• Front three-quarter facing Honda Fireblades in the MotoGP race.

    Závodní geny

    Máme to v krvi

  • Side facing Honda Fireblade in the MotoGP race.

    Závodní geny

    Závodění šlechtí

  • Front facing Honda Fireblade in the MotoGP race.

    Závodní geny

    Bez něj bychom nemohli existovat

Proč závodíme

„Pokud Honda nezávodí, není to Honda.“ Soichiro Honda

V roce 1958 náš zakladatel oznámil svůj záměr účastnit se motocyklových závodů a tomuto cíli věnoval veškerou energii. Jeho odkaz žije dál a je středobodem veškerého našeho snažení. Koluje v žilách všech závodníků a členů závodních týmů, na všech úrovních, v každé třídě. 

Detailní snímek Soichira Hondy
Detailní záběr Marca Marqueze po zisku titulu
Přední tříčtvrtinový pohled na motocykl Honda Fireblade při mistrovství superbiků
Detailní záběr motocyklu Honda pro vytrvalostní závody na závodní dráze
Přední tříčtvrtinový pohled na motocykl Honda Fireblade při závodě MotoGP

Splynutí s motocyklem RC213V.

Za každým sebemenším zrychlením na trati stojí nespočet dnů příprav. I tento malý rozdíl však může rozhodovat o vítězství nebo porážce. Omračující rychlost je nutné sladit s novými technologiemi a zajistit tak ovladatelnost, trakci a jízdní vlastnosti odpovídající výkonnostní úrovni daného stroje. Poté přidáme poslední, avšak nejdůležitější prvek – jezdce. Vítejte ve světě MotoGP.

Dva jezdci týmu Honda MotoGP oslavující vítězství v závodě

Mistrovství superbiků – závody po celém světě

Přední tříčtvrtinový pohled na superbike Honda při závodech

Zde může naplno předvést své kvality náš nejdokonalejší sériově vyráběný motocykl: CBR1000RR Fireblade SP2

Tým Red Bull Honda je připraven čelit výzvám, v různém prostředí a terénu, od ostrova Phillip Island u břehů Austrálie po závěrečné kolo na okruhu Losail v Kataru. Pro jezdce i tým jde o mnoho hodin naprostého soustředění ve snaze motocykl Blade ještě dokonaleji vyladit tak, aby v reálných podmínkách podával lepší výkon v kvalifikaci i v obou víkendových závodech.

Dva jezdci na motocyklech Honda Fireblade při mistrovství světa superbiků

Vytrvalostní mistrovství světa – naše úchvatné představení

Přední tříčtvrtinový pohled na motocykl Honda Fireblade při vytrvalostních závodech

Plný plyn, kolo za kolem, na motocyklu Honda CBR1000RR SP2 Fireblade.

Vytrvalostní mistrovství světa (EWC, Endurance World Championship) představuje tu nejnáročnější zkoušku pro jezdce i jejich stroje. Při závodech v této třídě je spolehlivost stejně důležitá jako výkonnost, a Honda Fireblade se v tomto nemilosrdném podniku ukázala jako zdatný soupeř. Tým Honda pracuje neúnavně ve dne v noci a jezdci posouvají své schopnosti a výkon svého stroje CBR1000RR SP2 až na samou hranici možností.

Jezdci týmu Honda oslavující vítězství ve vytrvalostním závodě

Motokrosové mistrovství světa a závody kategorie MX2 – bláto, pot a výkonné stroje

Přední tříčtvrtinový pohled na terénní motocykl Honda s jezdcem projíždějícím smykem rozbahněný terén

Spojení jezdce a motocyklu Honda.

Všechny svaly a šlachy se napnou, závodník zařadí rychlostní stupeň, prudce pouští spojku a cítí, jak se motocykl dere vpřed. Startovní rošt se sklápí a pouští ho do první, nejdůležitější zatáčky. Závod lze vyhrát nebo ztratit právě v tomto okamžiku, při rozjezdu na startu. V motokrosovém mistrovství světa i závodech kategorie MX2 hraje prim fyzická kondice a odolnost. Strach zde nemá místo.

Jezdec motokrosového mistrovství světa na motocyklu Honda po závodu v oblaku prachu
Zadní tříčtvrtinový pohled na motocykl CRF450 jedoucí písečnými dunami

Fyzicky nejnáročnější motocyklové závody na světě.

Sport, kde je vůle jezdce stejně důležitá jako síla a výkon jeho motocyklu. Členové týmu Honda Monster Energy nejsou v tvrdém světě závodů rallye žádnými nováčky. Jezdci se na svých motocyklech CRF450 musí poprat s terénem, který patří k nejnáročnějším na světě. Tento závod s časem je pravděpodobně nejtěžší výzvou pro jezdce i jejich stroje.

Jezdci rallyového týmu Honda oslavující vítězství