Model Honda CRF450R při jízdě v terénu s horami v pozadí.

CRF450R – 50 let vývoje modelu.

Na motokrosových závodištích působíme již 50 let. Zažili jsme úspěchy, neúspěchy a všechno, co k tomu patří. Vždy jsme si dokázali užít každý okamžik. Víra ve vítězství víkend co víkend nás žene kupředu. A právě vítězství stojí za vznikem nového modelu CRF450R. Pouze pro rok 2023 je zde model CRF450R k 50. výročí.

Naprosto mimořádný motocykl, který je připomínkou 50 let motokrosových závodů.

Dva jezdci překonávají skokánky na modelu Honda CRF450R.

Větší zrychlení, menší úsilí

Motor je vybaven užšími sacími kanály, delším vzduchovým trychtýřem a menším tělesem škrtící klapky o průměru 44 mm, které se postarají o rychlejší průtok vzduchu a tím pádem i vyšší točivý moment a výkon v nízkých otáčkách. Díky tomu všemu bude vaše jízda ještě nekompromisnější. Nové nastavení jednotky ECU a časování ventilů (přímo z Hondy HRC Tima Gajsera s číslem 243) vytváří novou pohonnou jednotku s řízením kontroly rozjezdu a prokluzování kol, systémem HSTC a tlačítkem pro změnu režimu motoru (EMSB), díky kterým budete mít vše skvěle pod kontrolou.

Dva jezdci překonávají skokánky na modelu Honda CRF450R.

Co je dobré pro tovární jezdce HRC, je dobré i pro vás

Nikdy se nepřestaneme posouvat dál. To je přesně to, co je potřeba k boji v čele závodu. S Hondou CRF450R bude teď vaše jízda snazší a rychlejší a mnohem delší. Lehký hliníkový rám tohoto modelu disponuje novým vyvážením tuhosti podle parametrů továrních jezdců – počínaje o 2 mm silnějšími spoji předního rámu a horním úchytem tlumičů – stejně jako novými ocelovými závěsy motoru, které jsou základem pro stabilní podvozek s neskutečnou přilnavostí předního kola, které i tak dokáže zatáčet rychlostí blesku.

Dva jezdci překonávají skokánky na modelu Honda CRF450R.

Nastavitelné odpružení Showa pro dokonalé ovládání

Jezdci HRC – Gajser a Roczen – se stali hlavními tvářemi modernizací zavěšení, aby dosáhli rychlejších časů na kolo a přitom vynaložili menší úsilí. Společně s novým „vyladěním“ rámu se tuhost zadní pružiny vyznačuje vyšší hodnotou 56 N/mm a zvýšeným tlumením při odskoku a stlačení, což s sebou nese neskutečnou kontrolu při jízdě na nerovném povrchu. 49mm vidlice USD rovněž disponují novým nastavením tlumení, které je zárukou optimálního vyvážení přední a zadní části.

Dva jezdci překonávají skokánky na modelu Honda CRF450R.

Zkonstruováno k nesmlouvavému závodění víkend co víkend

Minimalistickou kapotáž lze snadno přemisťovat a demontovat. Model CRF450R se vyznačuje špičkovým vybavením: řídítka Renthal Fatbars poskytují komfort a čtyřsměrné nastavení. Palivová nádrž o objemu 6,3 l je vyrobena z titanu. Hliníkové ráfky DID jsou lehké a pevné, zatímco dvoupístkový brzdový třmen o průměru 30/27 mm se postará o stálou brzdnou sílu při teplotách v závodním rytmu.

ODVAHA K ZÁVODĚNÍ

Náš první sériově vyráběný motokrosový stroj CR250M Elsinore vyjel na závodní trať roku 1973 a odstartoval tím naši cestu. Nový model CRF450R je ztělesněním závodního stroje. Motocykl Honda CRF450R k 50. výročí oslavuje 50 let neúprosných bojů. A odvahu k závodění celé společnosti Honda.

CRF450R k 50. výročí

50 LET PLNÝCH SÍLY

50 let závodění. Vítězství. Ale vždy, a to každým rokem, o něco silnější. Chtěli jsme oslavit jeden významný milník. A proto jsme pouze na jeden rok přišli s něčím naprosto výjimečným. S modelem CRF450R k 50. výročí. Ten je doslova nabitý speciálními díly: modré sedadlo, zlatá kola a řídítka a bílé tabulky s čísly vzdávají hold výkonné řadě CR z 80. let a jedinečná grafika tento model staví nad ostatní.

Posunout