Podívejte se blíže na jedinečné funkce a prvky, díky nimž je model Africa Twin tak výjimečný.
Motocykl Africa Twin je zkonstruován k posouvání limitů. Díky odlehčenému hlavnímu rámu a hliníkové kyvné vidlici, která je podobná jako u modelu CRF450R a je přizpůsobená 45mm převrácené přední vidlici Showa s dlouhým zdvihem a zadnímu tlumiči s oddělenými nádržkami, je ovládání v terénu přesné a svižné, ať už se řítíte rychlou štěrkovou stezkou, nebo překonáváte kamenitý svah.
V rukou máte maximální výkon 75 kW a točivý moment 105 Nm, které vám působivě silný řadový dvouválec poskytuje od nuly až do maximálních otáček. Účinnost sacího a výfukového systému byla pečlivě optimalizována pomocí jednotky ECU. Výsledkem je citlivější ovládání plynu a svěží reakce.
Nový dvojitý světlomet LED, který stroji dodává typický agresivní vzhled, září pronikavými paprsky a je vybaven světly na denní svícení (DRL), která se automaticky přizpůsobují intenzitě okolního světla, a tím zvyšují bezpečnost bez ohledu na podmínky.
Umožní vám se plně zapojit. Plnobarevný dotykový displej TFT s úhlopříčkou 6,5 palce nabízí podmanivý výběr režimů jízdy, snadné ovládání navigace a připojení Bluetooth pro chytrý telefon nebo zvukový systém. Aplikace Apple CarPlay® nabízí bezproblémové zrcadlení a správu aplikací pro zařízení iPhone nebo uskutečňování hovorů přes dotykový displej.
Systém ABS řízený jednotkou IMU reguluje brzdnou sílu s ohledem na úhel náklonu, rychlost zpomalení a míru prokluzu předního a zadního kola, a udržuje tak trakci na hranici přilnavosti. Současně je také kontrolován zdvih zadního kola. K dispozici je také terénní nastavení a systém ABS zadní brzdy lze rovněž vypnout. Světelná signalizace při nouzovém brzdění (ESS) upozorňuje řidiče jedoucí za motocyklem na situaci, kdy je nutné prudce zastavit.
Protože v terénu kontrola znamená všechno. A právě proto jsme odlehčený hlavní rám, hliníkovou kyvnou vidlici ve stylu modelu CRF450R a šroubovací hliníkový zadní pomocný rám sladili s nastavitelnými dlouhými předními vidlicemi Showa a zadním tlumičem. Jízdní poloha je rovněž přizpůsobená pro sezení i stání s vysokými řídítky a konturovaným, štíhlejším sedlem. Sportovní kapotáž ve stylu rally je stejně štíhlá s kompaktním předním krytem a štítem. Duální reflektory s plným LED světlem využívají automatickou technologii DRL pro pronikavou svítivost a konzistentní viditelnost během dne.
Skutečný test toho, co je kde možné. Vyrobili jsme tak model Africa Twin, abychom posunuli hranice. Nepolevující točivý moment motoru ve středních otáčkách po přidání plynu zajišťuje okamžitý a lineární tah a v maximálních otáčkách se postará o adrenalinový příval výkonu. Výfukový systém v závodním stylu navíc volně dýchá s praskotem, který upoutá váš sluch.
Řízení IMU
Jednotka měření setrvačnosti (IMU) v 6 osách nepřetržitě monitoruje dynamické pohyby pro přesné řízení systému kontroly trakce Honda (HSTC), systému zamezujícího zvedání předního kola a brzdy motoru prostřednictvím čtyř výchozích jízdních režimů a dvou uživatelsky přizpůsobitelných režimů. Systém náklonového ABS pro jízdu v zatáčkách zajišťuje zvýšenou bezpečnost na silnicích a zahrnuje terénní nastavení i zadní vypínač systému ABS.
Chytrý pohyb
Pokud nezkoumáte cestu před sebou, budete se dívat na přístrojový panel motocyklu Africa Twin – proto jsme jej vybavili 6,5palcovým dotykovým displejem TFT s aplikací Apple CarPlay® a připojením Bluetooth. Volitelná dvouspojková převodovka DCT nabízí manuální a automatické řazení a také spínač G pro přímější záběr, když se vydáte mimo silnici.
Do horního kufru s objemem 58 l, vyrobeného z vysoce odolné dvouvrstvé skořepiny, lze uložit dvě integrální helmy. Kufr má nosnost 6 kg. Používá systém Honda s jedním klíčem, takže jej lze otevřít klíčem zapalování motocyklu Africa Twin, je však také vybaven otevíracím/zavíracím knoflíkem pro snadný přístup bez klíče. Samostatně jsou k dispozici zadní nosič pro montáž, opěrka pro spolujezdce a vodotěsný vnitřní vak.
Postranní kufry zhotovené z pevné dvouvrstvé konstrukce – 40l vlevo a 30l vpravo – využívají ochranné rámy víka. Šířka mezi nimi je menší než 100 cm. Levý postranní kufr je vhodný k uložení celoobličejové helmy; každý postranní kufr má nosnost 6 kg. Otevírají se prostřednictvím systému Honda s jedním klíčem a k bezpečnému uzavření slouží zámek víka s dvojitou západkou. K montáži slouží držáky postranních kufrů (k dostání samostatně); k dispozici jsou rovněž vodotěsné vnitřní vaky.
Vnitřní vaky jsou přizpůsobeny na míru tak, aby dokonale odpovídaly vnitřnímu tvaru plastového horního kufru a postranních kufrů. Vzhledem k tomu, že jsou vodotěsné, lze je v případě potřeby upevnit vně kufrů. Ramenní popruhy umožňují snadné sejmutí z motocyklu a reflexní proužky přispívají k lepší viditelnosti.
Drsný, dobrodružný vzhled motocyklu Africa Twin posilují dvě provedení předního padacího rámu; každý z nich lze na kryt motoru namontovat samostatně. Rámy jsou vyrobeny z nerezové oceli se snadno čistitelnou a korozivzdornou elektrolyticky nanesenou povrchovou vrstvou. Chrání kapotáž i motor v náročných jízdních podmínkách a umožňují také montáž LED mlhovek (k dispozici samostatně).
Ochranné kryty chladiče vyrobené z nerezové oceli a opatřené logem CRF zdůrazňují dobrodružný styl a jejich mřížková konstrukce chrání před poškozením kameny, aniž by omezovala proudění chladicího vzduchu.
Pro nastavení té správné jízdní polohy nabízí Africa Twin dvě samostatné možnosti sedla: o 25 mm vyšší 875–895mm vysoké sedlo a o 25 mm nižší 825–845mm nízké sedlo (standardní sedlo má výšku 850–870 mm). K dispozici jsou různé barvy, které odpovídají nátěru motocyklu.
Oba připravené na dobrodružství. Vyberte si zde ten svůj.
Vytvořte si vlastní oblíbený motocykl Honda prostřednictvím aplikace Honda Motorcycles Europe. Je to snadné. Zvolte si požadovaný motocykl a vyberte barvu. Pak se můžete prostřednictvím funkce AR podívat, jak se bude vyjímat ve vaší garáži. K dispozici je katalog s integrovaným příslušenstvím, abyste mohli přidávat požadované součásti. Nyní je součástí aplikace také YouTube kanál Honda Motorcycles Europe, kde si můžete užít galerii videí.