Znovuzrození ikony: Odhalena nová generace modelu Acura NSX

12. ledna 2015

Značka Acura odhalila netrpělivě očekávaný supersport NSX druhé generace, který byl navržen tak, aby svému majiteli přinesl nové zážitky ze sportovní jízdy –„New Sports eXperience“

DETROIT, 12. ledna 2015 – Dvacet pět let po premiéře původního supersportovního automobilu NSX, který ve své době posouval zažité hranice, dnes značka Acura na Severoamerickém mezinárodním autosalonu 2015 představila novinářům z celého světa produkční verzi jeho netrpělivě očekávaného nástupce – novou generaci modelu Acura NSX, která byla vyvinuta a vyrábí se ve Spojených státech. Produkční model ve třpytivé červené barvě vjel na pódium doprovázený zvukem svého motoru přeplňovaného dvěma turbodmychadly. 

Nová generace NSX je výstavní skříní automobilového stylu, designu a parametrů hybridního supersportovního automobilu s motorem uprostřed. Značka Acura dnes také oznámila hlavní údaje o konstrukci a výkonech nového vozu. Společnost začne přijímat individuální objednávky na nový model NSX od léta a první vozy by měly k zákazníkům dorazit ve druhé polovině letošního roku.

Model NSX, jehož úkolem je vnést do segmentu supersportů nové zážitky ze sportovní jízdy, zpochybňuje zažitý pohled na tento druh automobilů – stejně, jako první generace před čtvrt stoletím. Jádrem tohoto nového přístupu je zcela nová hnací jednotka – dvakrát přeplňovaný motor V6 s úhlem rozevření válců 75 stupňů a s ventilovým rozvodem DOHC, který je spojen s 9stupňovou dvouspojkovou převodovkou (DCT) a je kombinován se sportovním hybridním systémem (Sport Hybrid system) tvořeným třemi elektromotory. Hnací ústrojí je integrováno v mimořádně tuhé a lehké karoserii tvořené různými materiály, při jejíž výrobě byly poprvé na světě použity nové materiály a výrobní procesy. Díky filozofii „supersportu zaměřeného na člověka“ klade tento vůz řidiče ve všech ohledech na první místo. Nejmodernější hybridní hnací ústrojí, karoserie a podvozek nové generace modelu NSX zajišťují mimořádně intuitivní a okamžitou odezvu na pokyny řidiče.

 „Naším cílem bylo vytvořit zcela nový model NSX, který by byl věrný odkazu svého předchůdce: supersportovní automobil, který by svému majiteli přinášel nové zážitky z jízdy, kdy každá součást vozidla respektuje tu nejchytřejší část – řidiče,“ uvedl Mike Accavitti, senior viceprezident a generální ředitel divize Acura. „Duše automobilu spočívá v emočním spojení mezi ním a řidičem. V případě NSX je toto spojení intenzivní a okamžité.“

Vzhledem k tomu, že model NSX představuje vrchol výkonů a prestiže značky Acura, byl na autosalonu představen s motivem „Precizní výkon“ (Precision Crafted Performance). Toto téma bylo původně sloganem celé značky Acura a představovalo hlavní hnací sílu při vývoji původního modelu NSX i hlavní motiv při jeho představení.

Nová generace NSX, u níž se konstruktéři zaměřili na dosažení precizního výkonu spojeného s prvotřídním řemeslným zpracováním, byla vyvíjena jako zcela nový model. Projekt si vyžádal téměř tři roky intenzivní práce globálního týmu designérů a konstruktérů, který vedli technici z vývojového centra značky ve městě Raymond, Ohio.

„NSX odráží americké kořeny značky Acura a je hmatatelným důkazem silné role, kterou naše severoamerické zastoupení hraje ve směrování a rozvoji její budoucnosti,“ prohlásil Erik Berkman, výkonný viceprezident oddělení obchodního rozvoje značky Acura.

„Náš globální tým se ujal výzvy vytvořit nový zážitek z jízdy sportovním automobilem. K tomu využil nové technologie, díky kterým je vůz neuvěřitelně živý, ale zároveň intuitivně a okamžitě reaguje na všechny pokyny řidiče,“ uvedl Ted Klaus, hlavní inženýr a vedoucí globálního týmu, který model NSX vyvíjel. „NSX se vyznačuje výkony špičkového sportovního vozu, okamžitou akcelerací a vzrušující, ale zároveň sebejistou jízdní dynamikou.“

 

Design karoserie v duchu „protkané dynamiky“

„Nový model NSX se vyznačuje designem, kterému říkáme „Protkaná dynamika“ (Interwoven Dynamic),“ uvedla Michelle Christensen, vedoucí týmu odpovědného za design karoserie modelu NSX. „Jedná se o ideální směs vzhledu exotického sportovního vozu a funkčnosti supersportu.“ 

Karoserie NSX se vyznačuje klasickými nízkými a širokými proporcemi, jež se snoubí s moderními a atraktivně tvarovanými povrchy, agresivním tvarem přídě a zadními světly, která vzdávají poctu svému předchůdci. Charakteristické boční sací otvory a letmo umístěný C-sloupek přivádějí vzduch k uprostřed uloženému motoru a směrují proudění vzduchu na záď, čímž se zvyšuje přítlačná síla. Pro uložení nového, podélně umístěného motoru V6 se dvěma turbodmychadly a s 9stupňovou převodovkou DCT byla produkční verze oproti NSX Concept z roku 2012 prodloužena (+7,5 cm) a rozšířena (+2,5 cm) a kabina byla mírně posunuta směrem vpřed.

Každý prvek konstrukce karoserie byl pečlivě navržen s ohledem na ideální proudění vzduchu jak z hlediska přítlaku, jenž zvyšuje stabilitu, tak z hlediska chlazení systémů vozidla. Model NSX prošel rozsáhlými testy ve špičkovém aerodynamickém tunelu firmy v Raymondu ve státě Ohio, které oproti konceptu vyústily v celou řadu významných změn včetně inovovaných otvorů v kapotě, nových otvorů v předních blatnících, modifikovaných bočních sacích otvorů, či optimalizovaného zadního spoileru.