Honda SENSING 360

Systém se začne používat v roce 2022 v Číně a poté bude globálně rozšířen

13. října 2021

Společnost Honda představuje nový všesměrový bezpečnostní systém podpory řidiče Honda SENSING 360

TOKIO, Japonsko, 13. října 2021 – společnost Honda Motor Co., Ltd. dnes představila nový všesměrový bezpečnostní systém podpory řidiče Honda SENSING 360, který kontroluje mrtvé úhly kolem vozu a přispívá k zamezení nehodám a snížení zátěže řidiče při řízení. Systém Honda SENSING 360 vychází z předchozího systému a nabízí větší rozsah snímání nejen vpředu a vzadu, ale ve všech směrech kolem vozidla.

Systém Honda SENSING 360 se začne používat v roce 2022 u automobilu pro čínský trh. Společnost Honda bude usilovat o jeho rozšíření na všechny modely prodávané na všech hlavních trzích do roku 2030.

Ve snaze o společnost bez dopravních nehod pro všechny účastníky provozu se společnost Honda při výzkumu a vývoji bezpečnostních technologií z pohledu hardwaru i softwaru řídí sloganem „Bezpečnost pro každého“. Od svého uvedení na trh v roce 2014 pokročilý bezpečnostní systém podpory řidiče Honda SENSING*1 dále zdokonaluje své funkce, rozšiřuje své uplatnění na modelech sériově vyráběných vozů po celém světě a podporuje zákazníky společnosti Honda v různých jízdních situacích.

Systém Honda SENSING 360*1 nyní zvládá 360stupňové snímání*2. K jedno-objektivové kameře*3, kterou využívá současný systém Honda SENSING, bylo přidáno celkem pět radarových jednotek s milimetrovými vlnami vpředu a v každém rohu vozidla. Tento větší rozsah snímání pokrývá mrtvé úhly kolem vozidla, které je řidič schopen vizuálně kontrolovat jen obtížně, a přispívá k zamezení kolizím s jinými vozidly a chodci, a také ke snížení zátěže řidiče při řízení. Při vývoji systému SENSING 360 využila společnost Honda své znalosti a know-how nashromážděné během výzkumu a vývoje technologií pro autonomní řízení 3. úrovně.

Společnost Honda usiluje o snížení počtu smrtelných nehod motocyklů a vozidel značky Honda v silničním provozu po celém světě na nulu do roku 2050*4. Společnost Honda zapojí své silné stránky vyplývající z toho, že se zabývá jak motocykly, tak i automobily, a bude nadále usilovat o vedoucí postavení při zajištění společnosti bez dopravních nehod.

Klíčové vlastnosti systému Honda SENSING 360

● Zdokonalení systému pro zmírnění následků nehody (CMBS)

Pokud při odbočování vpravo nebo vlevo na křižovatce systém detekuje jiná vozidla nebo chodce a rozpozná riziko nehody, spustí se systém pro zmírnění následků nehody (CMBS). Systém CMBS pro sadu technologií Honda SENSING 360 byl oproti systému z aktuální sady Honda SENSING zdokonalen, má širší rozsah detekce rozšířený z přední části vozu tak, aby pokryl všechny směry kolem vozu. To systému umožňuje pomáhat řidiči zabránit nehodě s jiným vozem nebo chodcem vjíždějícím (vstupujícím) do křižovatky současně z různých směrů a případně ji zmírnit.

● Varování před vozidly vjíždějícími do křižovatky

Když vozidlo jede nízkou rychlostí nebo se rozjíždí na křižovatce, systém upozorní řidiče na informace o vozidlech, která se ke křižovatce přibližují ze stran a zepředu. Pokud systém rozpozná riziko nehody s vozidlem projíždějícím křižovatku, upozorní řidiče zvukovým a vizuálním signálem na přístrojové desce, aby neprodleně zamezil srážce.

● Zmírnění následků nehody při změně jízdního pruhu

Při změně jízdního pruhu systém pomáhá vyhnout se srážce s vozidlem v sousedním pruhu, které se blíží zezadu. Když systém rozpozná riziko srážky s vozidlem blížícím se z mrtvého úhlu za vozidlem, upozorní řidiče zvukovým a vizuálním signálem na přístrojové desce a pomůže s řízením s cílem zamezit nehodě.

● Aktivní asistent změny jízdního pruhu*5

Při jízdě s adaptivním tempomatem (ACC) s aktivovanými systémy následování pomalou rychlostí a udržování v jízdním pruhu (LKAS) a při splnění určitých podmínek na rychlostní komunikaci, kdy řidič zapne směrové světlo*6, systém pomáhá s řízením při změně jízdního pruhu.

● Asistent rychlosti při zatáčení

Při zatáčení na rychlostní komunikaci se zapnutým ACC systém vhodně upravuje rychlost vozu. Pomocí přední kamery zjišťuje zakřivení jízdního pruhu před vjetím do zatáčky a pomáhá řidiči s plynulým zatáčením.

*1 Schopnosti jednotlivých funkcí systémů Honda SENSING a Honda SENSING 360 jsou omezené (např. schopnost rozpoznávání a ovládání). Nepřeceňujte možnosti těchto funkcí Honda SENSING/Honda SENSING 360 a jezděte bezpečně. Zachovávejte dobrou polohu při řízení a neustále pozorně sledujte své okolí.

*2 Výkon detekce systému Honda SENSING 360 je omezený. Přestože systém snímá v rozsahu 360 stupňů, stále je zapotřebí vizuální ověření řidičem.

*3 V závislosti na období prodeje a modelech jsou některé systémy Honda SENSING vybaveny kamerou, která není jednoobjektivová.

*4 Cíl bezpečnosti do roku 2050 společnosti Honda vyhlásil generální ředitel společnosti Honda na inaugurační tiskové konferenci, která se konala 23. dubna 2021. https://global.honda/newsroom/news/2021/c210423eng.html?from=topcopy

*5 Aktivní asistent změny jízdního pruhu nebyl navržen tak, aby pomáhal s řízením při změně jízdního pruhu za všech situací.

*6 Řidič si musí před zapnutím směrových světel a aktivací funkce aktivního asistenta změny jízdního pruhu ověřit bezpečnost okolního prostředí včetně jízdního pruhu, do kterého se hodlá zařadit.