Značka Acura odhalila netrpělivě očekávaný supersport NSX druhé generace, který byl navržen tak, aby svému majiteli přinesl nové zážitky ze sportovní jízdy –„New Sports eXperience“
DETROIT, 12. ledna 2015 – Dvacet pět let po premiéře původního supersportovního automobilu NSX, který ve své době posouval zažité hranice, dnes značka Acura na Severoamerickém mezinárodním autosalonu 2015 představila novinářům z celého světa produkční verzi jeho netrpělivě očekávaného nástupce – novou generaci modelu Acura NSX, která byla vyvinuta a vyrábí se ve Spojených státech. Produkční model ve třpytivé červené barvě vjel na pódium doprovázený zvukem svého motoru přeplňovaného dvěma turbodmychadly.
Nová generace NSX je výstavní skříní automobilového stylu, designu a parametrů hybridního supersportovního automobilu s motorem uprostřed. Značka Acura dnes také oznámila hlavní údaje o konstrukci a výkonech nového vozu. Společnost začne přijímat individuální objednávky na nový model NSX od léta a první vozy by měly k zákazníkům dorazit ve druhé polovině letošního roku.
Model NSX, jehož úkolem je vnést do segmentu supersportů nové zážitky ze sportovní jízdy, zpochybňuje zažitý pohled na tento druh automobilů – stejně, jako první generace před čtvrt stoletím. Jádrem tohoto nového přístupu je zcela nová hnací jednotka – dvakrát přeplňovaný motor V6 s úhlem rozevření válců 75 stupňů a s ventilovým rozvodem DOHC, který je spojen s 9stupňovou dvouspojkovou převodovkou (DCT) a je kombinován se sportovním hybridním systémem (Sport Hybrid system) tvořeným třemi elektromotory. Hnací ústrojí je integrováno v mimořádně tuhé a lehké karoserii tvořené různými materiály, při jejíž výrobě byly poprvé na světě použity nové materiály a výrobní procesy. Díky filozofii „supersportu zaměřeného na člověka“ klade tento vůz řidiče ve všech ohledech na první místo. Nejmodernější hybridní hnací ústrojí, karoserie a podvozek nové generace modelu NSX zajišťují mimořádně intuitivní a okamžitou odezvu na pokyny řidiče.
„Naším cílem bylo vytvořit zcela nový model NSX, který by byl věrný odkazu svého předchůdce: supersportovní automobil, který by svému majiteli přinášel nové zážitky z jízdy, kdy každá součást vozidla respektuje tu nejchytřejší část – řidiče,“ uvedl Mike Accavitti, senior viceprezident a generální ředitel divize Acura. „Duše automobilu spočívá v emočním spojení mezi ním a řidičem. V případě NSX je toto spojení intenzivní a okamžité.“
Vzhledem k tomu, že model NSX představuje vrchol výkonů a prestiže značky Acura, byl na autosalonu představen s motivem „Precizní výkon“ (Precision Crafted Performance). Toto téma bylo původně sloganem celé značky Acura a představovalo hlavní hnací sílu při vývoji původního modelu NSX i hlavní motiv při jeho představení.
Nová generace NSX, u níž se konstruktéři zaměřili na dosažení precizního výkonu spojeného s prvotřídním řemeslným zpracováním, byla vyvíjena jako zcela nový model. Projekt si vyžádal téměř tři roky intenzivní práce globálního týmu designérů a konstruktérů, který vedli technici z vývojového centra značky ve městě Raymond, Ohio.
„NSX odráží americké kořeny značky Acura a je hmatatelným důkazem silné role, kterou naše severoamerické zastoupení hraje ve směrování a rozvoji její budoucnosti,“ prohlásil Erik Berkman, výkonný viceprezident oddělení obchodního rozvoje značky Acura.
„Náš globální tým se ujal výzvy vytvořit nový zážitek z jízdy sportovním automobilem. K tomu využil nové technologie, díky kterým je vůz neuvěřitelně živý, ale zároveň intuitivně a okamžitě reaguje na všechny pokyny řidiče,“ uvedl Ted Klaus, hlavní inženýr a vedoucí globálního týmu, který model NSX vyvíjel. „NSX se vyznačuje výkony špičkového sportovního vozu, okamžitou akcelerací a vzrušující, ale zároveň sebejistou jízdní dynamikou.“
Design karoserie v duchu „protkané dynamiky“
„Nový model NSX se vyznačuje designem, kterému říkáme „Protkaná dynamika“ (Interwoven Dynamic),“ uvedla Michelle Christensen, vedoucí týmu odpovědného za design karoserie modelu NSX. „Jedná se o ideální směs vzhledu exotického sportovního vozu a funkčnosti supersportu.“
Karoserie NSX se vyznačuje klasickými nízkými a širokými proporcemi, jež se snoubí s moderními a atraktivně tvarovanými povrchy, agresivním tvarem přídě a zadními světly, která vzdávají poctu svému předchůdci. Charakteristické boční sací otvory a letmo umístěný C-sloupek přivádějí vzduch k uprostřed uloženému motoru a směrují proudění vzduchu na záď, čímž se zvyšuje přítlačná síla. Pro uložení nového, podélně umístěného motoru V6 se dvěma turbodmychadly a s 9stupňovou převodovkou DCT byla produkční verze oproti NSX Concept z roku 2012 prodloužena (+7,5 cm) a rozšířena (+2,5 cm) a kabina byla mírně posunuta směrem vpřed.
Každý prvek konstrukce karoserie byl pečlivě navržen s ohledem na ideální proudění vzduchu jak z hlediska přítlaku, jenž zvyšuje stabilitu, tak z hlediska chlazení systémů vozidla. Model NSX prošel rozsáhlými testy ve špičkovém aerodynamickém tunelu firmy v Raymondu ve státě Ohio, které oproti konceptu vyústily v celou řadu významných změn včetně inovovaných otvorů v kapotě, nových otvorů v předních blatnících, modifikovaných bočních sacích otvorů, či optimalizovaného zadního spoileru.