LCD
Displej přístrojů
3 různé
jízdní režimy
Motocykl CRF1000L Africa Twin je pojmenován po modelu NXR750, který má na svém kontě vítězství v Rallye Dakar. Je ideální nejen na výpravy do terénu, ale jedná se také o výkonný motocykl pro každodenní použití.
Motocykl Africa Twin je skvělým společníkem, který vás doprovodí jak do města, tak do přírody. Jeho elektronické ovládání plynu disponuje třemi jízdními režimy a u modelů DCT je navíc k dispozici ještě režim G pro jízdu v terénu. Motocykl je dále vybaven celou řadou dalších inovativních prvků a nových součástí motoru, díky nimž se dostanete dále než kdykoli předtím. Výkonný model CRF1000L je vždy připraven vyrazit.
Motocykl CRF1000L Africa Twin neodradí žádná překážka, stejně jako vás. Vydejte se společně městem, odreagujte se víkendovou vyjížďkou nebo si užijte prázdniny na cestách, mezi nimiž samozřejmě nebudou chybět ani terénní pasáže. Ať už se rozhodnete pro cokoli, tento motocykl vás v tom podpoří. Je jen na vás, jak daleko se vydáte.
Podívejte se blíže na jedinečné funkce a prvky, díky nimž je model Africa Twin legendární.
Díky nové poloze přístrojového panelu s displejem LCD v rallyeovém stylu má jezdec ve dne i v noci, na silnici i v terénu, dokonalý přehled o všech jízdních režimech a informacích, a to dokonce i když stojí.
Mezi ostře tvarovanými prvky modelu Africa Twin se nachází také extra výkonný dvojitý čelní světlomet, kompletní osvětlení diodami LED a jasné koncové světlo na zádi. Směrová světla LED jsou pro případ prudkého zastavení vybavena novou výstražnou funkcí. V nouzové situaci začnou blikat, aby upozornila účastníky silničního provozu nacházející se za vámi.
K excelentnímu výkonu a skvělému ovládání přispívá 45mm převrácená přední vidlice SHOWA kazetového typu. Mají vysoký zdvih 230 mm a jsou montovány společně se zadním tlumičem Showa umožňujícím 220mm zdvih nápravy. Útlum a odskok je u obou těchto prvků jsou plně nastavitelný.
Přepracovaný výfukový systém 2-1 nejen že propůjčuje motocyklu skvělý zvuk při zvyšování otáček a prudkém zrychlování, ale také dobře vypadá. V kombinaci s upravenou komorou na straně sání je zajištěna lepší odezva ve středních otáčkách než kdy dříve.
Na výběr jsou dva různé modely, a oba se nemohou dočkat, až se s vámi vydají za dobrodružstvím.
![]() |
CRF1000L Africa Twin | Ve srovnání s modelem Adventure Sports má minimalistický vzhled. Je o 2 kg lehčí, ale disponuje stejným kapalinou chlazeným osmiventilovým paralelním dvouválcovým motorem o objemu 998 ccm a přepracovaným výfukem. V jeho výbavě je dvouspojková převodovka, elektronické ovládání plynu se třemi jízdními režimy, spínač G, volitelná kontrola točivého momentu Honda (HSTC), funkce brzdění motorem, 18,8litrová palivová nádrž a systém plně nastavitelného odpružení SHOWA. | |
![]() |
CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Motocykl má kapalinou chlazený osmiventilový paralelní dvouválec o objemu 998 ccm s klikovým hřídelem s fázováním zapalování posunutým o 270° a hlavou válců Unicam s přepracovaným výfukem. Dále je tento model vybaven dvouspojkovou převodovkou (volitelná výbava), elektronickým ovládáním plynu se třemi jízdními režimy, spínačem G, volitelnou kontrolou točivého momentu Honda (HSTC) a funkcí brzdění motorem. Motocykl rovněž disponuje palivovou nádrží o objemu 24,2 litru, větší světlou výškou, vyhřívanými rukojeťmi, zvětšeným aerodynamickým krytem a systémem plně nastavitelného odpružení s vyšším zdvihem SHOWA. |
Vše máte na dosah ruky, stačí zvolit jízdní režim podle nálady, schopností a panujících podmínek.
K dispozici jsou tři přednastavené kombinace: Režim TOUR využívá maximální nastavení výkonu a zajišťuje brzdění motorem ve středních otáčkách v kombinaci s vysokou mírou zásahů systému HSTC. Režim URBAN používá nastavení středního výkonu se stejnými úrovněmi nastavení systémů volitelné kontroly točivého momentu Honda (HSTC) a brzdění motorem (EB) jako režim TOUR.
Čtvrtý režim USER umožňuje jezdci nastavit a uložit upřednostňovanou kombinaci úrovní výkonu, brzdění motorem a volitelné kontroly točivého momentu Honda (HSTC). U modelů DCT dosáhnete nejlepšího výkonu v terénu stisknutím tlačítka G, které lze používat v libovolném režimu jízdy. Upravuje ovládání spojky a zajišťuje přímější záběr dvouspojkové převodovky.
Standardní manuální režim umožňuje ovládat řazení pomocí spínače na levé rukojeti řídítek. Režim D nabízí optimální vyváženost mezi spotřebou paliva a komfortem jízdy, režim S poskytuje možnost volby tří různých sportovnějších schémat řazení.
Jak vyplývá z názvu, konstrukce využívá dvou spojek, které jsou nezávisle ovládané dvěma samostatnými hydraulickými okruhy. Jedna je určena k rozjezdu a řazení 1., 3. a 5. převodového stupně, druhá slouží pro potřeby 2., 4. a 6. převodového stupně. Při zvolení převodového stupně pak dochází k předávání funkce jedné spojky na druhou. Funkce je plynulá, rychlá a během přeřazování nevznikají rázy, což přispívá ke stabilitě motocyklu při řazení nahoru, dolů nebo přes jednotlivé stupně.
Vyberte jízdní režim a o zbytek se postará převodovka DCT. Stačí uchopit řídítka a vyrazit za dobrodružstvím.
U modelů DCT lze jízdní režimy měnit pouhým stisknutím tlačítka.
Součástí řady CRF1000L je také model s robustní 6rychlostní převodovkou pro ty, kteří mají rádi obě ruce vždy na řídítkách. K okamžitému přeřazování využívá stejnou konstrukci řadicí vačky jako model CRF450R a spoléhá na lehkou hliníkovou antihoppingovou spojku. Jako volitelné příslušenství je u obou převodovek k dispozici rychlořazení.
Dvouspojková převodovka v kombinaci se systémem HSTC díky automatické regulaci zajišťuje optimální trakci a kontrolu ve svazích.
Nový motor motocyklu CRF1000L o objemu 998 ccm je vybaven lehčím vyvažovacím hřídelem a přepracovanými systémy sání i výfuku pro dosažení vyššího točivého momentu ve středních otáčkách. Jde o kombinaci zajišťující svižnou a energickou odezvu, kdykoli budete chtít. Ve spojení se systémem řízení motoru vám motocykl poskytne jistotu při jízdě libovolným terénem – ve městě, mimo město i v poušti.
Nové rozměry motoru přispívají nejen k dosažení vyšší světlé výšky, ale také k většímu pohodlí jezdce. Je zavěšen na 6 úchytech, čímž jsou vibrace omezeny na minimum. Podvozek s dvojitým polokolébkovým ocelovým rámem je pevný a mimořádně všestranný – jak pro jízdu vysokou rychlostí, tak neomezené schopnosti v terénu.
Když spojíte maximální výkon 70 kW při 7 500 ot/min s točivým momentem 99 Nm při 6 000 ot/min, výsledkem je živé zrychlení na požádání.
S dvouspojkovou převodovkou se snáze dostanete na vrchol a poté i dolů. Je vybavena důmyslnou funkcí detekce svahu. Čím prudší svah je, tím více se přizpůsobí tak, aby vám zajistila tu nejlepší trakci a ovladatelnost.
Díky kombinaci štíhlé palivové nádrže o objemu 18,8 litru a hospodárného motoru může dojezdová vzdálenost (v závislosti na jízdních podmínkách) činit až 400 km. Další 2,3 kg úspory hmotnosti bylo dosaženo použitím lithium-iontového akumulátoru. Jeho výhodou je delší životnost a podstatně nižší míra samovybíjení – a to i v případě delší nečinnosti.
Společnost Honda se v Rallye Paříž-Dakar, nejtěžším terénním motocyklovém závodě na světě, představila poprvé v roce 1981. Motocykl Africa Twin již po pěti letech tento závod ovládl a obsadil všechny stupně vítězů. Triumf pak zopakoval ve všech třech následujících ročnících.
Honda NXR-750 – náš první vítěz rallye Paříž-Dakar.
Seznamte se s funkcemi motocyklu Africa Twin, upravte barevné provedení podle svého a prozkoumejte celý motocykl v rozsahu 360°. Poté se ponořte do režimu rozšířené reality a zjistěte, jak by motocykl vypadal na příjezdové cestě do vaší garáže – to vše s naší novou mobilní aplikací.
Nebo si sestavte svůj vlastní motocykl Honda pomocí našeho konfigurátoru.