E-Clutch je součástí inovací Honda DreamTech zaměřených na jezdce a představuje evoluci manuální převodovky - je zkonstruována tak, aby každá jízda byla instinktivní, bez námahy a vytvořena pro čistý požitek z jízdy.
To, co začalo s modely CB650R a CBR650R, nyní pohání modely CB750 Hornet, XL750 Transalp a řadu 500 do další generace.
Systém Honda E-Clutch spolupracuje s funkcí elektronického ovládání plynu (TBW) u řady 750 pro ještě hladší a intuitivnější řazení. A díky tomu, že E-Clutch je nyní k dispozici i na modelech CB500 Hornet, CBR500R a NX500, mohou jezdci na motocyklech A2 vyzkoušet ovládání na nové úrovni.
Jak systém Honda E-Clutch funguje
E-Clutch zachovává pocit manuální převodovky, ale spojku ovládá za vás. Řídící jednotka uvnitř krytu motoru koordinuje funkci spojky, dobu spotřeby paliva a časování zapalování pro rychlé a plynulé řazení bez trhání.
Dáváte přednost manuální spojce? Použijte ji kdykoli. Systém E-Clutch se při převzetí řízení pozastaví a znovu se automaticky aktivuje nebo jej lze pomocí TFT zcela vypnout.
U motocyklů CB750 Hornet a XL750 Transalp je systém E-Clutch propojen se systémem TBW a jízdními režimy, což zvyšuje plynulost a stabilitu – zejména při rozjezdu, jízdě v zatáčkách nebo jízdě po nerovném povrchu.
Nová úroveň řazení
U řady 750 systém E-Clutch spolupracuje s funkcí TBW pro přesné řazení dolů a hladší záběr. Pokročilé ovládání spojky pomáhá omezit odskakování zadního kola přes povrchové mezery a udržuje motocykl stabilní při prudkém zpomalení.
Řazení pouze pomocí pedálů, podobně jako rychlořazení, je u řad 500, 650 a 750 rychlé a intuitivní, přičemž hmotnost motocyklu se zvýšila o pouhé 2 kg – a hbitost zůstává přesně taková, jaká má být.
Výhody elektronické spojky
CB750 Hornet
Lehký, výkonný a ostrý. Díky spolupráci TBW a E-Clutch je řazení plynulejší a instinktivnější. Balíček doplňuje odvážné provedení streetfighteru a dvojitý světlomet LED.
XL750 Transalp
Dobrodružný cestovní výkon s vylepšeným odpružením a podvozkem. TBW přináší volitelné jízdní režimy; E-Clutch přidává intuitivní ovládání bez spojky. Navrženo jako dokonalý partner pro vaše dobrodružství - ať už vedou kamkoli. Má účelný vzhled a působí bytelně a bez přebytečných prvků.
CB650R
Právě tady se skrývá ryzí kouzlo čtyřválce. Model CB650R je upravený pro nesmírně příjemný výkon – od městských bloků až po klikaté silnice – a nabízí silnou akceleraci a lehkou hbitost. Přidejte prémiovou techniku a možnost jezdit na prvním motocyklu s neuvěřitelným systémem E-Clutch od Hondy a někdy méně může být opravdu více.
CBR650R
Agresivní provedení inspirované naším modelem CBR1000RR-R Fireblade v kombinaci se špičkovými technologiemi, jako je 5palcový TFT displej a připojení Honda RoadSync, dělá z modelu CBR650R dokonalý všestranný stroj.
NX500
Kompaktní, všestranný a připravený do města i do terénu. Systém E-Clutch zajišťuje plynulé řazení ve spojení s 5palcovým TFT displejem, připojením Honda RoadSync a výkonem dvouválce, který je vhodný pro držitele průkazu A2.
CBR500R
Design inspirovaný modelem Fireblade s aerodynamickými křídly a silným dvouválcovým motorem. U systém E-Clutch není nutné používat spojku. CBR500R má vidlice Showa USD, radiálně montované třmeny, kontrolu trakce HSTC a plnobarevný TFT displej.
CB500 Hornet
Agresivní styl streetfighteru, dvouválcový motor vhodný pro kategorii A2 a agilní jízdní vlastnosti. E-Clutch poskytuje hladké a intuitivní řazení, které podporuje 5palcový TFT displej, Honda RoadSync a HSTC.