Soichiro Honda v rámci příprav na náš první závod Formule 1 v roce 1964 na Velké ceně Německa.
Soichiro Honda v rámci příprav na náš první závod Formule 1 v roce 1964 na Velké ceně Německa.

Křest ohněm

Soichiro Honda řekl, že „úspěch je 99 procent selhání“, a od chvíle, kdy jsme v roce 1962 začali testování v rámci příprav na svůj úplně první závod Formule 1 na Velké ceně Maďarska v roce 1964, jsme si překážek zažili víc než dost.

  • POČÁTEČNÍ LÉTA

    1962–1967

  • ZLATÁ ÉRA

    1986–1988

Posunout

F1 race cars on the track.

Zlatá éra

V roce 1987 motory Honda poháněly jak stáj Lotus, tak Williams. Soichiro Honda vždy snil o tom, jak vítězství promění ve skutečnost. Vyhráli jsme pohár jezdců i konstruktérů.

F1 race cars on the track.

Honda power

Naše vítězná série pokračovala v roce 1988, kdy McLaren přivedl naše motory na vrchol úspěchu, když Alain Prost a Ayrton Senna řídili přeplňovaný šestiválec RA168-E. Vyhráli jsme 15 ze 16 závodů, když Ayrton převzal pohár jezdců a znovu jsme si nárokovali pohár konstruktérů.

F1 race cars on the track.

Řidičské legendy

V roce 1989 se tým McLaren-Honda po zakázání turbodmychadel rozhodl pro jedinečnou strategii motoru V10. Opět jsme ovládli pohár konstruktérů s Ayrtonem Sennou a Alainem Prostem - tentokrát s Prostem, který získal nejvyšší řidičský titul.

F1 race cars on the track.

Hnací síla

Vítězství Gerharda Bergera pro McLaren-Honda na australském GP 1992 v posledním závodě roku ukončilo naši druhou éru F1. V následujících sezónách jsme zůstali zapojeni coby dodavatel pohonných jednotek, a to až do roku 2000.

Další úroveň

Zběsilé tempo

V 2000 jsme se vrátili jako dodavatelé motorů pro BAR a v roce 2004 jsme skončili na druhém místě. V roce 2006 náš tým, který se nyní přejmenoval na Honda F1 Racing, zvítězil na Velké ceně Maďarska – v závodě, kdy Jenson Button poprvé vyhrál ve Formuli 1. V roce 2007 byl zahájen program Earth Dreams, kvůli globálnímu finančnímu kolapsu jsme ho ale museli ukončit. V roce 2009 však tým s novým jménem Brawn GP dokončil vývoj vozu a společně s Jensonem Buttonem vyhrál šest z prvních sedmi závodů a nakonec se stal jedničkou v kategorii jezdců i konstruktérů.

Close up of 1.6 litre turbocharged engines.

Zažehnutí ohně

Od roku 2014 přešla Formule 1 na hybridní pohonné jednotky a automobily byly poháněny účinnými přeplňovanými motory o objemu 1,6 litru. Sportovní touha učinila své, zpět na sportovní rošt jsme se postavili v roce 2015 a znovuvznítili jedno z nejslavnějších závodních partnerství vůbec - Honda-McLaren.

VÍCE O HYBRIDNÍ TECHNOLOGII
Close up of 1.6 litre turbocharged engines.

Základy pro budoucnost

S novými partnery Scuderia Toro Rosso jsme začali testovat STR14 a RA618H. Byl to rok, který také přinesl změnu v managementu Honda Racing F1, přičemž Toyoharu Tanabe převzal novou roli technického ředitele. Byl to také rok, kdy se nám podařilo dosáhnout nejlepších výsledků od našeho návratu, se 4. místem v Bahrajnu. I když se to mohlo zdát rokem zklamáním, pokud jde o výsledky, vytvořilo dobrou platformu, na níž lze stavět pro budoucnost.

Close up of 1.6 litre turbocharged engines.

Nové týmy a nové tváře

V roce 2019 se team Aston Martin Red Bull Racing rozhodl rozhodl pro Honda Power spolu se Scuderia Toro Rosso. Poprvé od roku 2002 jsme poháněli 4 vozy na startovací roštu. Uvítali jsme také několik nových tváří v rodině Honda, kdy se k Paddocku F1 připojili řidiči Alex Albon a Daniil Kvyat spolu s Pierrem Gaslym a Maxem Verstappenem, kteří získali 9 pódií včetně 3 vítězství. Team Scuderia Toro Rosso vybojoval svou největší bodovou nadílku a dvakrát vystoupal až na pódium. Daniil Kvyat na dešti nasáklém Hockenheimu skončil na třetím místě a Pierre Gasly v Brazílii porazil Hamiltona, čímž dosáhl až na stříbrnou medaily.

PŘEHLED TÝMŮ PRO ROK 2020

Teamy
Vozy
Jezdci
Nejlepší výsledky od 2019
Nejrychlejší kola od 2019
Aston Martin Red Bull Racing

Závodní vůz RB16

Max Verstappen a Alexander Albon

3 výhry, Rakousko, Německo a Brazílie

Nejrychlejší kolo - Verstappen

Hungaroring 1:14.572

Scuderia Alpha Tauri

Závodní vůu AT01

Pierre Gasly a Danil Kvyat

Brazílie: 2. místo

Nejrychlejší kolo - Gasly

Shanghai International Circuit 1:34.547

Přední pohled na řadu vozů Honda.

Řada vozů Honda

Soutěžní DNA je součástí všech našich automobilů – jen se podívejte sami.