě potřeby ji lze vracet zpět do sítě.

Plány na komerční využití

Společnost Honda ve Frankfurtu potvrdila, že na trhu uvede v průběhu roku 2020, souběžně s uvedením vozu Honda e, první komerční služby v segmentu energií. Prvními trhy pro komerční nabídku budou Spojené království a Německo, další evropské trhy budou následovat v příštích letech.

* Délka vypočítána pro dobíjení od okamžiku zobrazení kontrolky dobití na přístrojové desce.

4. Honda představuje kompletní portfolio hybridních technologií

V souladu se závazkem prodávat v Evropě od roku 2025 výhradně vozy s elektrickým pohonem vystavuje Honda na svém stánku ve Frankfurtu kromě elektromobilů také hybridní modely.

Nový model CR-V Hybrid, který je v prodeji od letošního roku, je prvním SUV od společnosti Honda, který je vybaven hybridním hnacím ústrojím příští generace. Zároveň si uchovává komfort, praktičnost a výhody, které z tohoto modelu činí již po mnoho let celosvětově nejprodávanější vůz. Hybridní systém využívá technologii inteligentního pohonu s více režimy (i-MMD) společnosti Honda. Ten je tvořen dvěma elektromotory, zážehovým motorem s Atkinsonovým cyklem, vysoce výkonným lithium-iontovým akumulátorem a převodovkou s pevným převodovým poměrem. Výsledkem je vysoká úroveň kultivovanosti, citlivosti a účinnosti. Systém je k dostání ve verzi s pohonem přední nápravy i obou náprav.

Technologie i-MMD společnosti Honda je ztělesněním filozofie, jejíž podstatou je zjednodušování složitých technologií a zlepšování jejich dostupnosti pro zákazníky. Systém i-MMD používá vyspělou řídicí jednotku pohonu, která určuje, jak co nejúčinněji využívat palivo a elektrickou energii. To znamená, že řidič nemusí přepínat mezi třemi režimy pohonu: elektrický pohon, hybridní a motorový pohon.

Při jízdě ve městě bude k zajištění optimální účinnosti vůz ve většině situací přepínat mezi hybridním a elektrickým pohonem, čímž bude zajištěna lineární akcelerace. Motorový pohon se zapne podle potřeby za účelem výrazného zrychlení a kvůli rychlejší jízdě na dálnici.

Kromě dvou ukázek modelu CR-V Hybrid je na stánku společnosti Honda k vidění také technologie i-MMD, konkrétně klasický motor a elektromotor, které jsou srdcem tohoto systému.

Na opačné straně výkonnostního spektra se nachází nový model z roku 2019, vůz Honda NSX. Vozidlo NSX je zárukou vzrušujícího výkonu a využívá pokročilý hybridní systém pohonu všech kol Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD). Elektromotor pro přímý pohon vzadu a jednotka dvou elektromotorů umístěná vpředu umožňují téměř okamžitou akceleraci a přispívají k vynikající dynamice. Tuto sestavu skvěle doplňuje uprostřed umístěný 6válcový motor o objemu 3,5 litru a výkonu 507 koní.

Pro rok 2019 byla oznámena řada modernizací, které z tohoto převratného supersportovního hybridu činí ještě zajímavější záležitost. Nová nabídka barev pro lak karoserie a pro kožené čalounění v interiéru zvyšuje atraktivitu výrazného stylu. Pod karoserií z různých materiálů se skrývá řada vylepšení podvozku. Patří k nim tužší torzní tyče, nové pneumatiky s vyšší přilnavostí a úprava softwaru, která zlepšuje výkonnost za všech jízdních podmínek, na silnici i na okruhu. Výsledkem je supervůz, který reaguje ještě pohotověji na pokyny řidiče a který zajel kola na legendárním okruhu Suzuka o téměř dvě sekundy rychleji.

5. V čele kolekce sportovních modelů Honda se představí vůz Formule 1 vítězící v závodech

Na stánku společnosti Honda lze také vidět závodní vůz F1 Aston Martin Red Bull Racing RB15 s motorem Honda. Ten nedávno absolvoval emocemi nabitý závod v Rakousku, kde dosáhl prvního vítězství ve Formuli 1 pro Hondu po 13 letech. Poté si připsal další výhru na okruhu Hockenheimring v Německu. Tým s mladými piloty Maxem Verstappenem a Alexandrem Albonem je aktuálně třetí v Poháru konstruktérů. V sezóně 2019 zbývá odjet ještě devět závodů.

Civic Type R a Sport Line

Model Civic Type R, proslulý překonáváním rekordů, je nadále zdrojem zájmu a nadšení ze strany zákazníků, kteří hledají to nejlepší v kategorii výkonných hatchbacků s pohonem předních kol. Tento model je vybaven dvoulitrovým motorem Honda VTEC TURBO a charakteristickou 6stupňovou manuální převodovkou. Maximální výkon činí 320 koní a točivý moment dosahuje 400 Nm. Tento vůz se pyšní jednou z nejrychlejších akcelerací ve své třídě a dosahuje maximální rychlosti 272 km/h.

Jako zástupce opačné strany spektra modelové řady Civic vystavuje Honda model Civic Sport Line. Tento model je v interiéru i exteriéru vybaven sportovními designovými prvky. Je poháněn jednolitrovým tříválcovým motorem VTEC TURBO, který nabízí maximální výkon 129 koní a točivý moment 200 Nm.

HR-V Sport

Ukázku sportovních vozů završuje model HR-V Sport. Ten byl uveden na trh v první polovině letošního roku. Pokračuje v tradici rovnováhy mezi výrazným designem, technologiemi a prostorností, která z této verze modelu HR-V učinila světový bestseller. Verze Sport je silnější variantou standardního modelu. Je vybavena 1,5litrovým motorem VTEC TURBO s výkonem 182 koní a točivým momentem 240 Nm. Technologie tlumičů „Performance Damper“, jedinečná pro tuto verzi, je zárukou pohotovějších reakcí a většího souznění s řízením. Výbavu vozu završují prvky ve sportovním stylu uvnitř i vně vozu. Patří k nim doplňky s leskle černou povrchovou úpravou, litá kola v matně černé barvě a interiér v tmavě červené kůži.

6. Informace o příslušenství Honda

Nabídku vozů Honda doplňuje ve Frankfurtu bohatá paleta volitelného příslušenství.

Model CR-V Hybrid je vystaven se sadou Style Pack, která zahrnuje vylepšenou povrchovou úpravu v barvě karoserie pro přední a zadní nárazník a boční prahy. 19palcová litá kola CR1901 mají otvory v barvě Rombo Silver a vnější povrch s diamantovým výbrusem. V interiéru je standardní obložení ve stylu dřeva nahrazeno texturovaným povrchem stříbrné barvy.

Model HR-V Sport se dočkal dalších stylových vylepšení exteriéru, k nimž patří dekorace předního nárazníku a spojler zadních výklopných dveří. Osvětlené obložení dveřních prahů zobrazuje logo HR-V v modré barvě a má povrchovou úpravu z kartáčovaného hliníku.

Model Civic Type R je vybaven sadou Carbon Exterior Pack, kterou tvoří kryty vnějších zrcátek, obložení středního sloupku, zadní spojler a zadní difuzor, vše s povrchovou úpravou z karbonových vláken. Vzor z karbonových vláken doplňují jedinečné červené prvky, které zdůrazňují aerodynamické detaily modelu Type R.