Společnost Honda získala tři ocenění Red Dot Design

Motocykl CBR1000RR-R Fireblade SP doplňuje trio ocenění „Red Dot 2020“, které obdržel za vysokou kvalitu designu.

30. března 2020

Red Dot Awards 2020

SPOLEČNOST HONDA ZÍSKALA TŘI OCENĚNÍ „RED DOT DESIGN“, VČETNĚ CENY „NEJLEPŠÍ Z NEJLEPŠÍCH“ PRO MODEL HONDA E

  • Ocenění „Red Dot: Nejlepší z nejlepších 2020“ bylo uděleno za průlomový design modelu Honda e v kategorii automobilů. Jde o nejvyšší vyznamenání v celé soutěži
  • Model Honda e získal také ocenění „Red Dot 2020“ v kategorii chytrých produktů
  • Motocykl CBR1000RR-R Fireblade SP doplňuje trio ocenění „Red Dot 2020“, které obdržel za vysokou kvalitu designu
  • Prestižní mezinárodní soutěž v oblasti designu vyzdvihuje dokonalost v designu produktů, značky a komunikace

Vysoce uznávaný kompaktní elektromobil Honda e získal ocenění „Red Dot: Nejlepší z nejlepších 2020“ za průlomový produktový design, nejvyšší vyznamenání v renomované mezinárodní soutěži „Red Dot Awards“. Toto ocenění se uděluje nejlepším produktům jednotlivých kategorií.

Model Honda e získal také uznání v kategorii „Chytrý produkt“ spolu s motocyklem Honda CBR1000RR-R Fireblade SP. Toto ocenění je udělováno na základě přihlášek podaných v souvislosti s „mimořádným designem“ a toto poslední získané ocenění zdůrazňuje závazek společnosti Honda vytvářet impozantní produkty navrhované bez kompromisů.

Každý rok se v rámci soutěže Red Dot udělují ceny za dokonalost v oblasti designu produktů, značek a komunikace mezinárodních podniků. Vítězné produkty jsou představovány v Red Dot Design Museum v historickém Design Zentrum Nordrhein Westfalen v německém Essenu. O vítězných produktech rozhoduje porota složená ze 40 mezinárodních odborníků, kteří testují každý přihlášený produkt, hodnotí jej a diskutují o něm.

Když Makoto Iwaki, Výkonný ředitel společnosti, mluvil o modelu Honda e, uvedl: „Díky těmto prestižním oceněním se vizionáři a talentovaní designéři společnosti Honda dostávají do centra pozornosti. Jako jeden z nejvýraznějších příkladů současného designu automobilů v posledních letech si model Honda e plně zaslouží ocenění „Nejlepší z nejlepších“.

Model Honda e je nejnovějším přírůstkem elektrifikovaných vozů Honda a poskytuje ničím nerušený zážitek z jízdy elektromobilem pro městské prostředí budoucnosti. Model Honda e představuje nové pojetí identity malých vozidel Honda pro nadcházející éru městské mobility. Pyšní se charakteristickou kombinací předních a zadních LED světel, stylovým skleněným krytem nabíjecího portu i čistými liniemi se zapuštěnými prvky, které optimalizují aerodynamickou účinnost. Tato designová filozofie je podtržena systémem zpětných kamer, který nahrazuje klasická boční zrcátka. Tento vůz se dále odlišuje černými panely s čistým profilem, které jsou použity vpředu a vzadu mezi světlomety. Ty se staly příznačnými designovými prvky modelu Honda e.

Moderní styl modelu Honda e získává mezinárodní uznání již od prvního představení konceptu s označením „Urban EV“ na autosalonu ve Frankfurtu 2017. Tento koncept byl později prohlášen za „nejlepší koncept vozu“ a získal renomované ocenění Car Design Award. Následný koncept e Prototype byl čerstvě po jeho světové premiéře na autosalonu v Ženevě v roce 2019 středobodem expozice „Honda experience - Casa Connessa Tortona“ na výstavě Milan Design Week 2019 v Miláně. Výstava, v rámci níž se značka poprvé výrazně představila na největší světové akci v oblasti designu, nabídla návštěvníkům jedinečný pohled na koncepci designu vozu Honda e Prototype.

Motocykl CBR1000RR-R Fireblade SP je nejnovější stroj nesoucí označení Fireblade, které bylo poprvé představeno v roce 1992. Vždy určoval měřítko toho, jak by si měl sportovní stroj litrové třídy vést na veřejných komunikacích, ale u nového modelu 2020 - vyvinutého pod názvem „Born to Race“ - šlo zásadní zaměření na výkon na okruhu ruku v ruce s radikálně novým designem.

Díky minimalistické čelní ploše, zkosení bočních a rozšířených spodních aerodynamických krytů v agresivních úhlech – plus otvorům a tvarům kanálů pro vzduch – bylo dosaženo nejlepší hodnoty koeficientu odporu vzduchu ve své třídě ve výši 0,270. Aerodynamická „křídla“ používaná na závodním stroji MotoGP kombinují poutavý tvar s nekompromisní funkčností, výrazně zvyšující přítlak a stabilitu pro bezkonkurenční kontrolu nad nejvýkonnějším řadovým čtyřválcovým motorem, který kdy Honda vyrobila.

Motocykl Fireblade byl navržen s inovativním novým přístupem, ve kterém odborníci na digitální simulaci, modeláři a návrháři nákresů stylů z oddělení výzkumu a vývoje společnosti Honda pracovali s nepřetržitou, téměř bezprostřední zpětnou vazbou s cílem vytvořit maximální efekt v co nejkratším možném čase vývoje. Využili také informace aerodynamických specialistů od firemních závodních expertů – Honda Racing Corporation – v jejichž nezaměnitelných barvách v kombinaci červené, bílé a modré je motocykl CBR1000RR-R Fireblade SP lakován.

Satoshi Kawawa, Generální ředitel divize designu motocyklů, k tomu řekl: „Motocykl CBR1000RR-R Fireblade SP byl vyvinut tak, aby vyhrával závody v jakékoli kategorii – od klubových závodů po mezinárodní soutěže. Jeho design a styl se řídí touto filozofií, kdy každá jeho část a detail jsou navrhovány s ohledem na rychlost, výkon a aerodynamickou účinnost. Je nám ctí, že získal tak prestižní ocenění.“

Společnost Honda má dlouhou tradici úspěchu v automobilové sekci soutěže Red Dot Awards, jež patří mezi nejprestižnější a nejvyhledávanější ocenění na světě. Mezi další úspěchy dosažené v soutěži Red Dot v nedávné době patří model Honda S2000 v roce 2001 a model Civic v roce 2006 s oceněním „Red Dot: Nejlepší z nejlepších“ a evropský model Accord Tourer v roce 2008 a model Insight v roce 2009 s oceněním „Red Dot“.

Pod heslem „Hledáme dobrý design a kreativitu“ oceňuje soutěž Red Dot Design Awards špičková díla a projekty od návrhářů, agentur a společností z celého světa. Každoroční akce, v rámci níž zasedá porota více než 40 významných mezinárodních odborníků, je celosvětově uznávaná jako jedna z nejvyhledávanějších soutěží udělujících ocenění za nápaditost designu.