WHEELS AND WAVES – SOUTĚŽ MOTOCYKLŮ HONDA CMX REBEL

Poutavý svět festivalu Wheels and Waves se v srpnu 2022 vrátil na pobřeží Francie a Španělska. Tato pětidenní akce, která se koná na několika místech, je oslavou jedinečné motocyklové kultury, která se v průběhu historie měnila a vyvíjela. Zatímco součástí festivalu je také surfování, skateboarding, hudba a umění, nedílnou součást tradice ke jízda na motocyklu. Ta se odvíjí od původní myšlenky festivalu Wheels and Waves – motocyklové závody na pláži. Závody v písku

Honda chtěla k tomuto svátku kultury přispět tak, že umožnila upravit a v soutěži vystavit své ikonické modely Rebel CMX500 a CMX1100. Následovalo vytvoření 10 motocyklů Rebel na míru, které se ukázaly a předvedly na skutečné show. Než ale vyzdvihneme vítězný motocykl, podívejme se blíže na letošní přihlášené stroje, které jsou všechny působivé jak po vizuální, tak i mechanické stránce.

Lucy (3. místo)

Pokud bychom hledali nejosobitější jméno z celého startovního pole, pak to pravděpodobně bude CMX 1100 Rebel Lucy. Tento jedinečný motocykl, který vyrobila portugalská Honda Garonda, je inspirován klasickým modelem CB175 z přelomu 60. a 70. let a zdobí jej jedinečné zlatobílé lakování, které odráží jeho kořeny v portugalském slunci. To nepochybně představuje jeho nejvýraznější prvek. Motocykl se také může pochlubit celou řadou jedinečných úprav, včetně vylepšeného zadního zavěšení, nových mřížek chladiče a tlumiče výfuku Vance and Hines.

5Four (2. místo)

„5Four“ z dílny britského stavitele motocyklů Guye Willisona se v soutěži umístil na 2. místě. Model „5Four“ se inspiruje městskými lehkými flattracery. Pyšní se ‚popraskaným‘ slonovinovým a cukrátkově červeným lakováním od studia Pro Kustom a závodním koncovým nástavcem. Je vybaven prvky na míru, jako jsou rukojeti z brazilského tvrdého dřeva a jedinečný titanový závodní výfuk Urban Growler. Jedním z nejvýraznějších je pak přední číselná tabulka z nerezové oceli, která podtrhuje jeho připravenost pustit se do závodění, které je nedílnou součástí tradice Wheels and Waves.

A vítězem je…

Ať je to španělský stroj inspirovaný koněm japonského generála, nebo francouzský design v kalifornském duchu, všechny motocykly ukázaly podstatu soutěže Wheels and Waves. Stejně jako při závodech v písku v roce 1930, které festival Wheels and Waves odstartovaly, ovšem může být jen jeden vítěz.

 

Zavřít

Maanboard (1. místo)

Maanboard v soutěži předvedl své silné stránky, od kompletně přestavěného předního zavěšení, které se pyšní 19palcovými koly s drátěnými paprsky, až po kompletní výfukový systém z nerezové oceli korunovaný tlumičem výfuku SC-Project. Nesmíme zapomenout na cukrátkové a zlaté lakování, které zdobí nádrž a na zakázku vyrobený koncový nástavec. Zatímco původně měl být tento motocykl červený s ozdobami tvořenými zlaté lístky, cukrátková modř vystihla ducha Wheels and Waves, který zdůrazňuje vlny oceánu. Nádrž a koncový nástavec Maanboard se ve světle třpytí stejně jako slunce odrážející se v moři a jeho barvy se pohybují a blikají, když světlo dopadne na cukrátkovou modř.