Motocykl CRF1000L vychází z modelu NXR750, který se může pochlubit vítězstvím v rallye Dakar. Dokonale se hodí pro jízdy na dlouhé vzdálenosti i výpravy do terénu.
A když se tak stane, je třeba být připraven. Africa Twin Adventure Sports má palivovou nádrž s velkým objemem, odpružení s dlouhým zdvihem zajišťujícím větší světlou výšku a lepší ochranu před nepříznivým počasím. Elektronické ovládání plynu disponuje třemi jízdními režimy a navíc režimem G pro jízdu v terénu. Dále pak celou řadou dalších inovativních prvků a funkcí, se kterými se dokážete dostat dále, než kdykoli předtím. Jako třešničku na dortu jsme přidali speciální barvy jako připomínku 30. výročí zahájení výroby tohoto motocyklu. Vypadá to, že vám nic nebrání vyrazit… jste připraveni?
CRF1000L Africa Twin Adventure Sport se nezalekne ani těch nejnáročnějších cest na světě. Nic ho nezadrží, a nic nezadrží ani vás. Sever, západ, východ nebo jih – ať už se vydáte kterýmkoli směrem, tento motocykl vás tam doveze. Jak daleko se s ním vydáte, je jen na vás.
Prozkoumejte jedinečné inovace a vlastnosti modelu Africa Twin Adventure Sports, díky kterým si udržuje náskok před konkurencí.
S větší palivovou nádrží modelu Africa Twin Adventure Sports ujedete mezi zastávkami na tankování mnohem dál – více než 500 km. Delší dojezd využijete při dobrodružných expedicích do málo známých míst, kde jsou čerpací stanice daleko od sebe.
Kazetová USD vidlice Showa o průměru 45 mm nabízí vynikající dlouhý zdvih a ovladatelnost. Zdvih má hodnotu 252 mm a je o 20 mm delší než u předchozího modelu Africa Twin. Vidlice umožňuje kompletní nastavení odskoku a útlumu.
Design sedla s plochým profilem je přizpůsobený pro jízdu v terénu. Sedlo je o 30 mm výš než u modelu CRF1000L a lze ho nastavit do výšky 900 mm nebo 920 mm, takže budete mít vždy vhodnou jízdní pozici pro jízdu v terénu nebo na silnici. Je zde rovněž praktická zadní kapsa složená na straně a volitelně je k dispozici snížené sedlo.
Elektronické ovládání plynu a tři jízdní režimy umožňují jezdci přizpůsobit charakter motoru a trakci zadního kola. Systémy elektronického řízení motoru zahrnují volitelnou kontrolu točivého momentu Honda (HSTC) se 7 stupni nastavení a systém brzdění motorem (EB).
Ostrý a odhodlaný vzhled motocyklu Africa Twin doplňují dvojitý světlomet s mimořádně jasnými LED diodami a zřetelné koncové světlo. Směrová LED světla mají novou funkci výstražného blikání v případě prudkého brzdění. V nouzové situaci tak poskytují výstrahu ostatním řidičům.
Na výběr jsou dva různé modely, a oba se nemohou dočkat, až se s vámi vydají za dobrodružstvím.
![]() |
CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Motocykl má kapalinou chlazený osmiventilový paralelní dvouválec o objemu 998 ccm s klikovým hřídelem s fázováním zapalování posunutým o 270° a hlavou válců Unicam s přepracovaným výfukem. Dále je tento model vybaven dvouspojkovou převodovkou (volitelná výbava), elektronickým ovládáním plynu se třemi jízdními režimy, spínačem G, volitelnou kontrolou točivého momentu Honda (HSTC) a funkcí brzdění motorem. Motocykl rovněž disponuje palivovou nádrží o objemu 24,2 litru, větší světlou výškou, vyhřívanými rukojeťmi, zvětšeným aerodynamickým krytem a systémem plně nastavitelného odpružení s vyšším zdvihem SHOWA. | |
![]() |
CRF1000L Africa Twin | Ve srovnání s modelem Adventure Sports má minimalistický vzhled. Je o 2 kg lehčí, ale disponuje stejným kapalinou chlazeným osmiventilovým paralelním dvouválcovým motorem o objemu 998 ccm a přepracovaným výfukem. V jeho výbavě je dvouspojková převodovka, elektronické ovládání plynu se třemi jízdními režimy, spínač G, volitelná kontrola točivého momentu Honda (HSTC), funkce brzdění motorem, 18,8 litrová palivová nádrž a systém plně nastavitelného odpružení SHOWA. |
Když spojíte maximální výkon 70 kW při 7 500 ot/min s točivým momentem 99 Nm při 6 000 ot/min, výsledkem je živé zrychlení na požádání. Motor modelu CRF1000L poskytuje dokonale vyváženou odezvu a trakci zadního kola.
Nový motor motocyklu CRF1000L je vybaven lehčím vyvažovacím hřídelem a přepracovanými systémy sání i výfuku pro dosažení vyššího točivého momentu ve středních otáčkách. Jde o kombinaci zajišťující svižnou a energickou odezvu, kdykoli budete chtít. Ve spojení se systémem řízení motoru vám motocykl poskytne jistotu při jízdě libovolným terénem – ve městě, mimo město i v poušti.
Motor přispívá nejen k dosažení vyšší světlé výšky, ale také k pohodlí jezdce. Je zavěšen na 6 úchytech, čímž jsou vibrace omezeny na minimum. Podvozek s dvojitým polokolébkovým ocelovým rámem je pevný a mimořádně všestranný – jak pro jízdy vysokou rychlostí, tak neomezené schopnosti v terénu.
S dvouspojkovou převodovkou se dostanete snadněji na vrchol. Je vybavena důmyslnou funkcí detekce svahu. Čím prudší svah je, tím více se přizpůsobí tak, aby vám zajistila tu nejlepší trakci a ovladatelnost.
Vše máte na dosah ruky, stačí zvolit jízdní režim podle nálady, schopností a panujících podmínek.
K dispozici jsou tři přednastavené kombinace: TOUR využívá maximální nastavení výkonu a zajišťuje brzdění motorem ve středních otáčkách spojené s vysokou mírou zásahů systému volitelné kontroly točivého momentu Honda (HSTC). Režim URBAN používá nastavení středního výkonu se stejnými úrovněmi nastavení systémů volitelné kontroly točivého momentu Honda (HSTC) a brzdění motorem (EB) jako režim TOUR.
Čtvrtý režim USER umožňuje jezdci nastavit a uložit upřednostňovanou kombinaci úrovní výkonu, brzdění motorem a volitelné kontroly točivého momentu Honda (HSTC). Nejlepšího výkonu v terénu dosáhnete stisknutím tlačítka G, které lze používat v libovolném režimu jízdy. Upravuje ovládání spojky a zajišťuje přímější záběr dvouspojkové převodovky.
Jak vyplývá z názvu, konstrukce využívá dvou spojek, které jsou nezávisle ovládané dvěma samostatnými hydraulickými okruhy. Jedna je určena k rozjezdu a řazení 1., 3. a 5. převodového stupně, druhá slouží pro potřeby 2., 4. a 6. převodového stupně. Při zvolení převodového stupně pak dochází k předávání funkce jedné spojky na druhou. Funkce je plynulá, rychlá a během přeřazování nevznikají rázy, což přispívá ke stabilitě motocyklu při řazení nahoru, dolů nebo přes jednotlivé stupně.
Další 2,3 kg úspory hmotnosti bylo dosaženo použitím lithium-iontového akumulátoru. Jeho další výhodou je delší životnost a podstatně nižší míra samovybíjení – a to i v případě delší nečinnosti.
Vyberte jízdní režim a o zbytek se postará převodovka DCT. Stačí uchopit řídítka a vyrazit za dobrodružstvím. Jízdní režim a systém volitelné kontroly točivého momentu Honda (HSTC) lze průběžně nastavovat pomocí ovládacích prvků v bloku spínačů.
Standardní manuální režim umožňuje ovládat řazení pomocí spínače na levé rukojeti řídítek. Režim D nabízí optimální vyváženost mezi spotřebou paliva a komfortem jízdy, režim S poskytuje možnost volby tří různých sportovnějších schémat řazení.