Close

Honda CRF450R

Užijte si každý okamžik

Teď už je to jen na vás

Lehčí. Mnohem lehčí. Díky novému vyváženému podvozku a odpružení, které zajišťuje vyšší rychlost při jízdě v zatáčkách, si budete kolo po kole zlepšovat čas. A motor, který vytočíte z nuly do červeného pole otáček, budete mít pravou rukou naprosto pod kontrolou.

Posunout

Start. Bleskový rozjezd. Vítězství.

Při jízdě na motorce se hodí každá výhoda. Proč je nemít všechny?

Vzali jsme model CRF450R a zvedli jsme laťku. A přesně o tom mistrovství světa v motokrosu je. Zcela nový rám šetří hmotnost a je již z výroby vybaven vyváženou tuhostí, upravenou geometrií řízení a odpružením, díky kterému je možné řezat zatáčky. U motoru jsme přepracovali sání, hlavu válců a výfukový systém, díky čemuž jsme dokázali zajistit vyšší výkon ve středních otáčkách a točivý moment v nízkých otáčkách s plynulou odezvou škrticí klapky. Upravili jsme také systém dekomprese a nová hydraulická spojka dodává stroji neúnavnou houževnatost. Systém kontroly trakce Honda (HSTC) nabízí 3 režimy řízení spotřeby pro maximální trakci zadního kola, zatímco vedení na prvních 100 metrech vám zajistí řízení kontroly rozjezdu a prokluzování kol HRC. A nová kapotáž je tenčí, lehčí a aerodynamičtější. Bleskový rozjezd a zajištění vedení nebylo nikdy snazší. Stejně tak vítězství.

Detailní záběr řídítek modelu CRF450R
Detailní záběr stupačky motocyklu CRF450R
CRF450R za jízdy.
CRF450R za jízdy.

STVOŘEN K VÍTĚZSTVÍ

Rozdíl spočívá v detailech.

Tvrdší. Rychlejší. Silnější. Vítězný. A znovu od začátku.

Vítězství na mistrovství není dílem šťastné náhody. Závodníci vítězí díky promyšlené konstrukci. Zeptejte se týmu HRC a Tim Gajsera. Díky jejich snaze jsme vzali každou součástku modelu CRF450R a přemýšleli jsme, jak ji zkonstruovat a vyrobit lépe. Pro začátek jsme model odlehčili o 2 kg, což si okamžitě všimnete. Začali jsme podvozkem. Užší hlavní nosníky jsme odlehčili o 700 g a nový, zjednodušený rám ušetří dalších 320 g. Nejdůležitější změnou, kterou pocítíte nejvýrazněji je úprava žebrování za kyvnou vidlicí, díky čemuž jsme zachovali torzní tuhost, ale zároveň snížili boční tuhost o 20 %. Zvýšili jsme tak rychlost, trakci a přesnost při jízdě v zatáčkách. Hliníková kyvná vidlice má díky užším ramenům vyváženou tuhost, která ladí s rámem. Upraven byl také poměr zadního zavěšení Pro-Link. Motocykl má tužší sklon a závlek pro ostřejší řízení a vyšší světlou výšku. 49mm vidlice s vinutou pružinou Showa SFF se pyšní mimořádným 5mm zdvihem a větší tuhostí uchycení nápravy, spolu s horními a dolními třmeny. Větší ventil hlavního pístu v zadním tlumiči Showa zajišťuje rychlejší reakci a lepší pohlcení nárazu. A pružina je vyrobena z mimořádně lehké oceli.

Pravá strana CRF450R.
Detailní záběr motoru motocyklu CRF450R.

Silnější. Plynulejší jízda. Nikdo vás nezastaví.

Od 5 000 ot./min dostanete ještě více energie. A aby byl motor ještě silnější a měl plynulejší chod při nízkých otáčkách, vybavili jsme motocykl větší komorou nuceného sání vzduchu motoru s přístupem bez nářadí. Na komoru je napojeno upravené těleso škrticí klapky, které optimalizuje účinnost sání. Vstřikovací tryska s ostřejším úhlem vstřikuje palivo celou cestu zpět k motýlku, čímž zlepšuje pocit ze škrticí klapky. Nový je i systém dekomprese. Jeho protizávaží se pohybuje z pravé strany vačkové hřídele doleva, což zajišťuje stabilnější provoz při nízkých otáčkách motoru a zvýšenou odolnost vůči zablokování kola. Dvojité výfukové kanály používají oválný výstup, jeden zcela nový výfukový svod a tlumič výfuku, které dohromady ušetří 1,24 kg. Spojka je vybavena přídavnou destičkou a je hydraulická, což zajišťuje lepší ovládání a příjemnější manipulaci s páčkou spojky (má o 10 % lehčí chod). Spojka zároveň umožňuje stejnoměrný odpor páčky, když jde v závodě do tuhého. Opravdu do tuhého. Další drahocenné gramy jsme ušetřili na novém krytu hlavy válců z hořčíku a na menším, lehčím palivovém čerpadlu.

CRF450R za jízdy.

Uvedené obrázky neodpovídají evropské specifikaci.