DEN DÍKŮ SPOLEČNOSTI HONDA RACING

Společnost Honda slaví na okruhu Motegi 60 let své účasti v závodech mistrovství světa.

13. listopadu 2019

Společnost Honda slaví na okruhu Motegi 60 let své účasti v závodech mistrovství světa

Šedesát let od svého prvního vstupu do závodů mistrovství světa oslavila společnost Honda již podesáté „Den díků“ nazvaný Honda Racing Thanks Day, kterého se dnes na okruhu Twin Ring v Motegi zúčastnilo přes 17 000 fanoušků.

Den díků je bezplatně přístupná akce, která společnosti Honda umožňuje poděkovat fanouškům motoristického sportu za jejich podporu. Dnešní setkání proběhlo za skvělého slunečného počasí, takže fanoušci zaplnili prostor paddocku, kde se mohli dostat ke svým oblíbeným současným i historickým strojům blíže, než kdykoli jindy.

Jedná se v celosvětovém měřítku o unikátní akci, neboť žádný jiný výrobce se neúčastní takového množství různých šampionátů, jako Honda; od Formule 1 po MotoGP, od IndyCar po Mistrovství světa cestovních vozů, od World Superbike k Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech, od MXGP po Trial a od japonského Super GT až po zdejší automobilovou sérii Super Formula.

Akce se zúčastnily desítky předních světových pilotů a jezdců, kteří za značku Honda startují: Pilot Red Bull Toro Rosso Honda F1 Daniil Kyvat, vítěz Indy 500 Takuma Sato, jezdci MotoGP Cal Crutchlow a Takaaki Nakagami, bývalý mistr světa v F1 a v japonském GT500 Jenson Button, vedoucí jezdec Mistrovství světa cestovních automobilů Esteban Guerrieri a mnoho dalších.

Den byl naplněn divácky atraktivními závody, ve kterých jezdci a piloti předvedli výkony, jako kdyby bojovali o vítězství ve světovém šampionátu!

Jednou z nejzajímavějších akcí byl velmi hektický závod motokár, kterého se účastnily kombinované dvojice motocyklových a automobilových jezdců, a který zahrnoval i zastávky v boxech. Závod během atraktivního posledního kola vyhrál Crutchlow, jehož partnerem byl Super GT jezdec Hideki Mutoh. Na druhém místě se umístila dvojice tvořená Mutohovým týmovým kolegou Daisuke Nakajimou a jezdcem All-Japan Superbike Takumi Takahashim. Na třetím místě se umístili Kyvat a jezdec HRC Trial Tomoyuki Ogawa.

„Prohráli jsme pouze proto, že jsem těžší, než ostatní kolegové!“ vtipkoval Kyvat, který se při červnové Velké ceně Německa F1 se svým RA619H poháněným hybridním motorem Honda poprvé v roce 2019 umístil na stupních vítězů.

Podobně divoký závod malých motocyklů „Grom“ vyhrál Ai Ogura, Moto3 jezdec z Honda Team Asia. Na druhém místě se umístil Mike Di Meglio, vytrvalostní jezdec F.C.C TSR Honda France, na třetím místě pak Crutchlow, který cílovou čáru přejel jen několik centimetrů za Ogurou.

Úspěch v Super GT Honda Grand Prix zaznamenali Naoki Yamamoto a Button, kolegové z týmu Kunimitsu. Brit již odstoupil z japonského šampionátu Super GT, ve kterém loni společně s Naoki Yamamotou a značkou Honda zvítězil. Dnešní finálová bitva v kategorii Super Formula přinesla prvenství Lucasu Auerovi.

Takuma Sato potěšil své fanoušky atraktivní jízdou v legendárním stroji McLaren Honda MP4/4, ve kterém si Ayrton Senna v roce 1988 dojel pro titul mistra světa ve Formuli 1. Zároveň s ním Crutchlow (Honda LCR Castrol) potěšil diváky jízdou na obávaném stroji Honda NSR500, na němž si Eddie Lawson v roce 1989 dojel pro vítězství v Mistrovství světa kategorie do 500 cm3. Historie byla cítit ve vzduchu!

Kyvat, jehož další zastávkou je Velká cena Brazílie F1, která se jede příští víkend v Sao Paulu, byl ze své první účasti na Honda Racing Thanks Day nadšen.

„Je tak skvělé, že značka Honda zde prezentuje vše, od svých prvních monopostů F1 až po nejnovější speciály,“ uvedl 25letý Rus. „Podpora, kterou jsem od fanoušků značky Honda cítil i v Suzuce, byla neuvěřitelná – rád bych japonským fanouškům poděkoval za vášeň, kterou do našeho sportu vnášejí.“

Crutchlow byl nadšen ze své vyjížďky na úchvatné Hondě NSR500 z roku 1989. „Bylo to úžasné a je skutečné privilegium na NSR usednout!“, zářil 34letý Brit, který na stroji Honda RC213V vyhrál tři závody MotoGP. „Když jsem vyrůstal, sledoval jsem jezdce, kteří na těchto pětistovkách jezdili – říkal jsem si, že tyto stroje vypadaly skvěle a dnes vím, že skvělé skutečně byly! Motocykl byl fantastický, ale nedovedu si představit, že bych s ním v roce 1989 závodil.“

Sato, který se v roce 2017 stal prvním japonským pilotem, jenž zvítězil v celosvětově známém závodě Indy 500, rovněž prožil rušný den: kromě Sennova MP4/4 se projel ve svém vítězném voze z Indy 500, v Super GT speciálu, a také ve voze ze závodní školy Suzuka Racing School, kde svou kariéru začínal.

„Toto je pro fanoušky skvělá příležitost vidět celou historii značky Honda, zatímco jezdci a piloti si mohou užít zábavy, ale zároveň v závodech skutečně zabojovat,“ uvedl Sato. „Jedná se o skvělý závěr sezóny, příjemně strávený čas, a navíc zde můžeme fanouškům ukázat, jak moc si vážíme jejich podpory.“

Svůj vděk fanouškům vyjádřil také Takahiro Hachigo, prezident společnosti Honda Motor. „Společnost Honda vstoupila do závodů mistrovství světa v roce 1959 – v tomto roce jsem se narodil!“, uvedl. „Honda se závodů účastní již velmi dlouhou dobu! Chci všem fanouškům poděkovat za jejich podporu během těch mnoha let, a to jak v motocyklovém, tak v automobilovém sportu.“