Oslavy 50. výročí modelu CB750 na festivalu Glemseck

Společnost Honda Motor Europe pokračuje v oslavách 50. výročí modelu CB750 programem úprav stroje CB1000R v rámci festivalu Glemseck

7. září 2019

Glemseck

Společnost Honda Motor Europe pokračuje v oslavách 50. výročí modelu CB750 programem úprav stroje CB1000R v rámci festivalu Glemseck.

• Alex Polita, jezdec Honda IDM, a Connor Cummins, specialista na závod Isle of Man TT, se setkali v bitvě muže proti muži na dvou unikátně upravených strojích CB1000R s cílem kvalifikovat se do závodu ve sprintu na 1/8 míle „Sprint International“.

• Vystaveny tři vítězné úpravy modelu CB1000R ze soutěže německých dealerů.

• Pokračování oslav 50. výročí vzniku původního modelu CB750, přičemž v centru pozornosti se bude nacházet stroj Starrider poháněný oxidem dusným.

Společnost Honda se na 14. ročníku festivalu „Glemseck 101“, který se koná tento víkend v německém Leonbergu, dočkala širokého zastoupení. Pokračuje tak v oslavách pěti dekád existence řadových čtyřválcových motorů Honda, jejich součástí je kvalifikace na mezinárodní závod Sprint International mezi Alexem Politou, jezdcem IDM, a Connorem Cumminsem, závodníkem z Isle of Man TT.

50 let od zahájení prodeje modelu CB750, který bývá označován za první superbike, Honda rovněž navázala na oslavy odkazu modelů CB s řadovými čtyřválci, a to soutěží německých dealerů značky v úpravách vlajkové lodi řady Neo Sport Café, modelu CB1000R. V rámci on-line hlasování na kanálech sociálních médií společnosti Honda a v průběhu show byl vítězem vybrán dealer Kummich Honda se svým „Monoposto“ – elegantním přepracováním modelu CB1000R zahrnujícím hluboké černomodré barevné schéma, klasické žluté logo s křídlem Honda, zkrácený přední blatník a na míru vyrobený vysoký výfuk ve stylu scramblerů.

Na počest původního modelu CB750 vznikl Starrider – radikální úprava modelu CB750 v původním barevném schématu Candy Gold, poháněná oxidem dusným, od bratrů Bena a Liona Ottových z Mnichovské úpravářské dílny Motoism.

Zlatým hřebem akce Glemseck 101 je série sprintů na asfaltové trati o délce 1/8 míle, která kdysi tvořila součást 11 km dlouhého závodního okruhu Solitude, na němž se do poloviny 60. let minulého století konaly závody Formule 1 i Mistrovství světa v závodech motocyklů. O titul bojuje šestnáct závodníků v šesti kategoriích, a to ve formátu „vítěz postupuje“.

V letech 2017 a 2018 značku Honda v závodě Sprint International zastupovali vícenásobní mistři světa Freddie Spencer a Mick Doohan. V letošním ročníku se v unikátním sobotním „kvalifikačním kole“ utkali v závodě muže proti muži Alex Polita, jezdec IDM z týmu HRP Motorsport na „Yokozuna“ – své vlastní úpravě CB1000R – a vícenásobný vítěz závodu Isle of Man TT Connor Cummins, který usedl na stroj CB1000R-adical navržený a sestavený firmami Gannet Design a dealerem Honda, společností Fuhrer Moto.

Do nedělního závodu Sprint International postoupil Alex Polita, který je z IDM známý svými rychlými starty, a který v 16členné skupině závodníků vybojoval skvělé třetí místo a doplnil tak úspěchy svých předchůdců z let 2017 a 2018.

Níže jsou uvedeny podrobnější informace o všech sedmi úpravách strojů Honda vystavených na největším evropském motocyklovém festivalu:

Yokozuna

Stroj Yokozuna, který si Alex Polita vyrobil ve své vlastní úpravářské dílně, byl navržen speciálně pro účast v závodě na letošním Glemseck 101. Kromě použití vyztuženého jednostranného kyvného ramene prodlouženého o 5 cm je stroj Yokozuna oděn do ručně tepaného hliníku, a to včetně velkého kotouče s nápisy „Yokozuna“ na zadním kole původního CB1000R – vše s cílem zdůraznit kartáčované hliníkové designové prvky sériového stroje. Pro co nejlepší rovnováhu na závodní trati byl Politův stroj vybaven větším (o tři zuby) zadním a menším (o jeden zub) předním ozubeným kolem.

Yokozuna (název označuje nejvyšší úroveň v japonských zápasech sumo) používá přední vidlici a tlumič upravené německým IDM týmem Honda Holzhauer Racing. Motor o výkonu 107 kW byl ponechán beze změn, jeho výkon však na závodní trať přenáší závodní spojka HRP a slickové pneumatiky a výfukové plyny jsou odváděny ručně vyrobeným otevřeným výfukem s uspořádáním jedna-tři upevněným na platformě Light Tech.

„CB1000R-adical“

Model CB1000R-adical navrhl Ulfert Jansson z Gannet Design a vyrobil jej Stefan Fuhrer z firmy Fuhrer Moto, bývalý mechanik a současný dealer značky Honda, který stál za vítězstvím v Mistrovství světa v kategorii 125 cm3 z roku 2005. Pilotoval jej Connor Cummins, vícenásobný vítěz závodu Isle of Man TT a pravidelný účastník festivalu Glemseck 101.

CB1000R-adical, jenž vznikl počátkem roku 2019, již stačil vyhrát soutěž švýcarských dealerů značky Honda v úpravách modelu CB1000R Neo Sports Café. Vyznačuje se spoustou zajímavých designových prvků, nejmodernějšími technologiemi a je opatřen speciálním sedmivrstvým kamuflážním lakem od Waltera Oberliho.

Vzhledem ke snaze o co největší snížení hmotnosti je CB1000-Radical vybaven unikátními karbonovými koly Rotobox, přední vidlicí CeraCarbon Racing a speciálními ozubenými koly z uhlíkových vláken. Agresivní vzhled i celkový dojem z CB1000R-adical dotváří světlomet, který byl snížen a posunut o 60 mm vpřed, a také napodobenina spodního krytu motoru evokující CBR600RR.

Podobně jako u stroje „Yokozuna“, také v tomto případě zůstal motor nedotčen. Výfukové plyny jsou odváděny lehkou koncovkou Akrapovic z titanu a uhlíkových vláken.

CB1000R Limited Edition

Tuto limitovanou edici modelu CB1000R vyrábí společnost Honda ve svém závodě v italském městě Atessa a je omezena na 350 kusů. Stroje Limitované edice, které se budou prodávat ve Francii, ve Španělsku, v Německu a v Itálii, jsou opatřeny trikolórovým lakem inspirovaným barvami týmu HRC, doplněny díly z uhlíkových vláken a děleným výfukem z projektu SC Project.

Monoposto – Kummich Honda

Společnost Kummich Honda tento stroj charakterizovaný speciálním hlubokým černomodrým barevným schématem s klasickým žlutým retro logem Honda doplnila ukazateli směru Motogadget, černými řídítky LSL, nádržkami na kapaliny Rizoma, oplétanými hadicemi, zkráceným předním blatníkem, výfukem ve stylu motocyklů scrambler s prodlouženým krytem a bočními panely s gravírovanými nápisy „Monoposto“ a „Kummich“.

CB1000R od společnosti Buselmeier

Na oslavu 60 let účasti značky Honda v závodech Grand Prix společnost Buselmeier svoji úpravu CB1000R ozdobila výfukem SC Project, zadní konzolu R&G, kryty ozubených kol Fechter, zatmavenými LED ukazateli směru Kellermann Rhombus, kryty páček Probike a brzdovými hadicemi s ocelovým opletem. Na vyšších řídítkách jsou upevněna zrcátka Ferrara II a stroj je opatřen unikátním barevným schématem inspirovaným závody Grand Prix.

CB1000R od společnosti Fischer & Bohm

Úpravě modelu CB1000R od Fischer & Bohm dominuje jasně červený práškově lakovaný rám kombinovaný se stříbrnou kapotáží. Podobně jako u stroje společnosti Buselmeier, také zde byly použity tmavé LED ukazatele směru Rhombus, zatímco řídítka, páčky a brzdové hadice pocházejí od společnosti Spiegler. Vzhled přední části doplňují nádržky a koncovky řídítek Rizoma, zatímco v případě zádi jsou to výfuk Akrapoviċ a zkrácená zadní konzola.

CB750 „Starrider“

Věrný mantře značky Motoism „Made in the Shade“, Starrider je vybaven zakázkovou karbonovou nádrží a kryty zadního kola, kompletním LED osvětlením a unikátním zadním pomocným rámem svařovaným technologií WIG. Matně černý stroj je opatřen moderními ovládacími prvky a minimalistickými digitálními hodinami. Klasický motor z modelu Honda CB750 je tak obklopen ultra-moderním designem.

Poznámky:

• Alex Polita je v současnosti čtvrtý v německém mistrovství IDT, přičemž do konce ročníku zbývají dvě kola. Další závod se pojede v nizozemském Assenu od 6. do 8. září.

• Glemseck 101 je evropský motocyklový festival, který se koná v německém Leonbergu a kterého se účastní desetitisíce návštěvníků, kteří po celý víkend žijí „duchem 101“ (Spirit of the 101). Letos se konal již 14. ročník.

• Glemseck je synonymem německé tradice motocyklových závodů. Až do 60. let minulého století se legendy motoristického sportu se dvěma i čtyřmi koly účastnily vzrušujících duelů na legendární závodní trati Solitude kolem Glemsecku. Glemseck 101 je třídenní festival, který si klade za cíl tuto tradici zachovat a zprostředkovat ji širšímu publiku. Vstup pro návštěvníky je bezplatný, akce je otevřena všem značkám a všem typům strojů z jakékoliv motocyklové „scény“.

• Hlavním centrem dění jsou míli dlouhý padok a „mezinárodní vesnice“, kde je možné najít úpraváře a kluby z celé Evropy. Unikátní setkání spojuje motocyklovou historii Glemsecku, místní sponzory a dealery, i atrakce v podobě motocyklového sprintu na 1/8 míle, či živé hudby po celý víkend.